Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Webasto i kombinasjon med bilens varmeapparat

Startet av Caspar, onsdag 12. oktober 2016, klokken 08:51

« forrige - neste »

Caspar

Jeg har oftte lurt på hvorfor Think i sin tid monterte Webastoen på gulvet inne i bilen. Resultatet er jo at du bare kan få varme på benene, og at du mister den gode og romslige plassen på gulvet. Når jeg har spurt om dette så er som oftest svaret at kanalene i bilens vareapparatvikk etåler den varme luften? Nå har jeg montert en Thermotop 2000 foran i motorrommet og ledet varluften inn i bilens originale luftinntak. Det fungerer svært bra og varmen kan styres dit du ønsker. Selve varmeren passet bak vakumpumpen. Jeg laget en plate som brukte samme festehullene som vakumpumpen, og hevet den ca. 10mm med hylser. Da ble det fint plass til eksosrøret
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Veldig bra.

Må nok til med lignende løsning på jentungen sin 3 hjuler Chin som hun nå med ferskt sertifikat kan kjøre med.

Ellers er jeg veldig fornøyd med original plassering i Think. Svært få biler tilbyr i dag svidde tær, og kald frisk luft i fjeset. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OneMore

Som vanlig leverer du pent arbeid!

Har selv vudert det samme etter inspirasjon fra den første tråden med lignede montering.
Men jeg valgte faktisk midtkonsollen, men snudde webasto slik at luft blåser ut bak og da hindrer
å svi tær. Men fytti katta for en jobb, som ikker er ferdig ennå. Så på neste blir det slik som du.
Men jeg kommer nok til å kjøre eksosen rett ut til siden foran døren.

Kan du vise mer bilder av selve innføring av varmen?

OneMore!
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Caspar

Gjorde ikke noe annet med luftinntaket enn å sage ut en liten bue nederst i hullet i torpedoveggen slik at det 45 grader bennet passet inn. Blendet også av resten av hullet slik at bilen må suge all luft inn gjennom Webastoen. Også viktig å koble det slik at bilens vifte må gå på minst trinn 2 sålenge Webastoen går.
Når det gjelder eksosen så vil jeg anbefale å dra den bakover. Slipper du den ut foran så vil den når bilen står stille sige opp i motorrommet og Webastoen suger den inn igjen. Da blir det fort litt dårlig luft inne i bilen.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Yeyeye

Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA