Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av trondhla, onsdag 28. september 2016, klokken 18:37

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Rart at Nissan ikke har oppdatert prisene sine. I dagens prisliste gikk kampanjeprisen på 24kWh bilene ut 30. september....

Hva venter de på?

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Porsgrunn

Hvem vet kanskje venter de på å kunne komme med priser på ny variant med 40 kWh og kunne kutte ut 24 kWh.

Eller så er de bare trege alternativt selger nok til at de tror det ikke trengs.  ???

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

vartli

Det  ligger vel litt i kortene at det blir både 30 og 40 kWh tilgjengelig snart. Jeg vet ikke hvordan produksjonen av 24kWh batteriene er organisert, men kan det være at de stenger ned en amerikansk produksjonslinje for oppgradering til 40kWh før de går videre på de andre markedene? Aner ikke hvor fort de kan stille om en slik produksjon.
E-tron 55 2021
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Lars C. Krogenæs

Tror nok 24 kWh er på vei bort, og kun selges "så lenge lageret varer". I en periode vil Nissan da kun selge 30 kWh versjonen før jeg antar at 40 kWh utgaven vil leveres fra slutten av januar.

Nissan er nødt til å møte konkurransen fra Opel, de har tilgang til 40 kWh batterier og alt legger til rette for dette.

Samtidig er det livredde for å gå ut med dette nå, fordi et slikt varsel vil gi bråstans i salget av modellene de har på markedet nå.

Som mange andre tror jeg nå 40 kWh versjonen vil lanseres i november.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

svingen

Noen som tar gjette pris? Blir vel som 30kw?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

zbk

Sammenlign pris på dagens Zoe med Leaf 24kWt, så får du en prisforskjell som kan brukes sammen med prislista på ny Zoe og sannsynligvis gi et godt hint om prisnivået.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

sjossang

Det rare er at forhandlere har fått oppdatert info om 2017-modellene, og da er det bare automatisk innfellbare speil som er den store nyheten!

Men, så er jo ikke forhandlere de som får innsideinformasj først heller.
Y LR hvit/hvit

Bondeknøl

Ofte vil ikke produsenter at for mye skal lekke ut og da er det nok ikke så lurt at forhandlerne vet alt.
Problemet med Opel Ampera er at vi har visst om den lenge og at det er lenge enda til vi kan få den. Opel har jo ingen annen elbil å tilby, så derfor holder de kundene lenge på pinnen så de ikke går til andre.
Tror det er bedre å lansere en ny modell som er nesten leveringsklar slik som Zoe. Så lenge Nissan har elbil allerede så trenger de ikke å presentere nye modeller lenge før de kommer.
Synes forøvrig det er rart at de ikke har solgt ut 24kw enda.

svingen

Den messa som det prater om i USA noe som veit når den faktisk er?
var inne om bnh på Haraldrudveien  og spurte om det var mulig og sette seg på noe vente liste får den 40kwh versjonen,fikk da til svar att den kom ikke på lang tid og ingen ting som tydet på når den skulle komme,nei det var de bilene her som gjelder fikk jeg til svar. Så var ikke noe interesse/info om ny modell når det var sagt så sto det vel solgt på alle Leaf som sto i butikken så var ikke mange igjen og kjøpe,men dem har vel kanskje et laget et annet sted og.

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

EV-FTW

Får bare vente å se. Nissan bommer totalt om de ikke gjør noe for å få en mellomløsning før en helt ny Leaf kommer i 2017/2018!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

En til svensk

Sitat fra: svingen på tirsdag 25. oktober 2016, klokken 22:50
Den messa som det prater om i USA noe som veit når den faktisk er?

Jeg tror det er LA Auto Show det snakkes om. Det er en av de større messene i USA. 18-27 november står det på nettsiden, http://www.laautoshow.com/ .
Noen spekulerer at Nissan har valgt å ikke lansere oppdatert 40 kWh i Paris i oktober for å gi mer fokus på oppgradert Renault Zoe (de henger jo sammen gjennom Renault-Nissan Alliance).
Nissan får også mer oppmerksamhet i amerikansk media ved å lansere oppdatert versjon på messen der. Renault selges ikke i USA hva jeg forstår.
2017 Hyundai Ioniq (nå litt over 50000 km).
Liker også å sykle til hverdags.

Ebe

Enten den, eller søstermessen Automobility 14-17 november som er for pressen, om jeg har forstått det riktig.

Onsdag 16. november kl. 09:45 lokal til skal Nissan ha pressekonferanse. Dagen før er det et foredrag om elektriske biler generelt.

http://automobilityla.com/schedule/?utm_source=amla-slider&utm_medium=website&utm_campaign=amla-schedule-slider


Men som nevnt i innlegget over, dette er bare spekulasjoner etter hva jeg har lest meg frem til.  8)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kjølholdt

men kan leaf komme med noe annet enn et 60 kwh batteri nå da. 40kwh vil jo virke meningsløst
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

tomrh

Ikke meningsløst. Chevrolet/Opel er et uskrevet blad i elbilsammenheng, det er usikkerheter ang. feilrate og driftssikkerhet, kundebehandling og oppfølging, serviceutgifter etc. Leaf er godt etablert, "alle" vet hva bilen tilbyr og hvilket apparat som er rundt den. Endel vil nok heller kjøpe en "trygg" 40 kWh Leaf istedet for usikkerheten omkring hva som egentlig kommer fra GM.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA