Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software update

Startet av prophan, mandag 19. september 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

oto

#225
Sitat fra: moby666 på fredag 16. mars 2018, klokken 12:21
Mye mindre bass hos meg på standard anlegg.

Sitat fra: Elkjell på fredag 16. mars 2018, klokken 13:25
De måtte vel lage forskjell på ultra og standard.
Jeg har hatt to model S med ultra og synes
det er like bra lyd i min X uten.

Men dette kan da ikke stemme..? Tesla reduserer lydkvaliteten til stereoanlegget i en allerede kjøpt bil? Snakker vi 2/3 av opprinnelig bass? Dette må da være en soleklar klage/erstatningssak? Noen av oss bør sette to biler med og uten oppdateringen ved siden av hverandre, med samme Spotify-låt på samme volum (og samme musikkanlegg, selvsagt), for å teste om vi virkelig hører forskjell.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

daktari

Hm, synes lyden var litt paff i dag. Må sjekke mer.

Men uansett er AP2 massivt forbedret. Gled dere!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

prophan

Fikk 2018.10.4 installert idag.
ENDELIG er ap2 like bra til å holde filen som ap1. Av funksjonalitet er ap1 fremdeles hestehode foran. Ap2 har ikke gjenkjenning av moped/motorsykkel/lastebil som ap1 har for eksempel.

Er fremdeles en del igjen for at en kan stole 'filholderfunksjonen' helt, for eksempel når en kommer ned den  bakken med venstrekurv fra Olsvik mot Vestkanten klarte ikke ap2 å detektere at det stod en bil og ventet ved rundkjøringen. Den hadde helt sikkert brast inn i den stillestående bilen hvis j ikke stod på bremsen selv. Den prøvde også å ta av til høyre inn en annen vei når hovedveien hadde en venstrekurv (fra Vestkanten og mot Kjøkkelvikavkjøringen.) Pluss at den plutselig bestemte seg å kjøre midt i begge feltene i en strekning der motgående kjørefelt ikke var streket opp.
Men ja bevares, ap2 virker betraktelig tryggere og bedre enn noensinne.
Jeg er spent på hva de får til fremover, selv om det er veldig langt frem til selvkjøring.


Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

oto

Noen flere som har innspill mht. endring av lydbildet etter oppdatering? Lurer på om jeg vil vente, og prioritere god lyd framfor god autopilot.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Obba

Jeg hadde bilen i en uke før oppdatering så jeg rakk ikke å stille så mye på equalizer. Men å sette equalizer til ekstreme utslag som +12 på bass vil jeg tro gir veldig forvrengt lyd.
Jeg leste litt om dette på Tesla forumet og det virker som du får kompensert endringen greit hvis du reduserer de andre frekvensene og heller øker volumet litt.
Det må være mye bedre for lydbildet å heller øke bass moderat og så redusere de andre frekvensene.

Jeg hadde ikke ventet med å oppdatere pga lyd.

echrist

Sitat fra: oto på mandag 19. mars 2018, klokken 11:06
Noen flere som har innspill mht. endring av lydbildet etter oppdatering? Lurer på om jeg vil vente, og prioritere god lyd framfor god autopilot.

Merker ingen forskjell.
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

geear

Sitat fra: k1 på fredag 16. mars 2018, klokken 14:13
Litt sent svar kanskje, men min stoppet lading under oppdateringen, men startet automatisk igjen etter.
Samme skjedde her ja, rakk ikke avbryte før den startet uansett.

Men kjørte 40 mil rett etter oppdatering, tur-retur Sandnes - Røldal, og kjørte nesten AP hele tiden. Solid nå!

Fish

Hadde bilen på service for 13. mars og de oppdaterte til 2018.10 9982696. Noen som vet hva det betyr i forhold til 2018.10.4? Er det forskjellige formater?

X100d

Øggen

Sitat fra: Fish på onsdag 28. mars 2018, klokken 09:38
Hadde bilen på service for 13. mars og de oppdaterte til 2018.10 9982696. Noen som vet hva det betyr i forhold til 2018.10.4? Er det forskjellige formater?

X100d

Sikkert bug fix. Kan du please sjekke om lydanlegget e reparert igjen? Kan du stille bass til 12?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

oto

Jeg «oppgraderte» nylig til 8-steps equalizer. Mitt inntrykk er at lydbildet er uendret, dvs. at for et visst frekvensbånd er nå 4 det 6 var tidligere. De har nok bare redusert oppløsningen på justeringssliderne. Noe annet ville jo være særs snodig.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Rævedilter

Sitat fra: prophan på fredag 16. mars 2018, klokken 20:18
Fikk 2018.10.4 installert idag.
ENDELIG er ap2 like bra til å holde filen som ap1.

Har kjørt 2 ganger tur/retur Bergen/Myrkdalen denne veka, og merker liten forskjell med 2018.10.4. I krappe høgresvinger kjem den av og til fortsatt litt over i feil kjørefelt, den tom. bråbremset da ein bil kom i mot i motgående felt. Einaste forbedring er at den ser ut til å ligge litt meir i midten i kjørefeltet og og ikkje så langt inn mot midtstripa som eg meiner den gjorde før.


Fish


Fish

Sitat fra: Øggen på onsdag 28. mars 2018, klokken 11:28
Sitat fra: Fish på onsdag 28. mars 2018, klokken 09:38
Hadde bilen på service for 13. mars og de oppdaterte til 2018.10 9982696. Noen som vet hva det betyr i forhold til 2018.10.4? Er det forskjellige formater?

X100d

Sikkert bug fix. Kan du please sjekke om lydanlegget e reparert igjen? Kan du stille bass til 12?

Bassen kan stilles til 8. Regner med at 8 er tilsvarende 12.

Øggen

Nope :-1:
Heile lydbildet e forandra dessverre.
Både mengde bass, mengde lyd e totalt borte.
Misfornøyd med nedgraderinga.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Vhagar

Har selv 2018.12 nå og lyden er både lavere og flatere enn før, om dette ikke fikses i nyere software så var hele vitsen med bedre lydpakke borte.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA