Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

daktari

Hva er det de skal teste den for i Norge? Hvordan den tåler regn?
Eller kanskje den er til visning hos forhandlere?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

snoemann

Sitat fra: daktari på lørdag 12. august 2017, klokken 00:13
Hva er det de skal teste den for i Norge? Hvordan den tåler regn?
Eller kanskje den er til visning hos forhandlere?

Markedsføring :D
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

kaiat

Sitat fra: daktari på lørdag 12. august 2017, klokken 00:13
Hva er det de skal teste den for i Norge? Hvordan den tåler regn?
Eller kanskje den er til visning hos forhandlere?

Ikke helt uvanlig at bilfabrikanter tester biler i Norge da. Blant annet skiller veikvalitetene seg fra land til land og bilfabrikantene liker å få testet bilene sine på så mange forskjellige underlag som mulig før de havner hos kundene. Dessuten er jo ladeinfrastrukturen bedre i Norge enn mange andre steder, så de kan få kjørt bilen på lengre turer.

Forhandlerene har så vidt jeg forstår allerede sett den ferdige bilen.

leafnor

Bare rykte via svoger som har en kollega som vist nok var til forhandler tidl i uka, og om han tegnet kontrakt nå så skulle han få "toppmodellen" som kommer for 300.000,-.
Ikke noe om hvor stort batteri det var.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Hansi

Det meste av informasjon som kommer nå tyder vel på 40kWh, noe den prisen også kan tyde på tenker jeg. Håper det er 40kWh netto-kapasitet ala Renault Zoe, men tviler.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

sylwester

Se litt på omtalene når Nissan har "ny" leaf:

1gen da den kom i 2011 (ingen utstyrsmodell, men mest lik Acenta) 263' (klikk test)
2gen i 2013 24kWh med Tekna 273'kr (klikk test)
2gen i 2015 30kWh med Tekna 270'kr (dinside motor)

Jeg vet ikke hva dere ser her, men jeg ser noe ala 40kWh og 280'kr som konservativt.
300'kr er et hopp og legger seg i prissjiktet til OA-e som er 68kWh. Jeg jo ta feil, men jeg må si jeg liker den statistikken over..
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på søndag 13. august 2017, klokken 09:06
Enig. Man får jo Zoe fra 240'.

Zoe er vel en vesentlig mindre bil?
Man betaler ikke KUN for rekkevidden..

lfc4ever

"Zoe er vel en vesentlig mindre bil?"

Nei, vi er en familie på 5. Baksete plassen er mindre i Leaf enn Zoe, da det ble for trangt i Leaf. Så vi gikk for Zoe.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

tessy

Opel Ampera koster ikke 300...

Min kontrakt var på 354.000,- inkl vinterdekk, og begge pakker. men 2018 modeller har steget i pris nå koster den 369.000,-

Skvulp

Sitat fra: sylwester på søndag 13. august 2017, klokken 01:04
Se litt på omtalene når Nissan har "ny" leaf:

1gen da den kom i 2011 (ingen utstyrsmodell, men mest lik Acenta) 263' (klikk test)
2gen i 2013 24kWh med Tekna 273'kr (klikk test)
2gen i 2015 30kWh med Tekna 270'kr (dinside motor)

Jeg vet ikke hva dere ser her, men jeg ser noe ala 40kWh og 280'kr som konservativt.
300'kr er et hopp og legger seg i prissjiktet til OA-e som er 68kWh. Jeg jo ta feil, men jeg må si jeg liker den statistikken over..

Så da blir det 36 kwh til 280 kr mener du?
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Sele

Sitat fra: lfc4ever på søndag 13. august 2017, klokken 11:09
"Zoe er vel en vesentlig mindre bil?"

Nei, vi er en familie på 5. Baksete plassen er mindre i Leaf enn Zoe, da det ble for trangt i Leaf. Så vi gikk for Zoe.

Jo ut i fra tekniske mål er Zoe en mindre bil.

daktari

Enig i det, Zoe er 408 lang med akselavstand på 269 bredde 173. De lekkede spesifikasjonene på Leaf sier 448 lengde, akselavstand 270 og brede 179.

Det interessante er den samme akselavstanden, og om overhengene på 40 cm kommer til å frigjøre vesentlig større bagasjeplass enn Zoe.

Har allikevel vanskelig for å se 60'  i prisforskjell med samme rekkevidde.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Myrvang

Leaf kan jo lades uten problemer, det er jo litt vesentlig for de fleste.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA