Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VRAKPANT på Elbiler

Startet av GOLF-raider, lørdag 08. oktober 2016, klokken 20:44

« forrige - neste »

GOLF-raider

Nyttig informasjon fra bilopphuggeri:
EL BILER: Buddy og Reva er motorsykkelregistrerte kjøretøy og er således ikke omfattet av vrakpantordningen,
en biloppsamler behøver således ikke å ta imot disse uten å kreve vederlag.
For alle Think biler og batterier fra disse er det ingen produsent som vil ta ansvar for håndteringen av batteriene når disse kjøretøyene kasseres.  Produsenten er konkurs og det er ikke betalt inn penger for å dekke sluttbehandling av batteriene.
Det koster relativt mye, 5-­-7 tusen kroner for en biloppsamler
å bli kvitt disse til Batteriretur, pluss transport.
For å unngå at biloppsamler skal bli sittende med denne kostnaden må man i følge Autoretur kreve disse pengene
fra bileier, eller nekte å ta denne elbilen inn til hogging.
http://www.trondheimbildemontering.no/info3.aspx
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

elektrolux

Ta batteriene med til Polen.

Der får en godt betalt både for bly og NiCd. De satser stort på resirkulering
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Det med Reva og Buddy (dvs "biler" registrert som motorsykkel) stemmer nok, men at de kan nekte å ta imot Think'er tviler jeg sterkt på.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Yeyeye

Jeg har selv levert 3 think med nicd til akkurat Trondheim bildemontering, ved 2 forskjellige anledninger og begge gangene etter at den infoen er skrevet på siden deres ser jeg. Ikke hørt et pip om at de ikke tar imot. Nå måte jeg lete på autoretursiden, men fant ikke noe om dette der heller?

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Yeyeye

Det som finnes om elbil på autoretur kan vel ikke sies å være elbilfientlig, bare hms opplysende.

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Yeyeye

OK, ny info her, i dag ble jeg faktisk nektet å levere en Think hos Norsk Gjenvinning her i Trondheim uten at jeg godtok en etterskuddsvis regning på 5000-7000kr. Har tatt kontakt med skatt Nord som hånterer vrakpant samt sendt en mail til elbilforeningen. Trondheim Bildemontering hadde også denne policyen nå(ringte de). Dato på hjemmesiden deres må nok være gammel. :(

Avfallsforskriften og konsesjonsbestemmelsene til biloppsamlerne tilsier at bileier skal kunne kostnasfritt innlevere sine biler, så denne håper jeg det blir gjort noe med. Skogsvrak på samvitigheten trenger ikke elbildebaten.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Yeyeye

Skatt Nord ville sjekke ut dette, for de mente biloppsamlerne var pliktig til å ta imot bilene kostnasfritt. Jeg sendte de skrivet fra NBF.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Elmo

Sitat fra: Yeyeye på torsdag 03. november 2016, klokken 14:48
OK, ny info her, i dag ble jeg faktisk nektet å levere en Think hos Norsk Gjenvinning her i Trondheim uten at jeg godtok en etterskuddsvis regning på 5000-7000kr.
Classic eller 2008+ ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Dette kan være redningen for de få classic som er igjen.

Paul Rensel i Holland overtar gjerne bilen og selger den på det europeiske markedet som i motsettning til oss ser verdien på disse perlene.

Her er kontakt info til Paul:  http://www.reho.nl/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Har du kjørt en med fersk bakaksel og Litium batteri?

Skal opp i ganske store summer for alternativ bil for å gi samme kjøregleden. ;)

Er garantert raskest gjennom bykjernen. Null stress med skraper og kommer du borti trikken spretter bare Think'en unna uten skader. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Yeyeye

I mitt tilfelle er det snakk om classic Think, men skrivet tror jeg ikke tok høyde for annet en at det var fra produsenten Think som vistnok ikke var medlem av autoretur og var konkurs nå.

Think er selvsagt en perle, dog bare litt uslepen;)
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Go-carter

Spent på svar her. Sitter selv med en -08 Think med batteri i som jeg skal vrake snart.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Plukk ut batteriene, og lever resten som skrot. Da er der sikkert mindre farlig dritt enn i et fossilvrak som er fullt av oljer og diverse. Så er det bare å levere batteriene på nærmeste miljøstasjon. Trur muligens bensinstasjoner også tar imot bilbatterier; ei enkelt blokk i slengen burde gå greit?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Jeg har levert 10+ NiCd i slengen på bensinstasjon og 20+ i slengen på miljøstasjon helt uten kommentarer av noe slag.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA