Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software update

Startet av prophan, mandag 19. september 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

prophan

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på mandag 02. oktober 2017, klokken 13:02
Sitat fra: prophan på mandag 02. oktober 2017, klokken 11:54
Hva er siste versjon av software nå? Etter at bilen min feilet å oppdatere på har den ikke prøvd å oppdatere på nytt, jeg frykter for at jeg er nå bak flere versjoner.
Må bilen inn til service for at den skal starte oppdateringer igjen? Noen som har erfaringer med oppdateringer som har gått galt og om bilen prøver igjen senere?

2017.38 f87c64d5

http://ev-fw.com/track-reports.php

Jeg sitter personlig fortsatt fast på 2017.32.6 ca28227
Siste oppdateringen på 2017.34 var lastet ned, men fikk feilmelding under oppdateringen. Bilen har da ikke gitt beskjed om noen oppdateringer siden og jeg er fremdeles stuck på 2017.32 .. kjørte innom Tesla Minde noen uker siden for å teste ut teorien om raskere oppdatering hvis den var ved en SC, men no luck ennå. Er det et nr jeg kan ringe for å be dem stille diagnose, kanskje bilen min ikke vil oppdatere lenger grunnet forrige feilmelding?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

sjokomelk

Sitat fra: prophan på fredag 13. oktober 2017, klokken 16:03
Er det et nr jeg kan ringe for å be dem stille diagnose, kanskje bilen min ikke vil oppdatere lenger grunnet forrige feilmelding?
Tesla Support: 80011093 eller 23960285.
https://www.tesla.com/no_NO/support/customer-support-roadside-assistance
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

prophan

Sitat fra: sjokomelk på fredag 13. oktober 2017, klokken 16:42
Sitat fra: prophan på fredag 13. oktober 2017, klokken 16:03
Er det et nr jeg kan ringe for å be dem stille diagnose, kanskje bilen min ikke vil oppdatere lenger grunnet forrige feilmelding?
Tesla Support: 80011093 eller 23960285.
https://www.tesla.com/no_NO/support/customer-support-roadside-assistance
Takk for nummer. Ringte og d var n hyggelig jente som gikk igjenom loggen. Ved oppdatering vil programvaren sjekke igjennom nesten alle sensorene i bilen. Hvis d r noen som ikke responderer eller sender feilmelding vil oppdateringen velge å melde at oppdatering feilet fremfor å oppdatere og ikke vite hvilken effekt dette vil ha på sensoren. Tydeligvis var det en sensor på en av falkedørene som ikke responderte. Dermed må bilen inn til service før den kommer til å kunne få nye oppdateringer. Tenker j må belage meg på lang ventetid da Tesla Kokstad har ikke hatt tid til å svare på andre ting med bilen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

o.b.lix

Kokstad har hatt et enormt press på seg på utlevering av nye biler før kvartalsslutt. Da har de ikke hatt tid til å ta seg av mye annet, men nå har de tid igjen, prøv gjerne å kontakte de på nytt.

Og om anledningen byr seg, får du kjapt hjelp om du kan stikke innom.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

prophan

Endelig fått på plass 2017.44
Ute og kjørte i Bergen Vest/Bønes området. Jeg gikk fra 2017.32 med ubrukelig ap2.0 til en autopilot som nå fungerer veldig bra. Vil tørre å påstå at den nå er i paritet eller bedre med AP1.0 (som jeg husket det, en stund siden jeg har kjørt med AP1.0) Den tok skarpere svinger enn AP1.0 kunne klare. Oppførte seg veldig pent i dårlig/ingen merkede veier. Svinger i oppover bakke er den dårlig på. Den leser ikke fartskilter (ihvertfall ikke de gule fartskiltene v veiarbed) Men den er nå brukandes til å holde filen sin så nå gleder jeg meg faktisk å få brukt ap. Virker som utviklingen har tatt raskere steg nå.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

spirrevipp

Hvordan er den mtp fantom-bremsinger? Det er det som plager meg mest for øyeblikket (versjon 17.26.92).
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

THE

Har fått 2017.44, men synes AP fungerer dårligere enn med 2017.36 jeg hadde før.

Ligger kloss inn til gulstripa, sjangler som den er på tur hjem fra en fuktig kveld på byen, og finner ut at den ikke orker å fortsette å svinge gjennom kurva når den er halvveis gjennom.

Tør ikke sette på AP når det er annen trafikk rundt meg, og må jo sitte 100% konsentrert for å ta over når bilen plutselig synes det er lurt å ta en sving over i motsatt kjørefelt, eller evt. at vegetasjonen i veikanten i ytterkurve ser ut som et veldig fristende sted....

Håper at det er litt læring og erfaring som skal til, for synes også at AP på 2017.36 ble bedre etterhvert.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

prophan

Jeg tar delvis tilbake min påstand over om ap2 paritet med ap1. Fikk kjørt den vanlige ruten til jobb og bilen er fremdeles for glad i gullinja. Den kjører som en racerbilsjåfør og lener seg inn mot alle kurver. Det resulterer at kurver til venstre gjør at bilen kommer farlig nær imøtekommende trafikk. En slik kjøreprofil r ok hvis det var enveisfelt uten imøtekommende trafikk. De bør lage flere profiler på hvordan bilen skal plassere seg med bakgrunn i hvilke veier bilen kjører, 2 felts vei med/uten imøtekommende trafikk, 3+ felter osv.

Det var saktegående trafikk på venstre side og den bremset opp når vi passerte lastebiler i venstre felt.

Dermed er konklusjonen at Ap2 irriterer noe, men blitt bedre på mye

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Simmelim

Lurer litt på hvorfor ikke jeg har fått den nye oppdateringen. Jeg har 2017.42 men har ikke fått noen beskjed om at jeg kan installere den nye. Hvordan «sendes» disse oppdateringene ut?

smurf

Sitat fra: Simmelim på mandag 13. november 2017, klokken 22:04
Lurer litt på hvorfor ikke jeg har fått den nye oppdateringen. Jeg har 2017.42 men har ikke fått noen beskjed om at jeg kan installere den nye. Hvordan «sendes» disse oppdateringene ut?
De kommer litt i bolker, så du får den nok etterhvert.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Øggen

Fikk 2017.46.93628a24 akkurat.
Samme release notes som før
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Cirion

Sitat fra: Øggen på tirsdag 05. desember 2017, klokken 17:11
Fikk 2017.46.93628a24 akkurat.
Samme release notes som før
Sjekket nettop fw siden og det kun 2 som har fått den .46.9.

Gratulerer
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

crielv

Sitat fra: Cirion på tirsdag 05. desember 2017, klokken 18:49
Sitat fra: Øggen på tirsdag 05. desember 2017, klokken 17:11
Fikk 2017.46.93628a24 akkurat.
Samme release notes som før
Sjekket nettop fw siden og det kun 2 som har fått den .46.9.

Gratulerer

Hentet akkurat ut ny bil i Drammen, har fått siste release av software .46.9...24
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

prophan

Er d forskjell på 2017.46.8 og 2017.46.9. Min bil som er på tesla kokstad ble oppdatert mens den er der til 2017.46.8. Paradoks at j ikke får testa siste versjonen da den ser ut til å være der på ubestemt tid.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

sjokomelk

Sitat fra: Cirion på tirsdag 05. desember 2017, klokken 18:49
Sjekket nettop fw siden og det kun 2 som har fått den .46.9.
Jeg er den ene som fikk den 1/12, og har rapportert inn.
Fikk ny bilen på formiddagen, og etter å ha parkert hjemme på kvelden får jeg melding på mobilen om ny oppdatering. Og da fikk jeg 2017.46.9.
Glemte å sjekke hvilken versjon jeg hadde når jeg fikk bilen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA