Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris Ioniq? og utstyr?

Startet av HPSE, torsdag 08. september 2016, klokken 22:23

« forrige - neste »

HPSE

Det lurer eg og på :-) Får vel vite det på Onsdag.. Varierer vel litt fra forhandler til forhandler? Pruter man mye så blir det vel simple greier....

Kanskje et dumt spørsmål, men det er AC (Aircondition) på denne bilen???
Og hva med rustgaranti? Blir bilen levert tectylert?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Ikke bra at du ikke fikk tilbud :-(
Hva koster det for Ampera? (fra pris)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

moby666

I følge min forhandler blir prisen på ampera-e 330 000 + lakk og vinterdekk.  Blir litt mye for min del, særlig da det går rykter om at ampera-e mangler acc

Goggen123

330' for ampera er MAX - det er antydet 300' +/-30'

Troald

Jeg har i dag mottatt flg tilbud fra Scanauto:
EV med teknikkpakke ferdig levert Bergen inkl understellsbehandling (262550), vinterhjul (12400), metallic lakk (4720) og engangsavgift (2400)
Totalt kr 282 070.
Litt stiv pris så dette må jeg tenke på og kanskje avvente prisen på Ampera-e. Ser at andre har fått bedre tilbud.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Crown

Sitat fra: Troald på torsdag 22. september 2016, klokken 18:05
Jeg har i dag mottatt flg tilbud fra Scanauto:
EV med teknikkpakke ferdig levert Bergen inkl understellsbehandling (262550), vinterhjul (12400), metallic lakk (4720) og engangsavgift (2400)
Totalt kr 282 070.
Litt stiv pris så dette må jeg tenke på og kanskje avvente prisen på Ampera-e. Ser at andre har fått bedre tilbud.

Meld deg inn i Bondelaget så får du 4% Agrol-rabatt på dette  :)
Og så kommer det jo an på når du vil ha bil. Ioniq får du i år, Ampera-e må du vente et halvt år til på. Og hadde jeg hatt hatt, skulle jeg spist den dersom Ampera-e koster det samme med tilsvarende utstyrsnivå. Jeg tror nok du må legge på minst 50k på Ioniq-prisen.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

HPSE

Sitat fra: Troald på torsdag 22. september 2016, klokken 18:05
Jeg har i dag mottatt flg tilbud fra Scanauto:
EV med teknikkpakke ferdig levert Bergen inkl understellsbehandling (262550), vinterhjul (12400), metallic lakk (4720) og engangsavgift (2400)
Totalt kr 282 070.
Litt stiv pris så dette må jeg tenke på og kanskje avvente prisen på Ampera-e. Ser at andre har fått bedre tilbud.

Samme tilbud som eg fikk. Tok også med skinnseter og avtalt innbyttepris på bil, så føler eg har fått en grei deal. Gleder meg til å få bilen. Du kan vel spare noen kr på å skaffe vinterdekk på felg andre steder men..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Sitat fra: Crown på torsdag 22. september 2016, klokken 18:39
Sitat fra: Troald på torsdag 22. september 2016, klokken 18:05
Jeg har i dag mottatt flg tilbud fra Scanauto:
EV med teknikkpakke ferdig levert Bergen inkl understellsbehandling (262550), vinterhjul (12400), metallic lakk (4720) og engangsavgift (2400)
Totalt kr 282 070.
Litt stiv pris så dette må jeg tenke på og kanskje avvente prisen på Ampera-e. Ser at andre har fått bedre tilbud.

Meld deg inn i Bondelaget så får du 4% Agrol-rabatt på dette  :)
Og så kommer det jo an på når du vil ha bil. Ioniq får du i år, Ampera-e må du vente et halvt år til på. Og hadde jeg hatt hatt, skulle jeg spist den dersom Ampera-e koster det samme med tilsvarende utstyrsnivå. Jeg tror nok du må legge på minst 50k på Ioniq-prisen.


For medlemmer i Norges Bondelag, Norges Bygdekvinnelag og Norges Bygdeungdomslag er det et krav om at man har betalt kontigent, og har vært medlem i minst to måneder for å benytte avtalen. NBUs medlemmer over 30 år og personer med støttemedlemskap i NBU har ikke tilgang til Agrols medlemsfordeler.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Crown

Sitat fra: HPSE på torsdag 22. september 2016, klokken 21:06
For medlemmer i Norges Bondelag, Norges Bygdekvinnelag og Norges Bygdeungdomslag er det et krav om at man har betalt kontigent, og har vært medlem i minst to måneder for å benytte avtalen. NBUs medlemmer over 30 år og personer med støttemedlemskap i NBU har ikke tilgang til Agrols medlemsfordeler.

Jeg er medlem fra da jeg kjøpte Leaf og fikk 16% rabatt :) Men jada, i verste tilfelle må du vente to måneder før du kan skrive kontrakt. Uansett får du den nok lenge før Ampera-e.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

ProsjektX

Endte på ca 264k levert her, med teknikkpakke og skinn, hvit. Uten vinterhjul.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Nibenay

264k virka billig.

Fikk tilbud om 295k med teknikk, skinn, veggbox, vinterdekk, fancy-lakk og engangsavgift.
Hadde den oppfattelsen av at elbiler ikkje har engangsavgift... har eg misforstått?

HPSE

Engangsavgiften på ca 2000 er vel vrakpanten?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Sitat fra: Nibenay på torsdag 22. september 2016, klokken 21:53
264k virka billig.

Fikk tilbud om 295k med teknikk, skinn, veggbox, vinterdekk, fancy-lakk og engangsavgift.
Hadde den oppfattelsen av at elbiler ikkje har engangsavgift... har eg misforstått?

Skinn, vegglader og vinterdekk utgjør jo 32-34000 kr.
Veggladeren kan også bli dyrere om det f.ex må strekkes lenger kabel eller montør må reise lenger enn 5 mil t/r osv.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Trond.m

Vrakpanten for elbil er 2400 kr (2400 + mva for andre biler). Det er ingen registeringsavgift, men det kommer gjerne noe forhandlerne kaller registreringsomkostninger. Det skal inngå i markedsført pris, men skilles ofte ut i kontrakten. Har forsøkt å si at jeg vil registrere bilen selv, eller vil finn en forhandler som ikke tar dette. Da hender det at de reduserer denn eller setter den til 0. Har ikke erfaring med Huyndai-forhadlere her, men hos Nissan forhandlere varierer omkostningene fra 0- ca 6000.

moby666

Det er uansett totalprisen som gjelder. Selger trikser og mikser med tallene slike det passer dem.
Jeg betaler for øvrig (etter lange forhandlinger) 264 for hvit ioniq med skinn og vinterhjul. Fornøyd med den prisen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA