Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fiat 126p 1976 til elektrisk

Startet av EVlithium.net, lørdag 24. september 2016, klokken 22:17

« forrige - neste »

Caspar

Hvis du skal bruke girkassen, hvorfor skal du da kjøre motoren andre veien?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

EVlithium.net

Har oprettet en FB side med bilder og fremgang i min konvertering... følg med her:

https://www.facebook.com/Fiat126EL/

Mvh Ronny
Webstore: www.evlithium.net

EVlithium.net

Da er endelig svaret kommet fra svv og før byggingen kan starte må bilen vises for id kontroll hos risløkka trafikkstasjon. Timen bestiller jeg nå.
Webstore: www.evlithium.net

EVlithium.net

#18
Da har endelig svaret fra svv kommet i dag å byggingen kan starte men først må bilen vises for id kontroll hos risløkka trafikkstasjon. Timen bestiller jeg nå.


Har oprettet en FB side med bilder og fremgang i min konvertering... følg med her:

https://www.facebook.com/Fiat126EL/
Webstore: www.evlithium.net

Taffelman

Blir spennende å følge med på prosessen.

Har SVV gitt noen retningslinjer? Har sett i andre motorbytte prosjekter at de er veldig opptatt av at vekt. Dvs uendret vektfordeling innenfor vekt/akseltrykk grenser.
X75D
TM3 LR AWD

EVlithium.net

man må holde seg innenfor bilens totalvekt ja så det hele kommer an på kjøretøyets lastekappasitet.  min lille Fiat 126 har:
Egenvekt 595 kg
Egenvekt med fører 670 kg (fører 75kg)
Tillatt totalvekt 920 kg
Maks nyttelast 250 kg

dette er det man er nøtt for å holde seg innenfor...så jeg har kun plass for et lite batteri her...

baksetet ryker her for å få inn ekstra vekt til batteriet mitt men dette er helt greit fordi i så liten bil er det ikke plass i baksetet alikevel så da kan jeg få inn batteri på ca 100kg. da har jeg fortsatt akkurat plass til fører og en passasjer (2 x 75kg).
Overskrider jeg dette så blir bilen 1 seter.



Webstore: www.evlithium.net

Caspar

Ulempen med Fiaten er jo at original motor og girkasse knapt veier mer enn tilsvarende fra Thinken. Når jeg fikk løftet ut jernkladden fra British Leyland i Minien så hadde plutselig svært mange kilo å gå på
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Lurer på hva tyskerne gjorde da de lastet inn nok batteri til 300+ rekkevidde :o

Kanskje andre regler i Tyskland, eller at de har gjort som ECC i england og beefet opp fjøringen slik at tillat totalvekt øker. ECC monterte Diesel bilen sine fjører, noe som neppe er mulig på din 127.

Micro-Vett bruker et usedvanlig kompakt batteri. 12 kW i en 50 kg pakke på størrelse med en mikrobølgeovn. Kanskje et slikt batteri kunne vært interessant?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

Det å øke tillatt totalvekt på en bil er på grensen til umulig. I følge kjøretøyforeskriften så kan samtlige andre ombygginger vurderes av enten produsenten, kompetent uavhengig laboratorium eller Trafikkstasjonen selv. Det betyr at hvis du monterer en jetmotor på 4000 hk i Poloen din og Trafikkstasjonen synes dette er pent utført og virker fornuftig så kan de forvaltningsrettslig godkjenne det. Hvis du ønsker å øke tillatt totalvekt på din bil med en kilo, og har 10 permer med god dokumentasjon fra NASA, så kan Trafikkstasjonen ikke godkjenne det. Med andre ord endring av tillatt totalvekt er ganske strengt
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA