Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Counterpointer, tirsdag 20. september 2016, klokken 20:47

« forrige - neste »

navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

trykkertor

Opel har ikke problemer. Vi har vel visst siden i fjor at de ikke er interessert i å formidle flere av denne bilen, men ser frem til å få levert sin siste Ampera-e
Er det mulig å nytegne kontrakt på Ampera-e hos Opel i disse dager?
Hvis ikke, tror jeg de så sakte som mulig kommer til å levere ferdig de som orker å stå i køen, og så avslutte det kapittelet.

downlow

Sitat fra: trykkertor på mandag 16. april 2018, klokken 20:32
Sitat fra: 3irikur på mandag 16. april 2018, klokken 08:46
Med andre ord: Det er grunn til å tro at bilene selger for omtrent det de ligger ute til.
Tja ikke helt. Har fulgt finn-markedet på Ampera-e siste tiden.
Bilene som er priset ned mot 380.000,- går rimelig kjapt.
De over 400.000,- blir liggende en stund, og en del biler over 420.000,- blir bare liggende.
En del biler prises ned 1 og 2 ganger.
Til eksempel gikk denne ned fra 405.000 -> 375.000,- for 1 uke siden.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114850337
Så den blir vel kanskje solgt innen april. Har lagt ute veldig lenge da.
Er også andre biler som har lagt ute siden februar og tidlig mars, men de er priset i 440.000,- + kategorien, og blir nok ikke omsatt.

Det er ganske vanlig å se en del av Ampera-e annonsene redusere prisen på Finn.no en eller to ganger.
Hva den så blir solgt som til avtalepris etter det vet vi ikke. Men plausibelt å tro at kjøper nok ønsker en "deal" og vil forhandle litt. Og for dem som har priset ned et par ganger, så er de også blitt mer lei og mør.
Trenden er også at de prises ned når annonsen nærmer seg utløp. Det er ganske "dyrt" å annonsere bil på finn. Og blir den ikke solgt, koster det litt å forlenge annonsen.

Nå er den nede i 360 000, så ser ut som han sliter litt med å bli kvitt den ja  :police:
2017 Leaf Tekna 30 kWh

trykkertor

Ja, så det selv også.
Det vil si at den er gått ned ca 50.000,- fra første annonserte pris, og det sikkert er mulig for prutningsmonn.
Men samtidig, så er jo dette en 2017 modell, registret i juni. Så den kostet vel ikke mer enn 360.000,- den gang den ble kjøpt.
Så bare det å gå ut i 0,- i tap er jo en seier i seg selv hvis det lar seg gjøre.
Selv med 350.000,- i salgspris har jo selger hatt et billig bilhold første året.

Men gjenstår å se hvor lang tid det tar.

Counterpointer

Kan dere vennligst holde dere on topik! Denne tråden handler ikke om bruktpriser på Ae.

erato

Men er det noen igjen som venter på denne utgående modellen som ingen vil selge da?

1Ampera

2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Tellus

Den annonserte bilen ser ut til å mangle skinnseter. Dvs. at den maks kostet 332K med vinterhjul i fjor sommer. Å legge bilen ut til 400K var kanskje en smule optimistisk  :)

trykkertor

Sitat fra: knut.aulie på søndag 06. mai 2018, klokken 02:02
Kan dere vennligst holde dere on topik! Denne tråden handler ikke om bruktpriser på Ae.
Vil da si at for oss som venter på Ampera-e har bruktpriser noe å si.
Det kan jo være med å avgjøre om vi går ut av kontrakt og hopper på en bruktmodell.

teslanor

Er det mange her som har stått i kø for levering som fikk tilbud fra forhandlere om 2017-modell nå i 2018?
Og hvor mange er det som fikk bilen til opprinnelig pris på inngått kjøpekontrakt?

alagerqv

#1975
Jeg fikk tilbud om en 2017 modell som "plutelig" var tilgjengelig for en stund siden. Men den skulle de ha økt pris for, til tross for at det var noe med produksjonen av 2018-modellene som gjorde at prisen gikk opp...

"Min" bil skal ifølge forhandler komme til Norge ila mai 2018, så vi får se hva som skjer.

navyelsen

En ting er at Opel øker prisen med 60.000 etter inngått kontrakt. Synes dette er hårreisende i selg selv, selv med begrunnelse om prisøkning på 2018-modeller.

Men hvordan i alle dager kan de kreve prisøkning på 2017-modeller som de nå visstnok tilbyr enkelte kunder? Dette må jo være svindel og kan da umulig være lovlig? De burde kunne tilby en 17-modell til opprinnelig pris på 289.000 som kontrakt skulle tilsi. Spesielt nå siden vi allerede er godt inne i 2018 , og 19-modellene antakelig snart går i produksjon...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Tellus

Dette skal jo reguleres av kontrakten som er inngått. Har Opel tatt forbehold om prisøkning så har de sitt på det tørre.

alagerqv

Min kontrakt har ingen åpning for å øke pris etter at "endelige spesifikasjoner forelegger". Frem til dette stod de fritt til å justere pris etter teksten på kontrakten, men jeg har i tillegg også fått en skriftlig garanti på epost på "normalt utstyrt bil".

anna

Min kjøpekontrakt om Ampera-e ble inngått i februar 2017, og jeg venter fortsatt på levering... Hva er i praksis normal leveringstid ved bestilling i januar/februar 2017?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA