Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde Ioniq

Startet av PaulusA, tirsdag 30. august 2016, klokken 14:39

« forrige - neste »

ApeX

Noen av dere som har sett denne?


https://youtu.be/OW56pVtWPJo

De ender visstnok på 351.1 km kjørt på én lading. Stort sett bykjøring med 22 grader ute. Jeg får ikke helt dette til å stemme overens med hva som virkelig er mulig.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

tuono

Håper inderlig ikke alt for mange får ambisjoner ihvertfall. Havner av og til bak noen i en i3 på tur til jobb om morgenen som prøver.....


gigafactory

Jeg bare lurer sånn helt tilfeldig på hvor mange watt et typisk bilhorn drar?  ;)

Inop

Godt spørsmål!
Det første jeg gjorde var å installere en sånn en - sparer sykt mye strøm innover til jobb.



Litt på sidelinjen: Er imponert over varmeapparatet på bilen. I null grader kommer det varme ut av dysene sånn ca. når jeg har rygget ut av garasjen (0 grader i garasjen også). På denne tiden av året er det ikke noe stort poeng med forvarming, men blir spennende når det blir kaldere.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Jorgen86

Jeg også er sinnsykt fornøyd med varmen I bilen, blir varm tvert.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Counterpointer

Har dere tatt tiden?
I Soul tar det 60 sekunder før det sier et bittelite klikk og du har full varme. Regner med Ioniq er lik...

sven erik

har ikke tatt tiden men rekker akkurt runt gjørnet  så er det av med jakka selv i minus 5 grader

moby666

Ser ut som ioniq har større varmeelement som brukes før VP er oppe og går. Når jeg starter opp kald bil, så kan den trekke 5 kw allerede nå, kan ikke huske at Soul dro så mye i starten. Synes at Soulen tok litt for lang tid før den ble varm, men litt tidlig å si om Ioniq har blitt bedre på dette.

jornhd

Hadde første "langtur" i helga. Kjørte 144 km, opp og ned et fjell på 750 moh, på svingete Telemarksveier med mye bremsing og gassing, og hadde 53 km igjen (28% batteri). Da kjørte jeg på helt lik måte som jeg har gjort med dieselen, bortsett fra at jeg bremset med ratt-knappene ned fra fjellet. Hadde ellers regen fast på 1 da dette tilsvarer sånn ca. motorbremsen til dieselen. Temperaturen lå fra -2 til +1. Ingen forvarme. Ca 20 mil i rundt 0 grader stemmer vel ganske bra med andre erfaringer her.

JPV

Dere som allerede har fått bilen, hva tror dere om å nå Geilo fra hurtigladestasjoner i Aurland eller Eidfjord, la oss si 90 % oppladet? Det er vel ca 10 mil fra begge steder, og man må vel 1250 m.o.h. på Hardangervidda, og høyere enn 1000 m.o.h. på Aurland-Hol. Går det greit en vinterdag?
Ioniq Electric, hvit, teknikk, skinn
Forventet til Norge 10.12.2016

Jorgen86

Hei, jeg hadde rekkevidde på 175 km når jeg dro I dag tidlig med -6 på meteret, så med 90% en vinterdag så skulle vel det gå greit med 10 mil, begge steder så er det jo bare bratt ett lite stykke for å så flate ut og etterhvert trille nedover med regen så jeg har trua.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

sven erik


Elmo

Sitat fra: JPV på søndag 27. november 2016, klokken 21:39
Dere som allerede har fått bilen, hva tror dere om å nå Geilo fra hurtigladestasjoner i Aurland eller Eidfjord, la oss si 90 % oppladet?  Går det greit en vinterdag?
Det må vel gå mere enn greit.
Jeg har kjørt Eidfjord - Geilo helt uten problem med eUp. Jeg hadde fint kommet til Ål også, men kona ville heller stoppe på Geilo.
Dette var riktignok i sommer, men så har eUp'n bare halve rekkevidden av Ioniq.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

JPV

Takker for svar angående kjøring til Geilo. Betryggende  ;D
Ioniq Electric, hvit, teknikk, skinn
Forventet til Norge 10.12.2016

ApeX

#149
Sitat fra: JPV på søndag 27. november 2016, klokken 21:39
Dere som allerede har fått bilen, hva tror dere om å nå Geilo fra hurtigladestasjoner i Aurland eller Eidfjord, la oss si 90 % oppladet? Det er vel ca 10 mil fra begge steder, og man må vel 1250 m.o.h. på Hardangervidda, og høyere enn 1000 m.o.h. på Aurland-Hol. Går det greit en vinterdag?

Hei! Nå har ikke jeg en Ioniq, men en i3. Rekkevidden er omtrent den samme så føler jeg lan gi deg en nogen lunde grei pekepinn. Vi kjørte over vidda med i3en for et par uker siden.

Vi ladet til nesten fullt batteri på Eidfjord, og dro derfra med 176 km i rekkevidde. Det var noen minusgrader på Eidfjord, på vidda blåste det litt og temperaturenvar rundt minus 8-10. Da vi kom frem til Geilo hadde vi 92 km i rest.

På turen tilbake ladet vi til 79 % batteri på Geilo. Ved avreise viste GoM'en 148km, men justerte seg raskt opp litt. Neste stopp var på Voss, hvor vi kom frem med 21 km i rest. Strekningen Geilo-Voss er på ca 140 km.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA