Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Boosted board

Startet av minim, mandag 26. september 2016, klokken 20:16

« forrige - neste »

minim

Er det noen som har erfaring med disse i Norge? Ser at de ligger på Finn innimellom til salgs. Jeg er nå egentlig altfor gammel til slikt, men det ser vanvittig gøy ut og de hadde jo bra rekkevidde også

https://boostedboards.co

Her er en montasje av casey neistat sin kjøring med boosted board i New York. Vil vel ikke akkurat oppfordre til en slik kjørestil i trafikken, men det viser det i praktisk bruk.


https://m.youtube.com/watch?v=oJsPWnin6kk
-vw multivan

TomR

Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

minim

hehe godt det ikke bare er jeg som synst det ser gøy ut. Jeg elsker ski/snowboard om vinteren og dette ser jo ut som noe vanvittig gøy å kunne "carve" med om sommeren. I tillegg så kan den jo brukes fint som "last mile vehicle" når det største batteriet kan ta deg 20 kilometer. 

Se her i fra 3 minutter. Han er ihvertfall eldre enn meg.
https://youtu.be/FNp0oza8KKc?t=3m9s
-vw multivan

minim

Tenkte jeg skulle bumpe denne igjen. I dag var jeg i Oslo og tenkte jeg skulle teste Inboard M1 som har forhandler her. Møtte han som selger dem for en demo og du verden så gøy! Jeg endte opp med et brett + batteri. Det geniale er jo at man kan enkelt bytte batteriet ut på 10-15sec når man er ute å kjører så rekkevidden kan dobbles/tripples osv enkelt ved å ha noen liggende i en sekk. De er strategiske 97Wh så de går som fly håndbaggasje også håper jeg.

Jeg startet med å ta bussen fra Fornebu til Frognerparken. Der fikk jeg en demo og var egentlig umiddelbart solgt. Ble med en tur til lageret deres på Røa og fikk med meg et brett. Fikk bare ladet det halvveis opp der i mens vi ordnet formalitetene samt at jeg hadde et ekstra batteri med 20% ish på (fabrikk lading). Det første batteriet som var ladet halvveis opp klarte seg til lysaker og det siste klarte resten av veien. Da sparket jeg i noen av de bratteste bakkene for å ikke tømme batteriet raskt siden jeg var klar over at jeg hadde for lite. Ladet også med regen nedover. Turen var på ca. 8km og var bare nydelig i ettermiddagssolen.

Blir mange fine turer med dette når goværet er på plass!

Minuset med Inboard er at motorene er ihjulene så utvekslingen er ikke like bra som på boosted. Det gjør at jeg med mine 90kg ikke kommer opp de bratteste bakkene når batteriet ikke er toppladet. Ikke noen dealbreaker for min del siden det er mange fordeler med å ha motorene i hjulene ellers.
-vw multivan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA