Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye E-golf

Startet av Tbmull, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 10:11

« forrige - neste »

Meldola

Var det ikke rykter om mulighet for 3-fase lading? med en 11kW lader på veggen hjemme ble det plutselig mer aktuelt å bytte ut dagens i3 med ny i3 i stedet..
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

thomanie

Fikk epost fra Møllersystemet om denne - så da benytta jeg anledningen til å fortelle forhandleren at 300km var for lite, for sent, men at jeg svært gjerne reserverte en plass i kø hos Møller for Kreisel Electrics oppgradering til 55kWh / 430km for den eGolf vi allerede eier :)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Råde

Sitat fra: thomanie på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 20:10
Fikk epost fra Møllersystemet om denne - så da benytta jeg anledningen til å fortelle forhandleren at 300km var for lite, for sent, men at jeg svært gjerne reserverte en plass i kø hos Møller for Kreisel Electrics oppgradering til 55kWh / 430km for den eGolf vi allerede eier :)

T
Og hva sa den gode mannen da?
e-Golf | X75D

jensjacob

Sitat fra: thomanie på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 20:10
Fikk epost fra Møllersystemet om denne - så da benytta jeg anledningen til å fortelle forhandleren at 300km var for lite, for sent, men at jeg svært gjerne reserverte en plass i kø hos Møller for Kreisel Electrics oppgradering til 55kWh / 430km for den eGolf vi allerede eier :)

T

Loving it...  ;D
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Heimdal-eGolf

Sitat fra: moby666 på søndag 23. oktober 2016, klokken 22:18
Problemet med egolf er vel nettopp at hurtiglading ikke går så hurtig.  Da særlig på vinteren. Lånte en egolf i vinter og kjørte til Geilo i -20. Tipper det tok 1 time lengre enn jeg ville ha brukt med soulen jeg hadde pga treg lading på sokna og nesbyen.

Jeg liker e-golf veldig godt, men batteriet er en katastrofe. Helt på linje med innlegget over, mangelen av klimaregulering gjør bilen ubruklig på lengre turer om vinteren. Økningen i den nye modellen er for liten og etter det jeg har forstått er det fortsatt ikke klimaregulering. Det er derfor helt uaktuellt for meg å bytte til ny modell.
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

tutti

#35
Sitat fra: Heimdal-eGolf på onsdag 26. oktober 2016, klokken 09:49
Sitat fra: moby666 på søndag 23. oktober 2016, klokken 22:18
Problemet med egolf er vel nettopp at hurtiglading ikke går så hurtig.  Da særlig på vinteren. Lånte en egolf i vinter og kjørte til Geilo i -20. Tipper det tok 1 time lengre enn jeg ville ha brukt med soulen jeg hadde pga treg lading på sokna og nesbyen.

Jeg liker e-golf veldig godt, men batteriet er en katastrofe. Helt på linje med innlegget over, mangelen av klimaregulering gjør bilen ubruklig på lengre turer om vinteren. Økningen i den nye modellen er for liten og etter det jeg har forstått er det fortsatt ikke klimaregulering. Det er derfor helt uaktuellt for meg å bytte til ny modell.
Høye forventninger kanskje? Spørs om de fleste er mer positive til egolfen.

Ioniq er samme klasse som egolfen teknisk, men har bare 25,5 kWh tilgjengelig. Den har fått forhåndsolgt 1000 biler. Egolfen har 32 kWh. Tipper salget blir 10x uansett hva vi mener. Dessuten kommer det kanskje knapt 1000 AmperaE til Norge i 2017, og da blir veien kort for mange til Møller da de pleier å kunne levere bilene sine på relativt kort tid.

thomanie

Sitat fra: Råde på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 20:24
Sitat fra: thomanie på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 20:10
Fikk epost fra Møllersystemet om denne - så da benytta jeg anledningen til å fortelle forhandleren at 300km var for lite, for sent, men at jeg svært gjerne reserverte en plass i kø hos Møller for Kreisel Electrics oppgradering til 55kWh / 430km for den eGolf vi allerede eier :)

T
Og hva sa den gode mannen da?
Fikk ett standard selgersvar - "Dette vet vi ingenting om. Men du kan godt reservere den nye 300km! Prisen <bla bla> ..."

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

DagfinnN

Sitat fra: tutti på onsdag 26. oktober 2016, klokken 10:24
Dessuten kommer det kanskje knapt 1000 AmperaE til Norge i 2017, og da blir veien kort for mange til Møller da de pleier å kunne levere bilene sine på relativt kort tid.

Kilde på dette tallet?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

moby666

I følge min selger så oppgir Hyundai nettostørrelse på batteriet, brutto går dem ikke ut med, dvs hvis netto er 28 kwh er det litt større enn det nye batteriet til i3.


Ourasi

Sitat fra: thomanie på onsdag 26. oktober 2016, klokken 10:41
Sitat fra: Råde på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 20:24
Sitat fra: thomanie på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 20:10
Fikk epost fra Møllersystemet om denne - så da benytta jeg anledningen til å fortelle forhandleren at 300km var for lite, for sent, men at jeg svært gjerne reserverte en plass i kø hos Møller for Kreisel Electrics oppgradering til 55kWh / 430km for den eGolf vi allerede eier :)

T
Og hva sa den gode mannen da?
Fikk ett standard selgersvar - "Dette vet vi ingenting om. Men du kan godt reservere den nye 300km! Prisen <bla bla> ..."

T

Frykter at Kreisel er litt i samme kategori som "alle" andre batteriutviklere - se hva vi kan - og ingen ser noe til det i praksis. Bare tenk hva de kunne tjent av penger om de etablerte et par salg/bytte-verksteder i sør-norge, med kø av Egolf eiere. Jævli irriterende at disse med faktisk fungerende løsninger kun er ute etter å "selge seg" til industrien, og driter i å etablere seg som selvstendig batterileverandør. Ja, det vil koste, men noen må da prøve, og Egolf 55kwh ville ikke være mye gambling akkurat, siden så mange er solgt, er vel langt over 20 000 nå, og gjerne vil betale gode penger for dette batteriet.

Har gitt opp Kreisel som mulighet (håper jeg tar feil), og nye Egolf har syltynnt rekkeviddeargument for å bytte ut min 2016 modell, med tilhørende 1. års gigant tap av verdi ved innbytte av denne. 50kwh+, da ville det vært fristende, synes det er merkelig at ingen fra møller salg har tatt kontakt allerede..
Golf GTE 2015 Carbon

Megaoctane

Hvorfor ta kontakt for så å bli hudflettet

thomanie

Sitat fra: Ourasi på onsdag 26. oktober 2016, klokken 23:06
Frykter at Kreisel er litt i samme kategori som "alle" andre batteriutviklere - se hva vi kan - og ingen ser noe til det i praksis. ...
Kreisel leverer allerede drivlinjen til Rimac (om enn lavvolum), starter nå levering til VDL i Nederland (= Mercedes varebil/minibuss), og er (etter eget utsagn) i samtaler med flere andre bilprodusenter. Så jeg tror du tar feil - heldigvis. Ser ikke hvorfor de skulle selge/låse seg til èn fabrikant, når de kan tjene gode penger flere steder. Møller skulle gjort det eneste riktige, og tilbudt oppgraderingen til eGolf gjennom sitt nettverk. Med VW på lag - eller ikke. Om de jobber med det sammen med VW som ryktebørsen vil ha det til, så ville jeg ikke bli overrasket om de sliter med not-invented-here-syndromet som ofte plager engineering-organisasjoner som VW... Håper VW nå bare sitter og venter på at bygginga av Kreisels nye fabrikk blir ferdig så produksjonsvolumet kan økes, og avtalen offentliggjøres :D

... men nå spora vi helt av på temaet 300km eGolf ;)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Heimdal-eGolf

Sitat fra: tutti på onsdag 26. oktober 2016, klokken 10:24
Sitat fra: Heimdal-eGolf på onsdag 26. oktober 2016, klokken 09:49
Sitat fra: moby666 på søndag 23. oktober 2016, klokken 22:18
Problemet med egolf er vel nettopp at hurtiglading ikke går så hurtig.  Da særlig på vinteren. Lånte en egolf i vinter og kjørte til Geilo i -20. Tipper det tok 1 time lengre enn jeg ville ha brukt med soulen jeg hadde pga treg lading på sokna og nesbyen.

Jeg liker e-golf veldig godt, men batteriet er en katastrofe. Helt på linje med innlegget over, mangelen av klimaregulering gjør bilen ubruklig på lengre turer om vinteren. Økningen i den nye modellen er for liten og etter det jeg har forstått er det fortsatt ikke klimaregulering. Det er derfor helt uaktuellt for meg å bytte til ny modell.
Høye forventninger kanskje? Spørs om de fleste er mer positive til egolfen.

Ioniq er samme klasse som egolfen teknisk, men har bare 25,5 kWh tilgjengelig. Den har fått forhåndsolgt 1000 biler. Egolfen har 32 kWh. Tipper salget blir 10x uansett hva vi mener. Dessuten kommer det kanskje knapt 1000 AmperaE til Norge i 2017, og da blir veien kort for mange til Møller da de pleier å kunne levere bilene sine på relativt kort tid.

Ioniq har oppvarming av batteri, så den vil fungere mye bedre om vinteren. eGolf fungerer fint om sommeren, men mangelen av oppvarming av batteri gjør den ubrukelig til langtur vinterstid der hurtiglading trengs.
2018 eUp
2021 eC4
2019 TM3 LR
2015 eGolf solgt
2014 eUP solgt

Chivas

VW opplyser:
"- 7,2 KW ombordlader og en kraftigere elmotor på 100 KW eller 136 hk. Dette bidrar til å gi bilen bedre prestasjoner i så vel akselerasjon som toppfart uten å påvirke bagasjeplassen."

Hva de legger i prestasjoner i toppfart kan man jo lure på, men har vi sett noe angående toppfart på denne?

Counterpointer

Ser at flere mener interiørkvaliteten på E-golf er bedre enn andre elbiler. Kan ikke si at jeg deler denne oppfatningen på nåværende model. Skulle jeg utpekt en av nåværende modeller som best på interiørkvalitet og inntrykk måtte det bli Mercedes B, BMW i3 er for sær selv om selve byggkvaliteten er bra.
Er å håpe på en skikkelig oppgradering i den nye, for det er mye hardplast i den nåværende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA