Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilkjøring af batterier

Startet av OZ1KNT, søndag 16. oktober 2016, klokken 11:02

« forrige - neste »

OZ1KNT

Hey,
Hvilken måde vil i anbefale til at få liv i en batteribank som har stået stille et par år.
Jeg har opladet alle batterierne enkeltvis til ca. 6 volt og ladet hele batteripallen op i bilen til 100%
Har nu kørt ca 10 km. og batterimåleren står på 70% bilen er sat til opladning nu.
Men er der noget jeg kan gøre, tænker her på skal jeg udføre en vandpåfyldning eller andet ?
Jeg er klar over at jeg skal brug diagnose/EV Manager for at udføre vandpåfyldning er vedligeholdladning.

Mvh.
Jesper

elektrolux

Lurt å ikke kjøre batteriet for langt ned på de første turene.

Før vannservice bør du sjekke at ballansen i pakken er OK. Dv.s. at alle cellene har samme spenning.

Har du lagt ut en midtføler for spenningen er dette kurrant, hvis ikke er det lurt å kjøre batteriet ned til ca 20% og ta batteriet ut og måle individuelle blokker.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OZ1KNT

Jeg har ikke lagt en midtføler ind, men det vil jeg gøre når jeg tager batteripakken ned igen.
Ok jeg køre forsigtigt til start og ikke længere ned end 40% og så lade helt op.
Når jeg næste gang tager batteripakken ned vil jeg måle ballansen i cellerne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA