Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oslo - Trondheim

Startet av kjetilpp, mandag 26. september 2016, klokken 02:02

« forrige - neste »

kjetilpp

Hei!
Er ikke Oslo - Trondheim mulig med Soul? (Ishavsveien er ikke et alternativ..)
Ønsker meg Leaf, eller lignende.
Nåværende biler:
Audi A4 2011 -  Til salgs!
Golf 4 stv - 2003 - 211007km - Beholdes!

zbk

Med litt forsiktig kjøring vil jeg tro det går, men du bør nok kjenne bilen og forbruksprofilen din for å vite hvordan det går.

Otta - Berkåk er 160km og kanskje litt i grenseland om forholdene ikke er gode, selv om det burde gå med nesten fulllading på Otta.

Fortum åpner snart lader på Oppdal og da blir det 125km Otta-Oppdal, noe som burde gå veldig greit. Noen som aner hvordan denne ligger an?

Finner heller ingen schuko-punkter langs denne strekningen (på ladestasjoner.no), så litt dårlig med steder og nødlade.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kjetilpp

Takk... Bare jeg som er gjerrig, med at Ishavsveien er ikke et alternativ, eller er flere enig om at det er RAN å benytte de på enkelt-lading?
Ønsker meg Leaf, eller lignende.
Nåværende biler:
Audi A4 2011 -  Til salgs!
Golf 4 stv - 2003 - 211007km - Beholdes!

zbk

Støtter deg fullt ut i at ArcticRoads (aka Ishavsveien) boikottes så mye man kan inntil de innfører en prising som ikke ekskluderer drop-in. Får håpe de går konk og laderene overtas av Grønn Kontakt eller Fortum.

Tipper de egenhendig er skyld i mange Trondheimsturer ikke blir kjørt med elektrisitet selv om folk egentlig ønsker å prøve.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zyp

Jeg var en tur i Trondheim med egolf for et par uker siden og har tenkt meg ennå en tur oppover denne uka.

Jeg har heller ikke mye til overs for prismodellen til AR, men kjører du Oslo-Trondheim tur-retur og skaffer månedsabonnement går du ca i null i forhold til om du måtte betalt 2.5kr/min. Med to turer tur-retur og en del lading i Vestby innimellom så vil jeg ha ladet så mye hos AR denne måneden at prisen blir veldig gunstig og da hadde det vært dumt å boikotte dem helt.

pilt

Sitat fra: kjetilpp på tirsdag 27. september 2016, klokken 22:22
Takk... Bare jeg som er gjerrig, med at Ishavsveien er ikke et alternativ, eller er flere enig om at det er RAN å benytte de på enkelt-lading?
Jeg er helt enig! Jeg fikk hakaslepp da jeg hørte hva mannen min betalte da han skulle hurtiglade ved Vestby/Verpet i dag. Det hadde jo blitt mye billigere å bruke bensinbilen og betalt de to Oslobommene + bensin i stedet. Eller at han hadde visst bedre og heller ladet ved McDonalds på den andre siden av motorveien...
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

jkirkebo

Sitat fra: pilt på lørdag 01. oktober 2016, klokken 23:22
Sitat fra: kjetilpp på tirsdag 27. september 2016, klokken 22:22
Takk... Bare jeg som er gjerrig, med at Ishavsveien er ikke et alternativ, eller er flere enig om at det er RAN å benytte de på enkelt-lading?
Jeg er helt enig! Jeg fikk hakaslepp da jeg hørte hva mannen min betalte da han skulle hurtiglade ved Vestby/Verpet i dag. Det hadde jo blitt mye billigere å bruke bensinbilen og betalt de to Oslobommene + bensin i stedet. Eller at han hadde visst bedre og heller ladet ved McDonalds på den andre siden av motorveien...

Det er nok greit å sette seg inn i de forskjellige lademulighetene på de strekningene man skal kjøre ja, på forhånd. Om man vil sjekke f.eks Fortum sine stasjoner kan man bruke deres kart, map.chargedrive.com. Der ser man at de har rimelig mange alternativer langs denne strekningen. Null behov for å blakke seg på andre alternativer med andre ord.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hanche

Nå som Fortum har fylt Østerdalen med hurtigladere, er det et helt greit alternativ. Jeg kjørte Trondheim–Oslo tur/retur nylig, og eneste problem var mest et luksusproblem: Å bestemme meg for hvilke ladere jeg kunne passere uten stopp. Jeg endte med å lade oftere enn nødvendig, bare for sikkerhets skyld.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Trekkoppbil

Østerdalen ser ut som ei grei rute:
www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/1329218/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA