Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel med valg mellom 6, 9 og 12A

Startet av Jon Aafoskaas, søndag 09. oktober 2016, klokken 22:17

« forrige - neste »

Saigbear

Er det noen som vet hvordan sikring det er i det kladden? Prøvde å lade hos svigers i helga, og satt jeg den på H eller M ladet den i 10 minutter, før den plutselig stoppa og alle tre lysa på dashbordet blinka. Litt irriterende, siden jeg stort sett ikke sitter ute i bilen i 10 minutter etter ladestart (bare når den er ny.. ;)), men samtidig bra at den stopper. Er dette en type sikring som er lagt inn for å hindre overspenning? Skulle visst være 16A i den kontakta vi lada.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Inop

Har aldri vært borti at sikring går i kladden, kun sikringen som stikkontakten er koblet til. Prøv kladden i en annen kontakt så tipper jeg den funker :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Saigbear

Hmm. Det var da merkelig. Har ikke fått prøvd på annen kontakt enda, men det funka i alle fall så lenge den stod på L før den ble koblet inn. :)

Robert Sund

Termosikring/føler i støpselet?
Spenningsfall (som vil være høyere med høyere strømtrekk)?

Det kan være interne problemer i kladden også.

Og som med all feilsøking, det kan være tilfeldigheter, som støy på elnettet osv.

Elmo

Sitat fra: Saigbear på søndag 11. desember 2016, klokken 10:17
Er dette en type sikring som er lagt inn for å hindre overspenning?

Større sjans for under-spenning (spennigsfall) enn overspenning ved lading på schuko.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Saigbear

Skjønner. Jeg kan jo prøve en annen kontakt neste gang jeg er på besøk. Takk for gode råd!

Laramu

Vil anbefale alle å være forsiktig med denne ladekabelen og ta godt vare på den. Kontaktet forhandler for å undersøke på en slik for å ha en ekstra på jobben. Den koster 30153kr inkl mva. og det var med 15% rabatt :o :o
Jeg trodde det måtte være en diger misforståelse, så jeg tok bilde av den jeg har, og sendte på mail. Nei da, prisen var korrekt den. Dobbelskjekket med å ringe til en annen forhandler og jo det var samme sin syke prisen. Så nå er det nesten så jeg ikke tør bruke den jeg har ??? Tips, pass godt på denne laderen.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

pfosland

Apropos original ladekabel, så har jeg aldri skjønt HVORDAN man velger hvilken modus man lader i? Kan ikke si at jeg har funnet noen knapper for dette på kladden.

HPSE

er en liten svart gummi knapp bak på venstre side. Sett i kontakten, da står den på L. Hold inne knappen 1-2 sekund, så endrer den til M.. Hold inne 1-2 sekund til, så endres den til Low.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Ravis

Tillater meg å dra denn opp igjen... På min kan jeg stille ladeinnstillingene i bilens menysystem. Jeg vil anta at dette gjør det samme som knappen på selve kladden. Kan det stemme?

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ravis

Glimrende. Da kan jeg ha full styrke som standard og deretter kontrollerer jeg alt via knappen når jeg faktisk skal lade

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA