Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

40+ kWh e-nv200

Startet av knut3448, torsdag 20. oktober 2016, klokken 09:54

« forrige - neste »

Ebe

Nissan hadde akkurat sin pressekonferanse på LA AutoShow. Ikke noe info om EV-biler. Satser på Las Vegas da...  ::)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

gigafactory

Renault Kangoo er annonsert med økt NEDC-rekkevidde fra 170 til 270km. Strategien kan da ikke være å la Nissan sakke akterut på alle områder i 2017. Det simpelthen MÅ komme nye prylar i januar  ;D

Ebe

170-270 km NEDC... det tilsvarer vel ikke helt ca 24->40kwh?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

gigafactory

1:1 forhold mellom brutto kapasitet og NEDC blir vel ca 38 kWh. Vi vet ikke helt hva som kommer, hvis det er samme motor som i Zoe Q90 (43 kW lading), så er den mindre effektiv enn R90-motoren for eksempel. Bedriftsmarkedet er nok veldig interessert i rask AC-lading...

Kan også være at det ikke er offisielle NEDC-tall, selv om det virker sånn i og med at det ikke blir tatt noen forbehold, og at de er litt konservative.

Eller så kan det hende at en typisk Leaf/e-NV200/Kangoo-pakke ikke får mer enn ca 38 kWh? Det har jo bare vært rykter om 40 kWh og rykter har bommet på mer før. F.eks. Ioniq med 40+ kWh batteripakke  ;)

Hænningsen

Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

Ebe

Jo mere jeg leser om CES2017 (messa i Las Vegas), jo mindre tro har jeg på at det vil bli lansert noe av det vi håper på. Virker som det skal fokuseres på sikkerhetssystemer ved bilkjøring generelt, ikke elektriske biler.

Håper jeg tar feil, for nå begynner Nissan å henge langt etter med sine modeller...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

rolandvg99

Snakket med lokal Nissan-forhandler og de har ikke fått info om noe ny e-NV200. Nye Micra og Leaf facelift har de visstnok hatt info om lenge. Estimatet var, etter selgers mening, tidligst 2018 basert på tidligere info-slipp.  :(
"I like soul with a capital S"

sven erik

nv trenger tørre atteri nå ikke om et år eller 2

rolandvg99

Helt enig i det, Sven Erik. Etter at Renault skuffende nok klarte å ignorere privatbilistene med sin oppgraderte Kangoo (poengterer VELDIG SKUFFENDE), er det kun e-NV200 som gjenstår som alternativ for familier med stort plassbehov. Hadde Ioniq hatt mulighet for taklast hadde den vært bestilt for lengst, men slik er det altså ikke.

Har veid for og i mot på nåværende e-NV200 Evalia i snart 2 mnd, men to ladinger for å reise 17 mil på vinteren blir for drøyt (noe kupert terreng på min alternative rute da hivedruten ikke kan benyttes grunnet mangel på hurtiglading langs denne). Hurtigladingskostnadene overstiger t.o.m. dagens drøye drivstoffpriser. Kr 150,- pluss for en slik tur blir i meste laget. Det forutsetter også at e-NV200 lader ved jevnt 50 kWh, men som alle vet er det utopi.
"I like soul with a capital S"

Ebe

Det finnes vel allerede takstativsystemer å få kjøpt for Ioniq?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

rolandvg99

Sitat fra: Ebe på lørdag 21. januar 2017, klokken 09:37
Det finnes vel allerede takstativsystemer å få kjøpt for Ioniq?

Mener det står 0 kg i vognkortet (gjorde i alle fall det på demovogna) og da hjelper det lite. Korriger meg dersom det er endret. De Leafene jeg har prøvd har ingen oppføring og dermed er det fritt fram så lenge en ikke overstiger noen andre veltgrenser.
"I like soul with a capital S"

pudderjagar

Er du sikker på at da ikkje finnst takbøyler til IoniQ?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Ebe

Sitat fra: rolandvg99 på lørdag 21. januar 2017, klokken 10:35
Sitat fra: Ebe på lørdag 21. januar 2017, klokken 09:37
Det finnes vel allerede takstativsystemer å få kjøpt for Ioniq?

Mener det står 0 kg i vognkortet (gjorde i alle fall det på demovogna) og da hjelper det lite. Korriger meg dersom det er endret. De Leafene jeg har prøvd har ingen oppføring og dermed er det fritt fram så lenge en ikke overstiger noen andre veltgrenser.

Hmm, det er kanskje litt forskjell der ja... men jeg kjenner ikke regelverket, så skal ikke konkludere med noe :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

pudderjagar

Står da 0 i vognkortet så betyr da at produsenten ikkje har lagt begrensningar på taklast. Men dei garanterer heller ikkje taklast. Står da 100kg for eksempel så betyr da at bilen ikkje bør ha over 100 kg.

Når da står 0 så er da dei generelle reglane i kjøretøyforskriften som gjeld. "så lenge da går bra og er godt sikra så er da opp til sjåføren å vurdere om da er lov"
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Ebe

Så det er ikke forskjell på 0kg og "ikke oppgitt" i vognkortet?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA