Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

Bybil entusiast

Det er veldig rart at det selges nye Opel Ampera til kunder som ikke har bestilt. De som står i kø har kontrakt på en lavere pris. Opel (Mobile) selger heller bilene til en høyere pris til kunder som ikke står på venteliste. Det er kynisk og lite lojalt mot oss som venter på bil.
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

alagerqv

Jeg håper alle som har skrevet kontrakt med Opel bare kansellerer den. Det er vel uten tvil den dårligste elbilen av de med litt størrelse på batteripakken, og alle tjenester som er nettbaserte vil jo slutte å virke om ett drøyt halvår siden de styres av Chevy og ikke PSA...

DagfinnN

Sitat fra: alagerqv på søndag 19. mai 2019, klokken 20:35
Jeg håper alle som har skrevet kontrakt med Opel bare kansellerer den. Det er vel uten tvil den dårligste elbilen av de med litt størrelse på batteripakken, og alle tjenester som er nettbaserte vil jo slutte å virke om ett drøyt halvår siden de styres av Chevy og ikke PSA...
Her må du underbygge, ikke bare slenge ut slik destruktiv negativitet.
Jeg liker bilen godt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

alagerqv


Her må du underbygge, ikke bare slenge ut slik destruktiv negativitet.
Jeg liker bilen godt.
[/quote]
Det var jo alt underbygget i min post. Flott at du liker bilen, men det endrer jo ikke faktum at de aller fleste er svært uenig med deg. Seter, hjuloppheng, hattehylle, finish og forbruk er noe som oftest går igjen.
Og mht Onstar, så har jo det vært kunngjort av Opel/GM selv for lenge siden.

Tellus

#1984
Har hatt Ampera-E i snart 2 år og bilen har i motsetning til mange andre elbiler i markedet vært feilfri. Kun et besøk hos forhandler i forbindelse med årlig service.

Når det er sagt så er det vel mangel på varmepumpe som er største aberet med bilen. Ut i fra forutsetningene synes jeg setene er helt ok. For meg så er dette primært en bil nummer to og til det har den fungert glimrende.

I dag hadde jeg neppe kjøpt bilen slik de har spekket den, men hvis jeg kunne kjøpt en entrymodell til drøye 300K så hadde jeg vurdert bilen på nytt.

Alternativer i dag er først og fremst Kona, Niro og nye Leaf med 60+ kWh batteri. Ampera-E bør prises litt under disse.

DagfinnN

Jeg har hatt Ampera-e i 2 år i disse dager. Jeg synes bilen fungerer utmerket til sitt bruk. Det er ikke bilen jeg drar på ferietur med. Der bruker jeg selvsagt Tesla'en. Men Ampera har rimelig grei rekkevidde, over 400 km om sommeren og mellom 200 og 300 om vinteren. Jeg kjører glatt til hytta med bilen hele året -240 km. Den har en IMO perfekt fasong som bybil. Lett å laste inn handleposer, lette å sette seg inn i, kort og smal = lett og parkere. Jeg bor delvis i Oslo for tiden og der funker Ampera bedre enn Tesla pga sin størrelse. Med skistativ får jeg også brukt den til trening. Grei app tilbgang som fremdeles virker enn så lenge.
Synes det er litt lav hastighet på hurtiglading - der er jeg jo som Tesla eier bortskjemt. Men jeg lader jo 99% hjemme med Ampera.
Setene kunne ha vært bedre, men de funker og jeg visste om de før jeg tok ut bilen. Driftsmessig har det ikke vært en eneste hikke. Noe småbugs i app og på datasystemet i bilen, men ikke noe å skrike om.
Alt i alt en hyggelig bil å eie til sitt bruk og skjønner ikke hvorfor det skal advares slik mot denne bilen. Alle biler kunne selvsagt vært rimeligere men ...
Hører gjerne fra andre som bruker bilen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

zbk

Har vært helt til Stockholm med min (fra Stavanger) og har ikke hatt noe problemer på de to årene jeg har hatt bilen. Bedre enn ModelX i byen (i alle fall til parkering). Enkel og grei og vel verdt intro-prisen jeg betalte for den.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Counterpointer

#1987
Sitat fra: alagerqv på mandag 20. mai 2019, klokken 08:05

Det var jo alt underbygget i min post. ........., men det endrer jo ikke faktum at de aller fleste er svært uenig med deg. Seter, hjuloppheng, hattehylle, finish og forbruk er noe som oftest går igjen.
Og mht Onstar, så har jo det vært kunngjort av Opel/GM selv for lenge siden.
Merkelig holdning. Hvorfor skulle de fleste være enig med deg om disse sprikende utsagnene?

Har du eid eller eier bilen?

Hattehylla er genial, den burde vært standard på alle biler som opsjon. Lett og praktisk.

Hjuloppheng??? Skjønner ikke hva du mener, har fulgt bilen fra den var påtenkt og kjørt den i to år selv og dette er første gang jeg hører........

Finish er helt på høyde med biler som er både i samme og høyere prisklasse.

Forbruket på sommertid er strålende, på vintertid litt under snittet avhengig av bruksmønster.

Seter er en myte at er dårlige, sitter du med bena samlet er de kjempegode. Det tar for de som har problemer ca 10 minutter å polstre dem mer. Setene er unike med at de tar lite plass. God kvalitet har de også.

alagerqv

Har eid bilen. Var blandt de første som ble holdt for narr av Opel og resten av organisasjonen. Makan til useriøs gjeng!

Heldigvis klarte jeg å selge bilen uten tap.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tellus


marcas

Vi har hatt bilen i to år, ikke hatt noe problemer med den, vi kjører ca 30 000 km i året. God plass i baksetet når  både kona og jeg sitter som vi skal foran. Rekkevidden er veldig god, det eneste som eventuelt kan være negativt er att det ikke er acc på den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA