Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan man legge seteryggen helt flat på 5-seteren?

Startet av helgeo, onsdag 07. september 2016, klokken 18:01

« forrige - neste »

helgeo

Har sett at Evalia med 7 seter har mulighet for at man legger ryggen på passasjersetet fremme helt flatt slik at man kan frakte lange gjenstander. Går dette på alle varianter av bilen?

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

i-Miev 2012

Hurum

Nei.
Du kan legge det bakover til det treffe baksetet. Når du "bretter" baksetet fremover, kommer det i veien for forsetet.
2016/Juli Leaf 30 kWh sort Nordic
2013 iMiEV 100 000 km

helgeo

Var det jeg fryktet. Lurer på om det er bare 7-seteren som har "fold flat" passasjersete fremme eller om dette er relatert til årsmodell? Ser at nv200 varebiler av tidligere årganger også har denne muligheten.

Er en del ganske rimelige 5-setere på markedet, er kanskje mulig å få tak i annen type passasjersete til disse.

Er på jakt etter bil med plass til windsurfingutstyr inni :)
i-Miev 2012

sven erik

fu mener og legge det forover ikke bakover   har ikke prøvd på dette i 5 seteren 
men er det noen som vet om en kan legge bakover setene i 7 setern så det kunne blitt  seng bak

helgeo

i-Miev 2012

gaja

Tok noen bilder, med framsetet så langt fram jeg fikk det, og så langt bak det gikk med baksetet nede. Hvis noen har lyst til å klage over rotet i bilen, så kan de få komme og rydde.
Reiseskildringer fra sommerferier med to unger i blå elbil. 2014: leaf rundt hele Sør-Norge. 2015: bobilen eNV200 på Island og Færøyene. travelelectric.blogspot.com (engelsk)

sven erik


themarius

Min e-NV200 kan ikke legge forsetet flatt. Eller er det noe jeg har oversett?
Det hadde vært veldig praktisk å kunne gjøre det.

Ebe

Beklager igjen opphenting av gamle tråder, men tenkte kanskje folk var interessert i en faktisk erfaring fra den nye evaliaen? :)

Min 40kwh 7-seter kan ikke legge fremsetet flatt. Beste jeg kan få til blir en slags saksefunksjon med setet bak. Da måler jeg en avstand fra bakdør til dashbord på 284 cm. Frem til frontruta er det ytterligere ca. 40 cm. Men vekta vil da hvile på fremsetet, og bør ikke være særlig tungt.

Dersom jeg vipper fremseter fremover, får måler jeg 226 cm mellom bakdør og ryggen på fremsetet.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA