Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Gnilre

Sitat fra: Salvelinus på tirsdag 27. september 2016, klokken 15:42
Til spekulasjonene om at fullt utstyrt bil kommer nærmere 400.000 sa han at det ville være rart for da får han ikke solgt bilen.
Han får ikke solgt til meg ihvertfall. Rekkevidde på over 400 km er fint å ha, men 100.000 kr dyrere enn en greit utstyrt BMW i3 med stort batteri og altså drøyt 100 km mer rekkevidde ville gjort at jeg velger bort Ampera-e.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Trond.m

Det vil forbause meg om premium modellen koster mer enn enn i3 fully charged. Prisen på 330' ligger vel omtrent på det nivået, men Ampera 2 bør bil en god del rimeligere. Når det gjelder rekkevidden så er den uslåelig. 238 miles EPA range mot i3 med 114. Vi snakker altså om dobbel rekkevidde om sommeren, men om vinteren vil manglende varmepumpe og bredere dekk gjøre forskjellen betydelig mindre.

S4e

Sitat fra: TM på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:45
Vi snakker altså om dobbel rekkevidde om sommeren, men om vinteren vil manglende varmepumpe og bredere dekk gjøre forskjellen betydelig mindre.

Så i et innlegg at varmepumpe er mindre viktig når bilene får batteri med mye mer kapasitet? Noe med at oppvarming da utgjør få prosent av kapasitet?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Trond.m

Litt OT, men det betyr jo likevel at forskjell i rekkevidde mellom i3 94Ah og Ampera e blir mindre om vinteren enn EPA verdiene indikerer. Hvor mye mindre avhenger av kupetemperatur, ventilasjon, utetemperatur og hastighet. Men med 60 kW batteri vil nok rekkevidden om vinteren fortsatt være god med Ampera e... 20+ mil bør nok være kurant å oppnå med mindre det er ekstremvær og føre.

tomrh

Mangel på varmepumpe utgjør ca. 1 kW forskjell i varmepumpas optimale temperaturområde. På en 3 timers kjøretur blir det 3 kWh ekstra forbruk hos Ampera-e'n. Altså 3 av de 27 kWh som den har mer enn i3. Etter tre timer må nok i3' stoppe og lade. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

tutti


elhansen

Samme beskjed fikk jeg da jeg signerte kontrakt 21 september. Høyeste utstyrsnivå.... men står jo lite spesifikt i kontrakten. Noen som vet hvor mange som er solgt til nå?

pilt

Sitat fra: Gnilre på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:05
Han får ikke solgt til meg ihvertfall. Rekkevidde på over 400 km er fint å ha, men 100.000 kr dyrere enn en greit utstyrt BMW i3 med stort batteri og altså drøyt 100 km mer rekkevidde ville gjort at jeg velger bort Ampera-e.
Man får vel ikke 5 personer i en i3? Altså uaktuell når man har tre unger (og hund (og mann)).
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Trond.m

Nei, det er heldigvis ikke alle som har slike begrensninger i valg av bil. Vi trenger ikke velge hodet, men kan velge bil med hjertet  ;)
Men jeg har bestilt Ampera-e likvel, så stiller med åpent sinn. Det kan jo bli en bra bil for meg og den beste for veldig mange :)

turfsurf

Sitat fra: pilt på tirsdag 27. september 2016, klokken 23:35
Man får vel ikke 5 personer i en i3? Altså uaktuell når man har tre unger (og hund (og mann)).
Vel, AE er ikke en fem seter heller, den er som de fleste andre en 4,5 seter. De eneste biler jeg har sett som er bortimot fullverdige 5 setere er noen av de største SUVene og MPVer. Jeg ville heller ikke utsatt tre barn for lengre turer bak i AE.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

tomrh

Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. september 2016, klokken 08:10
Vel, AE er ikke en fem seter heller, den er som de fleste andre en 4,5 seter. De eneste biler jeg har sett som er bortimot fullverdige 5 setere er noen av de største SUVene og MPVer. Jeg ville heller ikke utsatt tre barn for lengre turer bak i AE.
Bakseteplass er diskutert her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29910.0.html
Jeg la nettopp inn et innlegg der.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

S4e

Fikk nettopp beskjed fra selger at ca 216 har bestilt nå. Regner med det vil øke mye etter torsdag og ikke minst når norske priser blir klare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Sverre Grevskott

Merkelig så mye forskjellig forhandlerene sier. Min sa over 300 da jeg var innom på torsdag i sist uke.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

zbk

Virker som det er like mye rykter hos forhandlerene som her inne  :o. Kanskje elbilforum er primærkilden de har for informasjon  ::)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA