Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

tomrh

Eller motsatt, endel er låst fra å velge elbil fordi de er merkelojale. Kjenner f.eks. en som bare kjøper Volvo og derfor ikke har elbil enda...  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Olee

Du får be han plukke opp en elektrisk C30 (hvis han får tak i en)  ;D Tror nok det er flere som venter på en skikkelig elbil fra Volvo...

Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Stikkkontakt


leafnor

80, åtti, kwt batteri, da går det. Så glem det tallet der.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 20. august 2017, klokken 13:17
340 miles med 40kwh? Glem det

340km NEDC rekkevidde er meget sannsynlig; spørsmålet blir da om reell rekkevidde kommer over 265km.

Knut Røe

Til sammenligning har Golf 35.8 kWh brutto og 300 km nedc.
Jeg håper virkelig leaf 40 blir 40 netto.

sylwester

#862
Nye Leaf blir vel en av de første bilene mer krav om WLTP, men NEDC vil jo bli brukt frem til 2019 slik at sammenlikningsgrunnlaget er det samme.
40kWh (38kWh netto) klarer nok 340km hvis 30kWh (28kWh netto) klarer 250km, alt i urealistisk NEDC.

340 miles gjør den nok ikke med 40kWh selv med NEDC. Der har de nok byttet litt på enheter. Selv med OA-e-battteri på 68kWh vil den ikke gå lengre enn en OA-e pga at det er en større bil.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Siden EPA og WLTP er nærmere hverandre enn den langt mer urealistiske NEDC så kan denne tabellen brukes (blir oppdatert når WLTP og/eller EPA tall blir tilgjengelig, men gir en mer realistisk pekepinn)
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34844.0.html



Bondeknøl

Utrolig hvor flinke Nissan er til å legge ut filmer, snikfoto, lekke litt info og rundt å testkjøre for å få oss til å henge på limpinnen.

sjossang

Enig - det er helt etter læreboka for hvordan man skal lansere en ny utgave.

Osborne-effekten er det de har prøvd (og klart) å unngå: Hvis man allerede har et produkt, så skal man ikke prate for høyt om et nytt og bedre produkt. Slik situasjonen er i dag, så vil ikke Nissan brenne inne med gamle utgaver - alle produserte Leaf er nå faktisk solgt fra fabrikk, og går du til forhandlere så er det liten sannsynlighet for at du kan få tak i en ny Leaf!

Vet at flere forhandlere kjøpte opp siste del av produksjonen. Ikke så rart når det vil være et vakuum i leveranser av Leaf fra oktober til februar.

Leaf er fortsatt den mest solgte/populære elbilen i Norge :)

www.elbilstatistikk.no
Y LR hvit/hvit

EV-FTW

Det er positivt for Nissan at de er flinke til dette, og positivt for oss som har Leaf.
Bruktprisene har holdt seg temmelig bra, og enormt imponert over at se fortsatt klarer å selge så mye av Leaf.

Får bare håpe på lite leveranseproblemer på nye Leaf, da det er helt sikkert at Leaf vil være langt oppe på salgstoppen fremover også.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

elbil4nerds

Da har jeg registrert meg for min aller første elbil. spent på spec og utseende, håper den er penere forfra enn hva som er lekket ut foreløpig, får avbestille den om den fortsatt er stygg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA