Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris Ioniq? og utstyr?

Startet av HPSE, torsdag 08. september 2016, klokken 22:23

« forrige - neste »

Ronald Dunk

Har hatt en eldgammel bensinbil i 3 år, så nå har familien bestemt seg for å kompensere litt for miljøsyndene. Her er pristilbudet vi fikk på vår Ioniq BEV:

- Bilpris med teknikkpakke inkludert mva./omregistreringsavgift: 252 187,-
- Engangsavgift og vrakpant: 2 400,-

Tilleggsutstyr
- Metallic lakk: 6 000,-
- Vinterhjul: 16 900,-
- Ladestasjon: 11 850,-
- Bagasjeromsmatte: 663,-

Totalpris: 290 000,-

Vanskelig å si om det er et godt tilbud eller ikke. Blir gøy med elbil uansett.

HPSE

Sitat fra: moby666 på fredag 23. september 2016, klokken 09:22
Det er uansett totalprisen som gjelder. Selger trikser og mikser med tallene slike det passer dem.
Jeg betaler for øvrig (etter lange forhandlinger) 264 for hvit ioniq med skinn og vinterhjul. Fornøyd med den prisen.

Men ikke teknikkpakke?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Sitat fra: Ronald Dunk på fredag 23. september 2016, klokken 11:22
Har hatt en eldgammel bensinbil i 3 år, så nå har familien bestemt seg for å kompensere litt for miljøsyndene. Her er pristilbudet vi fikk på vår Ioniq BEV:

- Bilpris med teknikkpakke inkludert mva./omregistreringsavgift: 252 187,-
- Engangsavgift og vrakpant: 2 400,-

Tilleggsutstyr
- Metallic lakk: 6 000,-
- Vinterhjul: 16 900,-
- Ladestasjon: 11 850,-
- Bagasjeromsmatte: 663,-

Totalpris: 290 000,-

Vanskelig å si om det er et godt tilbud eller ikke. Blir gøy med elbil uansett.

Høres ut som et greit tilbud det :-) Eg betaler 285´ for bil med teknikkpakke, Skinn og Vinterhjul på Alu.
Btw.. Bagasjeromsmatte?? :-) Fikk ikke eg tilbud om hehe. Er det noe man må/bør ha?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Ronald Dunk

#33
Sitat fra: HPSE på fredag 23. september 2016, klokken 16:28
Sitat fra: Ronald Dunk på fredag 23. september 2016, klokken 11:22
Har hatt en eldgammel bensinbil i 3 år, så nå har familien bestemt seg for å kompensere litt for miljøsyndene. Her er pristilbudet vi fikk på vår Ioniq BEV:

- Bilpris med teknikkpakke inkludert mva./omregistreringsavgift: 252 187,-
- Engangsavgift og vrakpant: 2 400,-

Tilleggsutstyr
- Metallic lakk: 6 000,-
- Vinterhjul: 16 900,-
- Ladestasjon: 11 850,-
- Bagasjeromsmatte: 663,-

Totalpris: 290 000,-

Vanskelig å si om det er et godt tilbud eller ikke. Blir gøy med elbil uansett.

Høres ut som et greit tilbud det :-) Eg betaler 285´ for bil med teknikkpakke, Skinn og Vinterhjul på Alu.
Btw.. Bagasjeromsmatte?? :-) Fikk ikke eg tilbud om hehe. Er det noe man må/bør ha?

Takk takk. Det var betryggende. Bagasjeromsmatte ;D, mest med tanke på unger og alt av gjørme som følger med barnevogn mm. I så måte burde jeg sikkert legge beskyttelsesfilm i hele bilen. Digg at du fikk med skinn til den prisen. Med ladestasjon óg?

HPSE

Aha. Har ikke unger, men katter :P men sjeldent de er med i bilen hehe...

Lurte litt på om eg skulle ha med skinn eller ikke, men landa på det. Så blir en Marina Blue Ioniq med Skinn :-)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Ronald Dunk

Sitat fra: HPSE på fredag 23. september 2016, klokken 17:18
Aha. Har ikke unger, men katter :P men sjeldent de er med i bilen hehe...

Lurte litt på om eg skulle ha med skinn eller ikke, men landa på det. Så blir en Marina Blue Ioniq med Skinn :-)

Hehe, ser den. Marina blue ser kul ut. Likte den fargen godt, men det ble til syvende og sist svart. Kjøpte du forresten ladestasjon?

Crown

Sitat fra: HPSE på fredag 23. september 2016, klokken 17:18
Aha. Har ikke unger, men katter :P men sjeldent de er med i bilen hehe...

Lurte litt på om eg skulle ha med skinn eller ikke, men landa på det. Så blir en Marina Blue Ioniq med Skinn :-)

Jeg bestilte først Marina Blue, men så så jeg noen bilder som tydet på at fargen var mye lysere enn jeg trodde, så jeg feiget ut og endret til Aurora Silver ved underskrift av kontrakt. Men nå i etterkant har jeg sett at blåfargen nok er mørkere enn jeg fryktet, så jeg angrer nesten litt på kjedelig sølvfarge :)

Jeg skal betale 273k med teknikk, skinn, metallic og vinterdekk, Agrol-rabatt. Fikk også med en linje om at mode 3 type 2 til type 2 32A ladekabel skal være med, så ut på bildene at det var med i tillegg til den med kladd som standard, men selger visste ikke sikkert. 32A ladestasjon har vi fra før til Leafen.

Ellers regner jeg med å kjøpe noe mer ekstrautstyr når det foreligger liste over hva som går an å bestille :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Ronald Dunk

Crown: Står det i kontrakten at du får med 32A type 2 til type 2? Jeg er verre enn en nybegynner på området, men det er en slik kabel man behøver hos f.eks. Fortum for å lade halvkjapt?

tuono

#38
Sitat fra: Crown på fredag 23. september 2016, klokken 18:12
Sitat fra: HPSE på fredag 23. september 2016, klokken 17:18
Aha. Har ikke unger, men katter :P men sjeldent de er med i bilen hehe...

Lurte litt på om eg skulle ha med skinn eller ikke, men landa på det. Så blir en Marina Blue Ioniq med Skinn :-)

Jeg bestilte først Marina Blue, men så så jeg noen bilder som tydet på at fargen var mye lysere enn jeg trodde, så jeg feiget ut og endret til Aurora Silver ved underskrift av kontrakt. Men nå i etterkant har jeg sett at blåfargen nok er mørkere enn jeg fryktet, så jeg angrer nesten litt på kjedelig sølvfarge :)

Jeg skal betale 273k med teknikk, skinn, metallic og vinterdekk, Agrol-rabatt. Fikk også med en linje om at mode 3 type 2 til type 2 32A ladekabel skal være med, så ut på bildene at det var med i tillegg til den med kladd som standard, men selger visste ikke sikkert. 32A ladestasjon har vi fra før til Leafen.

Ellers regner jeg med å kjøpe noe mer ekstrautstyr når det foreligger liste over hva som går an å bestille :)

Har sett Aurora Silver "live". Synes fargen er veldig fin. Den stemmer lite overens med det som kommer opp når du velger fargen på konfiguratoren på hjemmesiden.

Crown

Sitat fra: Ronald Dunk på fredag 23. september 2016, klokken 19:22
Crown: Står det i kontrakten at du får med 32A type 2 til type 2? Jeg er verre enn en nybegynner på området, men det er en slik kabel man behøver hos f.eks. Fortum for å lade halvkjapt?

Ja :)
Står bare Mode3 32A 4M ladekabel på en egen linje over utstyr. Er jo ikke mer enn et par tusen i tilfelle det ikke er standard med, men kjekt å slippe å kjøpe utenom, ettersom Leafen er type 1 og Ioniq'en type 2 og jeg ikke kan bruke de jeg har til den.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Gizmo

Tuono:
Hvordan vil du beskrive aurora silver? På hvilken måte annerledes enn på websiden?
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

tuono

Er vanskelig å forklare..... På konfiguratoren fremstår den som flat, endimensjonal og "grå". Når du ser den live, så skjønner du hvorfor de har brukt betegnelsen Aurora. Den har en nyanse av etslags blått som gjør seg veldig bra. Personlig synes jeg den er veldig fin. Hadde nok gått for den om jeg hadde sett fargen I virkeligheten tidligere.

Crown

Sitat fra: tuono på fredag 23. september 2016, klokken 20:27
Er vanskelig å forklare..... På konfiguratoren fremstår den som flat, endimensjonal og "grå". Når du ser den live, så skjønner du hvorfor de har brukt betegnelsen Aurora. Den har en nyanse av etslags blått som gjør seg veldig bra. Personlig synes jeg den er veldig fin. Hadde nok gått for den om jeg hadde sett fargen I virkeligheten tidligere.

Det høres bra ut :) Gleder meg til å se den live.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

HPSE

Sitat fra: Ronald Dunk på fredag 23. september 2016, klokken 18:00
Sitat fra: HPSE på fredag 23. september 2016, klokken 17:18
Aha. Har ikke unger, men katter :P men sjeldent de er med i bilen hehe...

Lurte litt på om eg skulle ha med skinn eller ikke, men landa på det. Så blir en Marina Blue Ioniq med Skinn :-)

Hehe, ser den. Marina blue ser kul ut. Likte den fargen godt, men det ble til syvende og sist svart. Kjøpte du forresten ladestasjon?

Eg vurderte ladestasjon, men droppa det etter å ha snakka både med forhandler og elektriker. Eg kjører ikke mer enn ca 150 km pr uke med noen få turer pr år da eg kanskje kjører til Bergen (18 mil).... I tillegg ville ladestasjonen sannsynligvis blitt en del dyrere enn de 11850,- siden det måtte bli strukket opp en god del ekstra meter kabel ut til carport.. Ville nok kommet på 15-20000.... Sannsynligvis trenger eg bare å lade en gang pr uke. Kontakten i carporten delte sikring med oppvaskemaskinen.. Fikk en elektriker til å komme å sette carporten på ny sikring (10A med egen jordfeilutløser (eller hva man nå kaller det :P) Så nå kan eg lade på 9 A.. eller 6 om eg ønsker det. På medfølgende ladekabel kan man velge mellom 6, 9 og 12.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Finnes det ikke andre biler som er i fargen Marina Blue tro? Sånn at man kan gå i butikken å kikke ? :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA