Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye E-golf

Startet av Tbmull, tirsdag 18. oktober 2016, klokken 10:11

« forrige - neste »

sybo

Jeg ble oppringt av selgeren i dag og han sa dette med større lader på 7.2 ja.

Chivas

#16
Sitat fra: Chivas på torsdag 20. oktober 2016, klokken 10:03
"Sikre deg den nye e-Golf 2017!
Denne uken åpner vi for reservasjoner"


Torsdag i dag! Lurer på når uka starter hos VW? :)

Fredag! Ingen forandring...neste uke kanskje?  ::)

EDIT:
Jo faktisk, den ligger på en annen link nå:
https://bilkjop.volkswagen.no/shop/no/egolf/e-golf

:)

Jorgen86

Her er det skriftlig fra en møllerforhandler.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Chivas

"Det er stor etterspørsel i markedet etter elbiler med lang rekkevidde, men det dr**er vi i, kunne de vel lagt til :D

Hmmm, vurderer å legge inn reservasjon og vil anta at trykket kanskje er litt mindre nå enn da e-golfen kom(?) - er tross alt kommet en god del av de på veiene.

Mange her som vurderer/har tenkt å gjøre det samme?

ergo

Vil nok tro trykket er mindre denne gangen på e-Golf, samtidig som det nok vil være relativt fulle ordrebøker de første månedene. Jeg har valgt å reservere en plass selv om jeg ikke er helt sikker på om det blir en e-Golf. Alt avhenger av riktig prising i forhold til konkurrentene (10-15% opp er jo indikert), da primært Ampera-e og Ioniq, i mitt tilfelle. For min del må prisen ligge en del lavere en Ampera-e for å være aktuell med tanke på rekkevidde forskjellen.

Valgte likevel å reservere da nedsiden ikke er mer en at jeg binder opp 5000,- frem til jeg får bestemt meg for hvilken bil jeg lander på, og oppsiden er at man kanskje får en bil noen måneder tidligere hvis jeg skulle lande på e-Golf. Skulle man velge en annen bil så får man jo pengene tilbake.

Trond.m

Jeg bestilte fredag 10:55 og fikk reservasjonsnummer 208541. Snakket med en som bestilte 11:10 som fikk et reservasjonsnummer som var 67 nummer høyere. Hvis de får 67 reservasjoner på 15 minutter så viser vel det at det er stor interesse. Nå er det ikke bindende ennå, men de fleste betaler vel ikke et depositum uten å vurdere sterkt et kjøp. Hva er laveste nummer noen har fått ?

alagerqv

Jeg har reservert meg mot å reservere nye e-Golf pga for lav rekkevidde. :P

Trond.m

Sitat fra: alagerqv på fredag 21. oktober 2016, klokken 16:07
Jeg har reservert meg mot å reservere nye e-Golf pga for lav rekkevidde. :P
;D Ser den. Ampera-e er jo i en annen klasse, men e-Golf kan jo være en grei ventebil. Det blir jo også en vurdering om man ønsker å kjøre rundt i en billig amerikans bil med gigantisk batteri, eller en nær-premium e-Golf med kortere rekkevidde  ;)

alagerqv

Har jo alt e-Golf, og eneste grunnen til å bytte den ut er behovet for mer rekkevidde for å kunne kjøre elbilen enda mer, det har blitt noen turer med T8'en som strengt tatt kunne vært unngått med bare 20 mil realistisk rekkevidde.

Megaoctane

Jeg var veldig klar for å kjøpe egolf. Men med bare 300km rekkevidde og maks 3 år til Model 3, Mercedes sine egne 2-4 EL modeller slippes, ny leaf, mest trolig Volvo etc, så blir det risky.
Hvis jeg da ikke kan lease en E golf billig evt

Megaoctane

Jeg var veldig klar for å kjøpe egolf. Men med bare 300km rekkevidde og maks 3 år til Model 3, Mercedes sine egne 2-4 EL modeller slippes, ny leaf, mest trolig Volvo etc, så blir det risky.
Hvis jeg da ikke kan lease en E golf billig evt

Kmellioli

Jeg er også sterkt i tvil om ny e-golf. Kjørekomfort og interiør er langt bedre enn de i samme klasse (kanskje bortsett fra i3), men 30kWt er rett og slett for lite til å henge med. Batteriet til Opelen i e-golfen - DET hadde vært en innertier!
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

Megaoctane


eivhelle

Hvis jeg skal vurdere nye e-golf opp mot Ampera-e, så der det pr. i dag kun batterikapasitet og noen få bilder jeg har å forholde meg til. Ytre sett liker jeg e-golfen bedre enn Ampera-e. Jeg liker veldig godt valgfriheten i e-golfen hvor man kan variere regenerering fritt etter eget ønske. Jeg er usikker på hvordan ampera-e vil være å kjøre, hvordan er den plassmessig og hvordan vil kvalitetesfølelsen være.

Hva har batterikapasiteten å si for praktisk bruk? I mitt tilfelle holder dagens e-golf til 90% av turene, uten at jeg må lade underveis. Økt batterikapasitet har derfor kun betydning for de siste 10% av turene. For meg innebærer stort sett langturer at jeg kjører turer mellom øst og vestlandet. I størrelsesorden 400 km. Med dagen e-golf går dette fint på sommeren med 3-4 ladestopp underveis. Med oppgradert e-golf vil antall ladestopp kunne reduseres til 1-2 stopp. Med ampera-e vil en nesten klare hele turen på en lading, men det vil nok også her være nødvendig med et ladestopp underveis.

Konklusjonen for min del er at man på lengre turer uansett må beregne å lade underveis. Og hvis man skal kjøre turer som går over flere dager, vil man også måtte ta hensyn til muligheten for destinasjonslading. Hvis du for eksempel bare kan lade med 10A over natta vil du kun få ladet rundt 24KWh på 12 timer. Og da har det liten betydning om batteriet har 50 eller 30 KWh tilgjengelig kapasitet. Hvis hurtigladingen er begrenset til 50KW vil det ikke være noen stor forskjell på ladetid her heller.

Den store gevinsten med batteripakken i ampera-e er hvis du ofte kjører lange turer på vinteren. Da kan den ekstra kapasiteten være grei og ha. I mitt tilfelle er ikke denne problemstillingen så viktig, men for andre kan det være av stor betydning.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

moby666

Problemet med egolf er vel nettopp at hurtiglading ikke går så hurtig.  Da særlig på vinteren. Lånte en egolf i vinter og kjørte til Geilo i -20. Tipper det tok 1 time lengre enn jeg ville ha brukt med soulen jeg hadde pga treg lading på sokna og nesbyen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA