Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

40+ kWh e-nv200

Startet av knut3448, torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:54

« forrige - neste »

pudderjagar

Praktis betydning har da ikkje om da står 0 eller "Ikkje oppgitt". Forskjellen er at står da 0 så garanterer ikkje produsenten taklast i heiletatt. Står da "Ikkje oppgitt" så har ikkje produsenten informert noko om da.

Begge begrepa gjer at ein bruker kjøretøyforskriften som grunnlag.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

rolandvg99

#31
Argh! Jeg vil ha e-NV200 med lengre rekkevidde NÅ! :D

Nissan har melket 24 kWh-kua så lenge at det snart finnes lommelykter med tilsvarende kapasitet. Bilen er rett og slett genial som familie/arbeidsbil, men funker i praksis kun innenfor ring 3. Ute på bygda kommer du deg greit til steder, men du kan se langt etter å komme deg hjem igjen innenfor de neste 6-8 timene, gitt at du er så heldig å finne en 16A kurs.
"I like soul with a capital S"

Rapid


gigafactory

Ikke egentlig, Symbio er såvidt jeg skjønner ikke knyttet til Nissan, de har flere prototyper fra andre merker også. Det Nissan har eksperimentert med i e-NV200 er Solid Oxide Fuel Cell (SOFC) som gikk på ethanol.

http://insideevs.com/nissan-unveils-worlds-first-solid-oxide-fuel-cell-vehicle-e-nv200-sofc/

rolandvg99

3. parts leverandør, men jeg håper Nissan tar hintet og øker rekkevidde nå. E-NV200 Evalia med 150 km worst case rekkevidde hadde vært bankers som neste bil her i huset, men selv med dagens latterlige aksjonsradius ligger den høyt på lista mi. Skal teste en sprett ny en om 14 dagers tid.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

pudderjagar

Eg har nettopp kjøpt meg ein e-nv200 som bil nummer 2 etter 2 år med Zoe som bil nr 1. Har ikkje hatt nokon problem med da. Einaste er å værta kvitt "dieselpurka"
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

sven erik

noen som vet mer om den kommer

Hansi

Antageligvis samtidig eller litt etter ny Leaf? Blir bare spekulasjon, men..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

sven erik

Sitat fra: Hansi på lørdag 13. mai 2017, klokken 00:07
Antageligvis samtidig eller litt etter ny Leaf? Blir bare spekulasjon, men..

ok når kommer den da ?

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

sven erik

håpe den nye E nv kommer samtidig  jeg trenger den helst nå  men vet jeg den kommer kan jeg muligens vente

Ebe

Håper den kommer som en forbedret versjon, eller en ny modell. Bakseteløsningen på dagens er hårreisende dårlig.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

rolandvg99

Sitat fra: Ebe på mandag 15. mai 2017, klokken 09:08
Håper den kommer som en forbedret versjon, eller en ny modell. Bakseteløsningen på dagens er hårreisende dårlig.

Enig i at den ikke er optimal, men biltypen tatt i betraktning er det helt innafor normalen. Hadde helt klart vært ønskelig med seter a la Berlingo Multispace.
"I like soul with a capital S"

gigafactory

Håper Nissan ser leveringsproblemene knyttet til batterier for andre bilmerker og slår fra seg tanken om å selge sine egne batterifabrikker. Carlos Ghosn har presset veldig for dette og Renault er vel ikke lenger noen kunde å snakke om, men Nissan-ingeniørene har ikke vært fornøyde. Et resultat av den uvisse fremtiden til Nissan-produserte batterier er at investeringene har uteblitt. I Sunderland produseres det fortsatt 24 kWh-pakker siden Nissan ikke ville oppgradere til produksjon av batteriene som brukes i 30 kWh-pakkene. Det er vel også grunnen til at de "tviholder" på 24 kWh i e-NV200 (som produseres i Spania?) og fortsatt selger 24 kWh Leaf i Europa. Det er kun salgstall i Leaf-størrelse som kan forsvare en skikkelig oppgradering av den fabrikken, nye Leaf kan ikke komme fort nok  ;D

Hansi

Ca. hvor mange GWh produksjonskapasitet har Nissan egenlig?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA