Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software update

Startet av prophan, mandag 19. september 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

Charlie

Pr i dag har oppdatering feilet 9 ganger. Kun en gang etter utlevering i september 17 har jeg fått en oppdatering som har funket.
Bilen står tørt, god tilgang til LTE signal, og med lading på (prøvd uten lading også, og parkert bilen på ulike plasser).
Dagens oppdatering var allikevel litt merkelig. Jeg forsøkte to ganger å oppdatere den, men kom tilbake til bilen hvor "intet hadde skjedd". Tredje forsøket nå havarerte etter 20 minutter.
Ellers ingen feilmeldinger på bilen, alt funker.
Andre som opplever så mange mislykkede forsøk?

Mxoslo

Ja. Fra vi fikk bilen i september 17 hadde vi etter mange forsøk kun en suksessfull oppdatering i november 17. Etter det feilet alle forsøk på oppdatering frem til vi fikk byttet sensorer i falkeving dørene. Da begynte ting å tikke, recent calls listen oppdaterte seg og software oppgradering gikk som en drøm selv på LTE.
Ikke minst tar endelig falkeving dørene hensyn til omgivelsene! Og AP som endelig kunne brukes. Den som roper høyest får først, og det er ofte det kan lønne seg å sjekke med andre servicesenter. 2 timers kjøretur veier opp mot mange ukers ventetid og du står fritt til å velge hvem du vil.
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

k1

Sitat fra: Charlie på onsdag 25. april 2018, klokken 18:26
Pr i dag har oppdatering feilet 9 ganger. Kun en gang etter utlevering i september 17 har jeg fått en oppdatering som har funket.
Bilen står tørt, god tilgang til LTE signal, og med lading på (prøvd uten lading også, og parkert bilen på ulike plasser).
Dagens oppdatering var allikevel litt merkelig. Jeg forsøkte to ganger å oppdatere den, men kom tilbake til bilen hvor "intet hadde skjedd". Tredje forsøket nå havarerte etter 20 minutter.
Ellers ingen feilmeldinger på bilen, alt funker.
Andre som opplever så mange mislykkede forsøk?

Hei, ja opplevde det samme i lang tid. Dagens 2018.14.2 oppdatering kom etter rundt 10-15 mislykkede forsøk. Har hatt problemer med sensorene i FW dørene siden nyttår, og fikk SC time i mai (i januar). Så plutselig ser det ut til at sensorene fungerer igjen, og da gikk sw oppdateringen gjennom. Ser ut som om sensorene i dørene ikke likte vinteren og at tørt vårvær er tingen (er jo en dårlig kombinasjon i norge..).
Ta en tur innom et SC og få diagnose på bilen din (gjøres på drop in i Oslo - tok 5 min), det er nok mulig det er noe med sensorene dine også, og få satt opp time for bytte/rep.

Kito2380

Sitat fra: CaZpaH på søndag 08. april 2018, klokken 18:47
Ja. Den fungerer bra hos noen og så fungerer den dårligere hos andre.

Har foreløpig 2018.10.4. Og AP har blitt mer smooth, men sliter med en del fantombremsing. Noe som gjør at jeg ikke kan bruke det så mye lenger. Er ubehagelig at den brått bremser for intet, helt plutselig. Var ikke sånn før 2018.10.4....

Dette skjer også meg. Har dere lagt merke til hvor disse tingene skjer ?
Hvis du feks er i tunnel ? Eller over en bro ?
Det jeg tror skjer, er at bilen tar inn fartsgrensen til en vei som går over tunnelen eller under broen for så å forandre seg fort til ny fartsgrense og korrigere. 
Jeg ser når dette skjer at maks fartsgrense forandres. Derfor bremser bilen.
Det skjer når veier overlapper tunnelen på GPS.
Dette har hvertfall eg sett en del ganger. Hvis flere merker det samme. Så er det kanskje forklaringen, og da burde man kunne være forberedt til en evt fix.

Rævedilter

Lagt merke til fantombremsing i i tunnell fleire ganger men ikkje alltid, med kryssende vei over med lågare fartsgrense.
Har 10.4.

Råde

Fantombremsing på motorvei uten tunell elle bru, her. Virker ikke til å være helt konsekvent, men jeg sitter med en fot på wattpedalen de aktuelle stedene.
e-Golf | X75D

prophan

Har nettopp fått installert 2018.18 den kom kun 1 uke etter 2018.16. Ingen ny funksjonalitet i release notes. Må si at alt i MCU går raskt nå, nesten lynrask. switche mellom applikasjonene skjer instant.  Spotify er rask, spoling etc skjer instant. kart i satelittmodus hakker mindre, eneste er at det røde symbolet for bilen hakker mye mer enn før, denne hakkingen kom med 2018.16 tror jeg. Samme hakking i appen faktisk.
Kan ikke føle noen forbedringer i AP, dessverre.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA