Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

110Vdc til BMS

Startet av OZ1KNT, onsdag 05. oktober 2016, klokken 17:47

« forrige - neste »

OZ1KNT

Hej allerførst en KEJMPE TAK for input her i forum og en endnu større tak til CASPAR for lån af diagnose værktøj.
Jeg har målt og fundet ud af at selv om jeg har fået ladet batteripakken op til ca. 90v med en extern lader i gennem  "heater plug" som siger BMS at der er 0-volt på batteriet ?? når jeg har chekket med diagnose værktøj..
Så tænker jeg om ikke der burde være ca. 90v på stikket i cirklen, jeg vil mene at det er der BMS måler batterispændning på batteripakken.. men er jeg helt fejl på den, jeg måler 0v mellem den sort og røde ledning på stikket..
På for hånd tak for hjælpen
Jesper

elektrolux

Må nok ned med batteriet og montere ny sikring på ledningen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

OZ1KNT

Hej
det vil sige at der sidder en sikring på ledningen.
Jeg kan ikke lige se den gennem lugen men den sidder nok længere inde.. så ned med batterier og få det fixet :-)

Jesper

elektrolux

Sitter så langt vekke fra luken som det er mulig å komme. Like ved + polen.

Vi bruker slike Picofuse i forbindelse med RoboMeteret. Kan være disse er egnet også for BMS'en.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

aurba

Sitat fra: elektrolux på onsdag 05. oktober 2016, klokken 22:00
Sitter så langt vekke fra luken som det er mulig å komme. Like ved + polen.

Vi bruker slike Picofuse i forbindelse med RoboMeteret. Kan være disse er egnet også for BMS'en.

Det er vel samme type som sitter på ledningen like i nærheten av batteripolen på originalbatteriet. Strømverdien ser du på sikringen når batteriet er nede.
Finnes hos blant annet Farnell
Think City 2010, Lithium

OZ1KNT

Så er der bestilt Picofuse og batteripakken bliver pillet ned i weekenden så bliver det spændene at se om det løser problemet med manglende ladning.

OZ1KNT

Så kom batteripakken ud.. begge de to små PICO FUSE er defekt både på + & - ??
Hvordan mon det kan ske, nu må jeg skifte dem begge og se om BMS så kan se batteripakken.
Mit spørgsmål er nu, hvordan oplader jeg bedst alle batterierne et efter et.. jeg har en justerbar strømforsyning 0-30V og 0-5 Amp kan jeg bruge den og med hvilken spænding.

elektrolux

Det beste er å lade hele pakken i serie, men det krever mer enn 30V.

Alternativt lad 3 blokker om gangen i like lang tid.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på fredag 07. oktober 2016, klokken 02:41
Det beste er å lade hele pakken i serie, men det krever mer enn 30V.
MYE mer enn 30V ;) 
3*48V powersupply (feks denne gjør susen) ref. tegningen ang. "hurtiglader for PSA", rent bortsett fra at du trenger bare 3) :D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA