Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Husk medlemskveld med tema hjemmelading onsdag 31.august!

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), søndag 28. august 2016, klokken 11:58

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Rogaland elbilforening inviterer til medlemskveld med tema hjemmelading.

•   Sted: Rønning Elektro på Mariero, Stavanger (Zetlitzveien 2, 4017 Stavanger)
•   Tid: Onsdag 31. august kl. 19:00.
Det blir en presentasjon av Rønning Elektro om hva man bør tenke på i forbindelse med lading av elbil hjemme. Deretter blir det demonstrasjon av ulike produkter for hjemmelading

Velkommen!

_______________
Husk også Miljøsøndag i Stavanger Sentrum 18.september kl 12.00-16.00

Medlemskveld i nordfylket vil komme seinere i høst.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Vellykket medlemskveld 31.august med tema hjemmelading

Det var en vellykket medlemskveld med tema hjemmelading og 44 engasjerte fremmøtte hos Rønning Elektro. Med presentasjon om hva man må ta hensyn til hjemme i egen bolig eller i et borettslag og demonstrasjon av produkter fra Salto og Zaptec. Alle spørsmålene at dette er et viktig tema for eiere av elbiler og andre ladbare kjøretøy.

https://www.facebook.com/rogalandelbil/




bno

Medlemskveld hos Lyse 18.1.17

Ref. http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=31770.msg545764#msg545764

Innledning
Jeg er meget skuffet (subsidiert som de er) over at Lyse (som er eiet av kommunene omkring) ikke har Zaptec med på laget her. Jeg tror at fokus fra Lyset nok ligger på å hente månedsgebyr og å sikre at de får minst mulig å gjøre (les: stoler ikke på Zaptec/ for dyrt? For det siste om det er slik, så bør man kunne tilby valgmulighet (Hva er dette for noe...)  for dette "fastleddet" NOK 100,-. De elsker monopol og proprietære løsninger (smartly) ha en finger med i dette  så man må passe seg for det.

Diskusjon
Når man vet at dette er lokalt oppfunnet så gjør dette meg enda mer forundet. Er det noen her som bør kjenne et samfunnsansvar så må det være Lyse med sitt monopol. Syntes å høre at Ordfører i Stavanger (eier ca. 50% av Lyse) snakket om å skaffe 10000 arbeidsplasser for å demme noe opp om oljerelatert bortfall? Eliten i Stavanger er som ellers en gjeng med tullinger 8). Hadde mest lyst å gå, men satt for høflighets skyld og Pizzaen var da goe... :o

Saken
Det sagt - hvor er Zaptec? Har ikke de en salgsforce? Når Renault er på laget borger det for kvalitet så hva er dette for noe?  Har de ikke noen Dansker på laget slik at de får solgt tingene sine?  :P

Konklusjon
Dette burde (lokal) foreningen gripe fatt i og få raskt på banen en ikke monopolistisk alternativ presentert.

Etterord
a) Jeg skal sende av gårde en mail ila dagen til styret i foreningen. Hva Zaptec burde gjøre er å komme opp med en løsning som viser hvilket kostnadsbilde som ville gjelde på driften.

b) Elextrolux, Elbilhjelpen burde se på hvilket forretnings-mulighet som kunne ligge her både leveringsmessig men  i stor grad på support på anleggene for det er der fokuset burde ligge. Faen meg være litt foranlendte her ...Ikke la oss slå på hjemmebane av en utlending som heller ikke har et bedre produkt snarer tverrt imot...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA