Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sørvis

Startet av Jon Aafoskaas, lørdag 01. oktober 2016, klokken 10:41

« forrige - neste »

Jon Aafoskaas

Dette blir event. det første nybilkjøpet for meg. Har prøvekjørt G
E-Golf, Soul, iOn og Ioniq hybrid. Ioniq ser ut til å passe oss best da vi er en familie på 4 og 160 km til hytta. Derfor har jeg noen spørsmål rundt sørvis og garantier.

Er det en forutsetning at sørvis taes for at garantien holdes gyldig og må denne taes hos forhandleren?

Hvor ofte og hva koster sørvis på Ioniqen? Noen som vet?

Edit: Forhandler ringte meg i dag for å fortelle at sørvis koster 1.250 kr pr år/20.000 km. Noe dyrere ved 60.000 km.
Handlet Hyundai Ioniq med teknikkpakke for levering i november 2016. Farge er Aurora Silver.

Nibenay

Hei,

Eg var innom og prøvekjørte for ca 2 veker siden, og fikk beskjed at sørvisintervall og kostnad var fortsatt ukjent for selgeren.

johnsalf

Sitat fra: Nibenay på lørdag 01. oktober 2016, klokken 22:33
Hei,

Eg var innom og prøvekjørte for ca 2 veker siden, og fikk beskjed at sørvisintervall og kostnad var fortsatt ukjent for selgeren.
En mørk foreta service av autoriserte verksteder for at garantien skal gjelde, er ingen krav om merkeforhandler.
Noe annet er at de uavhengige verkstedene henger etter, er i dag vanskelig å finne noen som tar elbil - og hvis alt arbeid utføres der bilen er kjøpt slipper en diskusjoner om en feil skyldes selve bilen eller manglende/dårlig arbeid

HPSE

Fikk beskjed om at serviceintervall ennå var uklart, men at det som var sikkert var at man måtte bruke orginale deler for at garanti skulle gjelde.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

elektrolux

Har dere lest dette: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,30003.0.html

Kan være at Hyundai er i full gang med å finne på service punkter, men sliter.

Spør heller forhandleren om det finnes et påkrevet vedlikeholdsprogram på bilen for at garantien skal gjelde.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ProsjektX

Etter hva Hyundai sa da jeg spurte forhandler er det 15000km. De ringte opp mens jeg stid der. Uten årlig grense. Så egentlig veldig hyppig synes jeg
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Jon Aafoskaas

Forhandleren ringte meg i dag og oppgav pris på 1.250 kr pr sørvis som er hvert år eller 20.000 km. Noe dyrere ved 60.000 km.
Handlet Hyundai Ioniq med teknikkpakke for levering i november 2016. Farge er Aurora Silver.

Inop

Nissan tok over 3000 for Leaf. Blodsugere...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Crown

Sitat fra: Inop på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 18:25
Nissan tok over 3000 for Leaf. Blodsugere...

Dette var hyggelig nyheter :) Under halve prisen av hva Nissan tar for Leaf. Hvilken forhandler var dette?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Elmo

Hvorfor ikke like gjerne gå til kilden ? (Intruksjonsboka på nett) 8)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tutti

Er det noe spesiell grunn til at Ioniq må bytte bremsevæske hver 30000 km mens andre biler som egolf kun trenger hver 60000 km?

Crown

Sitat fra: tutti på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 21:21
Er det noe spesiell grunn til at Ioniq må bytte bremsevæske hver 30000 km mens andre biler som egolf kun trenger hver 60000 km?

Det er jo alder som er viktig for bremsevæske, og ikke km. Annethvert år er vel anbefalt skifteintervall for bremsevæske for de fleste biler. Ser nå ut som Golf har det også? Fant bare USA-schedule i farten, men år er år.... her er det 3 år før første skift og så hvert 2. år, uavhengig av kjørelengde.

http://www.vwcorporatefleet.com/vw/documents/pdfs/MY15%20e-Golf%20-%20Maintenance%20Schedule.pdf
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

elektrolux

Er det ikke herlig med Elbil.

2 ting å bytte og kun hver 36 000 km. Selv disse delene holder gjerne mye lenger.

Kjekt at service og vedlikeholdsprisen står i stil med arbeidsmengden.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Goggen123

Nå kan det jo være at flere av tingene som står som "I" i oversikten må byttes, så det allilevel blir mer enn to ting som må byttes. Men i utgangspunktet  imponerende ja, og særlig om prisen på sørvisen er så lav som det sies lenger opp.

Håkon77

Sitat fra: tutti på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 21:21
Er det noe spesiell grunn til at Ioniq må bytte bremsevæske hver 30000 km mens andre biler som egolf kun trenger hver 60000 km?
Hmm, bremsevæskeskift hvert andre år?  Jeg kjørte 8år og ca 90000km uten å skifte bremsevæske på min forrige bil. Stoppet likevel når det trengtes. Noe tull de har funnet på for å tjene penger tror jeg.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA