Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

40+ kWh e-nv200

Startet av knut3448, torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:54

« forrige - neste »

Elbilkjøper Trøndelag

Takk!
Bilen kan da faktisk funke også til hytta vår, en strekning 13 mil der det ikke finnes hurtigladere.

Så spørs det om den er praktisk nok for oss med tre små barn som alle sitter i store seter, men det blir en helt annen diskusjon

Ebe

Det er ikke isofix i midten bak, men ellers skal det nok gå med tre beltestoler på benken bak. Kjørte dieselversjonen i påska med to forovervendte beltestoler på sidene og en voksen person i midten bak. Det gikk helt fint. Ellers så har du alltid muligheten til å sette en kid i sete nr 6 bakerst. Store og fine seter. (Forutsetter selvfølgelig at det ikke kommer store endringer i interiøret på ny modell, noe jeg forsåvidt håper det gjør!) :)

Ang rekkevidde, så vil jeg faktisk tippe opp mot 250 km på sommeren med 40-batteri. Kommer litt ann på om nissan virkerlig går over til å oppgi nettokapasitet, eller fortsetter med brutto. Dagens 24-modell (brutto) går vel greit opp til 120-130 km på fine sommerdager, ned mot 70-80 km på ille vinterdager. Så jeg tipper 150-250 realistiske kilometer.

Gjenntar meg selv når jeg håper virkelig at den kommer med 1) Større batteri og helst varmepumpe, 2) Bedre (les mer effektiv) seteløsning i andre seterad og 3) Bedre vindusløsninger på sidevinduene på andre seterad. Men jeg kjøper nok uansett om punkt 1) tilfredsstilles  ;D
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Maximus


Ebe

Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 11. juli 2017, klokken 11:07
Sitat fra: leafnor på mandag 10. juli 2017, klokken 22:34
Kvalifisert gjetting, sommer 20 mil, vinter med varm bil 15 mil.

Dette er skivebom. Har du ikkje kjørt bilen så er da ikkje så lurt å uttale seg om slekt.

Bilen klarer ca 80 km på vinter og 130 km på sommer.
Med dagens batteri ja. Her var det snakk om det nye 40-ish-batteriet...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Elbilkjøper Trøndelag

Takker for alle gode svar!
Må nesten få testet dagens bil for å se om den kan være noe for oss.
Håper Ebes bønner om forbedringer blir hørt.

Ebe

Spørsmålet er om man egentlig har noen reelle alternativer enn e-NV200... :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Elbilkjøper Trøndelag

Vi har per i dag ingen reelle el-alternativer, annet enn e-nv200. Tesla Model X er altfor dyr.

Vi har tre barn i store barneseter (tvillinger på halvannet år i store bakovervendte og ei på snart fem år i stort forovervendt), samt behov for stor bagasjeplass når vi kjører (ofte) på hyttetur. Det setter strek over de fleste av dagens el-alternativer.

oaoter

Ja lite alternativ for oss med barn, hund + div pikkpakk.
Rart at ingen satsa på oss  :P

Bli litt rysta om ikkje nissan no kjem me en forbedra evalia i tillegg til leaf..

Klare oss egentlig greit me 24kwt til bygdebruk, men blir knapt vinterstid og ved kjøyring over fjell

sven erik

selv de på nissan  ønsker seg  større batteri på  E-Nv200 men de vet ikke noe før  i 2018

Petter1980

Problemet er vel vekta. Men det er jo et sykt salgspotensiale her da ovenfor firma med større batteripakke. Så hvorfor de ikke angriper mer det spekteret av kundemasse stusser jeg litt på. Jeg vet mitt firma hadde kjøpt denne hadde den hatt lengre rekkevidde.

Jeg bruker min på jobb som elektriker og har klart meg uten å lade på jobb til nå. Lengste jeg har kjørt er 123 km. Men vinteren vil nok føre til at det endrer seg er jeg redd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA