Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gulvmatter til Zoe

Startet av mdue, tirsdag 13. september 2016, klokken 23:19

« forrige - neste »

mdue

Hei! Noen som har tips til gode gulvmatter til Zoe? Har noen uoriginale i gummi som måtte klippes til og de funker til en viss grad bortsett fra på førersiden som er litt kronglete å tilpasse. Hvordan er stoffmattene?
Bagasjeromsmatte finner jeg heller ikke noe sted.

Mvh
Marius

HCO

Til bagasjerommet har jeg klippet til stoffmatten som Biltema selger. Har brukt denne typen i de 4-5 siste bilene våre. Høy kvalitet og ser bra ut.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

asgeirn

Det finnes original bagasjeromsmatte i tekstil med Zoe logo.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

ZOE

Jeg har biltema gummimatter (de nest billigste tror jeg) jeg har slitt ut to sett med de billigste. Det går fort hull i den på førerside (~10 000km).
Ser ut som de som er litt dyrere varer litt lenger.
Klarer ikke finne dem i onlinekatalogen nå, men det er IKKE rutemønster på de foran (tror jeg).

I bagasjerommet er bakseteryggen og sidene kledd med biltemas høytalerstoff. Det ser faktisk tilnærmet helt originalt ut (dette for å slippe å støvsuge 100kg hundehår når bilen skal selges.

Jeg har også bagasjeromsmatta som er original, den er forsåvidt stoff, men det er bare oppå. Den er helt tett og i gummi. Jeg har vasket den med høytrykkspyler flere ganger og har ser helt grei ut etter 40 000km..
Langt bedre enn de originale setetrekkene som er i skikkelig jalla kvalitet..

(Ja det er ikke mye man ser av det originale interiøret mitt)

HCO

Tenker jeg gjenoppliver denne tråden, i stedet for å starte en ny.

Jeg har en ny Zoe Life i bestilling, levering i november/desember. Kommer Zoe nå standard med ordentlige gummimatter? Eller må man fortsatt handle på bilmatter.no?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Barskog

Fikk min siste levert med de nye gummimattene nå i sommer. Selger på Motorforum i Drammen var rimelig fornøyd med at dette nå var standard, det var jeg også:)
Dette var en Renault Zoe Z.E. 40 Intens, vet ikke noe om dette gjelder ZOE Life versjonen og evt den eldre R240-modellen.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

HCO

Var dette samme eller lignende som de på bilmatter.no? Jeg liker at de er skålformede og at de dekker hele gulvet.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

zbk

https://www.gytisautek.no/renault/zoe

Har kjøpt gummimattene de har her. Godt fornøyd. (ligger en tråd om dette på forumet allerede)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

HCO

zbk, jeg har også kjøpt disse. Så det jeg egentlig spør om er om jeg bør la disse følge med når jeg selger 240-en, eller om jeg skal ta de med over til den nye bilen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Barskog

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

zbk

Sitat fra: HCO på tirsdag 19. september 2017, klokken 11:09
zbk, jeg har også kjøpt disse. Så det jeg egentlig spør om er om jeg bør la disse følge med når jeg selger 240-en, eller om jeg skal ta de med over til den nye bilen.

Beklager at jeg ikke leste tråden godt nok  ???  :o . Ser at svaret mitt var passe lite relevant, gitt.

Jeg kan ikke svare på om det er gummimatter i den nye, det burde vel forhandler kunne svare sikkert på. Selv hadde jeg nok latt de gamle fulgt med bilen der de ligger og brukt det som et pluss-punkt ved salg og heller bestilt meg et nytt sett til den nye bilen. Unntaket hadde vært om de orginale stoffmattene på gamlebilen ser nesten ubrukte ut.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA