Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye E-golf

Startet av Tbmull, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 10:11

« forrige - neste »

regeneration

Takk for svar. Selger får opp hhv. uke 47 og uke 4 uten og med AID. Dette er vel fra fabrikk så man må legge på ennå mer før bilen er hos meg?

Trond.m

Sitat fra: regeneration på søndag 13. august 2017, klokken 17:38
Takk for svar. Selger får opp hhv. uke 47 og uke 4 uten og med AID. Dette er vel fra fabrikk så man må legge på ennå mer før bilen er hos meg?
Hva, er det allerede langt inne i 2018 for levering med Active Info Display. Trodde ikke det var så ille.

Oddaa

Sitat fra: gr på søndag 13. august 2017, klokken 17:29
Sitat fra: Kris10an på søndag 13. august 2017, klokken 17:03
Hmmm, 9 uker er lenge, men samtidig er jeg strålende fornøyd med Active Info. Det er veldig bekvemt å ha navi midt i glaningen mellom rattet. En annen bra ting for meg, er at jeg kan se digitalt speedometer nederst i infodispayet. Jeg liker å ha rattet langt ned, og med vanlig speedometer vil toppen av rattet skygge for endel av speedometeret.
Har nesten ikke brukt navi i Golfen, men mener du kan ha naviinstruksjoner i vanlig instrumentpanel også, i den lille skjermen i midten...?
Du får naviinstruksjoner i den lille skjermen også ja. Og digitalt speedometer. Men ikke kart som på den store skjermen.




Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Chivas

Nå som høsten er i anmarsj kommer også behovet for varme i speil. Er det flere som synes varme i speil et litt treg på avtrekkeren?
På den gamle Passaten jeg hadde reagerte varmen ganske kjapt, og jeg kunne bruke speilene nesten umiddelbart. På e-golfen kan jeg bare glemme det, så sant jeg ikke ønsker å sitte å vente på at de skal virke.
Er det slik det skal være?

Hundreogtieren

Vår bil blir produsert i uke 36. Håper ikke den får noen forsinkelser på grunn active info display.

stromifokus

Sitat fra: Chivas på mandag 21. august 2017, klokken 13:47
Nå som høsten er i anmarsj kommer også behovet for varme i speil. Er det flere som synes varme i speil et litt treg på avtrekkeren?
På den gamle Passaten jeg hadde reagerte varmen ganske kjapt, og jeg kunne bruke speilene nesten umiddelbart. På e-golfen kan jeg bare glemme det, så sant jeg ikke ønsker å sitte å vente på at de skal virke.
Er det slik det skal være?
dugg forsvinner fort på egolfen. Is kan ta litt tid.

sap_2000

Sitat fra: Propell på fredag 09. juni 2017, klokken 12:43
Pen bil og fine felger.. Feil baklykter? Er det noen som har fått riktige baklykter?. GTI i Narvik hadde i går..

Noen som takket nei til kompensasjonen på 3200,- for manglende dynamiske LED baklys som har fått levert og etter knert disse ennå?

Jeg valgte å takke nei til kompensasjonen, men har ikke hørt en døyt fra forhandler så langt... :-X
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Chivas

Jeg takket også nei. Det siste jeg hørte var at de var rett rundt hjørnet - dette var før sommerferien. Har nå gjort forsøk på å kontakte selger de siste 2 uker både på mail og tlf, men ingen å få tak i :-/

Ryktene sier at disse ikke er å få før i 2018, men har sett bilde av FL levert med disse.

J@x

Sitat fra: Chivas på søndag 17. september 2017, klokken 19:58
Jeg takket også nei. Det siste jeg hørte var at de var rett rundt hjørnet - dette var før sommerferien. Har nå gjort forsøk på å kontakte selger de siste 2 uker både på mail og tlf, men ingen å få tak i :-/

Ryktene sier at disse ikke er å få før i 2018, men har sett bilde av FL levert med disse.

Mail jeg fikk i august:
Kjære kunde av ny e-Golf!

Først og fremst ønsker vi å gratulere deg med ny Volkswagen e-Golf. Bilen har allerede vunnet flere tester mot de nyeste elbilene på markedet, og er kåret til den beste elbilen i sin klasse. Dette er vi svært glade og stolte over og vi er derfor ganske trygg på at du har gjort det riktige valget av elbil.

Tidligere i år fikk vi informasjon om at grunnet store leveringsproblemer med baklykter med dynamiske blinklys vil ikke disse være standard på nye e-Golf, men kun leveres som ekstrautstyr fra fabrikk men med vesentlig lenger leveringstid. Vi etablerte derfor en ettermonteringsløsning slik at dere som ønsket disse baklyktene skulle få ettermontert disse straks de ble tilgjengelig fra sentraldelelageret i Tyskland.

Nå viser det seg imidlertid at det er så stor mangel på disse baklyktene over hele Europa som medfører at også lyktene til ettermontering dessverre blir kraftig forsinket. Dette innebærer at lyktene sannsynligvis ikke kan leveres før i 1. halvår 2018 og det er pr. i dag dessverre ingen tegn som tyder på en vesentlig forbedring på leveringstiden. Dette er selvfølgelig en svært beklagelig situasjon for oss, men vi håper derfor du som kunde på bakgrunn av dette vil gjøre en ny vurdering om å motta en kompensasjon fra oss på kr 3.200,- i stedet for å vente i så mange måneder på disse baklyktene.

Dersom du velger denne løsningen tar du bare kontakt med oss slik at vi kan gi deg den rettmessige kompensasjonen. Bilen din vil jo likevel være utstyrt med moderne LED-baklykter selv om ikke blinklysene er dynamiske.

Vi beklager igjen den oppståtte leveringssituasjonen, men benytter allikevel muligheten til å ønske deg lykke til med din nye Volkswagen e-Golf.
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

sap_2000

Fikk overraskende en telefon fra forhandleren i dag som ville avtale montering av de dynamiske LED baklyktene  :)

Fikk time om et par uker  :+1:
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

brako79

Spurte min selger tidligere i uka, fikk dette til svar:
Sitat"Hei.

Vi skulle hatt de nå, men har fått beskjed om at alt vi har bestilt kommer først på nyåret.
Vi vil da kontakte alle det gjelder. De som fikk biler først blir da først i kø...

Jeg følger opp når jeg vet noe."

Siden de første bilene kom i April, og jeg fikk i Juni, må jeg sikkert vente tilsvarende :-P
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Apache

Sjekket med forhandler i går og med "full pakke" uten dynamiske baklys så regnet han med levering i mars/april neste år.
Skal prøvekjøre bilen i helga før jeg eventuelt bestemmer meg.

Chivas

Sitat fra: sap_2000 på onsdag 27. september 2017, klokken 23:05
Fikk overraskende en telefon fra forhandleren i dag som ville avtale montering av de dynamiske LED baklyktene  :)

Fikk time om et par uker  :+1:
Ikke verst, men tro ikke på det før lyktene sitter på ;)

Jeg får jo ikke engang kontakt med forhandler angående disse lyktene :D
Skal sannelig gjøre ytterligere forsøk i dag...!

Pippus

Jeg fikk i går beskjed om at det ikke var satt en dato enda, men at lyktene lå i bestilling, men ville ikke komme før i 2018 :'(

J@x

Min kom i april og jeg har fått time i mars neste år for bytting av lykter..

Sitat fra: brako79 på torsdag 28. september 2017, klokken 08:44
Spurte min selger tidligere i uka, fikk dette til svar:
Sitat"Hei.

Vi skulle hatt de nå, men har fått beskjed om at alt vi har bestilt kommer først på nyåret.
Vi vil da kontakte alle det gjelder. De som fikk biler først blir da først i kø...

Jeg følger opp når jeg vet noe."

Siden de første bilene kom i April, og jeg fikk i Juni, må jeg sikkert vente tilsvarende :-P
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA