Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Drive train hot.Power reduced" Noen som har kjennskap til denne feilmeldinga?

Startet av Sanna, tirsdag 19. oktober 2010, klokken 12:02

« forrige - neste »

Sanna

Fikk følgende  feilmelding i 100 km sone med klampen i bånn: "Drivetrain hot. Power reduced". Noen som kjenner til mulig årsak?
Think 2002 mod siden 2007

Lanber


cra

Det er nok rett og slett at drivverket har gått varmt (det er det feilmeldingen sier). Årsaken til dette antar jeg er friksjon i drivverket - kan hende noe med fordel kan smøres? Eller hadde du rett og slett kjørt i 100 over lengre tid?

Alternativt kan det være at det er det elektriske systemet som kalles "drivetrain", og at full gass rett og slett har ført til varmgang i systemet, og derfor reduseres kraften for å hindre ytterligere varmgang.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sanna

Ligger ikke så lenge i 90-100 km, bare 5-7 mins men ser ut til at det er mer enn Thinken tåler. 

Skal være litt mer forsiktig med gasspedalen fra nå av, får heller være at jeg irriterer andre bilister i morgen rushet.
Think 2002 mod siden 2007

Go-carter

Sitat fra: Sanna på tirsdag 19. oktober 2010, klokken 12:46
Ligger ikke så lenge i 90-100 km, bare 5-7 mins men ser ut til at det er mer enn Thinken tåler. 

Skal være litt mer forsiktig med gasspedalen fra nå av, får heller være at jeg irriterer andre bilister i morgen rushet.

Hmm. Ville gått over og smurt/sjekka alt av oljer etc.(nå kjenner ikke jeg think). Ligger innimellom i 90-100 med keweten og det er overhodet ikke noe problem. Den burde vel få godt med kjøling og, i den farta?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Rav4_EV

Helt sikkert vannpumpe som står! Dermed får ikke motor og inverter nok kjøling, og reduserer kraften slik at intet brenner opp.  Sjekk også kjøleviftene på radiator. Disse er også "slitedel"

AM
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

El rayo

Jeg har også klart å få fram denne meldingen etter et kvarters tid på full gass i sommervarmen, men når utetemperaturen er under 10 grader har jeg aldri fått denne meldingen. (Har også lært meg å være litt snillere med bilen).

Sjekk først at vannpumpa går ved å åpne dekselet der man fyller spylevæaske. Ved siden av spylevæskebeholderen sitter ekspansjonstanken til kjølevannet. Når tenninga er på skal man se at vannet sirkulerer i denne tanken. Ser man bølger i vannet er det OK, men hvis ikke er det best å ta av lokket og kikke oppi tanken.

Ellers kan det være kjøleviftene bak radiatoren som ikke går. Sjekk sikringer. Viftemotorene varer ikke evig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PerBear

Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Rav4_EV

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Ken

Temperatursensor i motoren er bygd inni viklingene. Kjøling er på en vannkappe på utsiden av viklingene og overføring av varme er kanskje ikke optimal om sommeren.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA