Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

daktari

De tradisjonelle bilmerkene har hatt tradisjon for å lansere produksjonsklare biler på utstillinger ganske nærme salgsstart. Tipper derfor Geneve i mars 2018 for begge to, kanskje senere for e-tron. Hvis ikke et amerikansk show.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ludwig_holberg

Mulig, men salgsstart (bestiling) for e-Tron skulle jo opprinnelig være høsten 2017.

Carkub

Sitat fra: ludwig_holberg på fredag 15. september 2017, klokken 20:48
Mulig, men salgsstart (bestiling) for e-Tron skulle jo opprinnelig være høsten 2017.
Hva legger du i "opprinnelig"? Da vi forhåndsreserverte stod det som et av punktene "Det forventes åpning av bestillinger høsten 2018".
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

ludwig_holberg


Stikkkontakt

Det kjøres for tiden TV-reklamer for e-tron med "kommer 2018". Spesielt om "kommer 2018" betyr at den vises på en bilmesse i 2018.

Alfa Bergen


Er dette det endelige designet på fronten/ "grillen"?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Stikkkontakt

Sitat fra: Alfa Bergen på søndag 17. september 2017, klokken 17:48

Er dette det endelige designet på fronten/ "grillen"?

Det ser ut som det kan stemme. 6 vertikale staver i "grillen" på begge.

schcar

Hei

Jeg har fanget opp informasjon fra FB siden at det neppe blir levering før i 2019. Ser at flere har droppet Audi nå, da jeg stadig rykker frem i køen. Har noen mer informasjon om forventet leveringstidspunkt?
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

SurSnasen

Sitat fra: schcar på tirsdag 19. september 2017, klokken 17:49
Jeg har fanget opp informasjon fra FB siden at det neppe blir levering før i 2019. Ser at flere har droppet Audi nå, da jeg stadig rykker frem i køen. Har noen mer informasjon om forventet leveringstidspunkt?

Hvorfor skal man egentlig droppe Audi nå? Det har jo vært kommuniserthele veien at bestillinger vil bli andre halvdel 2018, og levering sannsynligvis starten av 2019?

Og hva forventer man av informasjon nå? Detaljert tilleggsutstyr, pris og alt? Det er en grunn til at bilen ennå ikke er klar for bestilling. Audi har nok ennå mye å få på plass. Bare se på informasjonen som Tesla har kommet med før Model X og Model 3 ble klar. Og ennå nå, som Model 3 faktisk allerede leveres til kunder, er det hemmelighetskremmeri rundt den bilen. Og jeg, som har en reservasjon inne på den bilen også, vet like lite om den som jeg vet om e-tron.

Jeg skulle meget gjerne fått mer info fra Audi, men jeg vet samtidig at det er langt opp og fram, og fullt forståelig at vi ikke kan få fulle detaljer på ennå mange måneder. Og når det gjelder reservasjonen min på e-tron så er det flere måneder siden sist det var bevegelse på reservasjonsnummeret mitt. Så sååå mange som har trukket seg kan det vel ikke være?

roarsolem

Well said @StianSalG Jeg dropper ikke min reservasjon. Og har heller ikke rykket frem i køen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

Tellus

En jaguarsjef uttalte nylig at I-Pace vil bli å se i 'show rooms', tidlig neste år. Det borger for leveranser i første halvår. At Audi ikke skal levere før i 2019 rimer dårlig med tidligere utsagn om at de har tatt mål av seg til "to beat Jaguar to the market".

schcar

Sitat fra: StianSalG på tirsdag 19. september 2017, klokken 23:10
Sitat fra: schcar på tirsdag 19. september 2017, klokken 17:49
Jeg har fanget opp informasjon fra FB siden at det neppe blir levering før i 2019. Ser at flere har droppet Audi nå, da jeg stadig rykker frem i køen. Har noen mer informasjon om forventet leveringstidspunkt?

Hvorfor skal man egentlig droppe Audi nå? Det har jo vært kommuniserthele veien at bestillinger vil bli andre halvdel 2018, og levering sannsynligvis starten av 2019?

Og hva forventer man av informasjon nå? Detaljert tilleggsutstyr, pris og alt? Det er en grunn til at bilen ennå ikke er klar for bestilling. Audi har nok ennå mye å få på plass. Bare se på informasjonen som Tesla har kommet med før Model X og Model 3 ble klar. Og ennå nå, som Model 3 faktisk allerede leveres til kunder, er det hemmelighetskremmeri rundt den bilen. Og jeg, som har en reservasjon inne på den bilen også, vet like lite om den som jeg vet om e-tron.

Jeg skulle meget gjerne fått mer info fra Audi, men jeg vet samtidig at det er langt opp og fram, og fullt forståelig at vi ikke kan få fulle detaljer på ennå mange måneder. Og når det gjelder reservasjonen min på e-tron så er det flere måneder siden sist det var bevegelse på reservasjonsnummeret mitt. Så sååå mange som har trukket seg kan det vel ikke være?
Den informasjon jeg fikk i forbindelse med reservasjon var at innen utgangen av 2017 skulle det være klart for bestilling og levering ut i 2018. Alle regner jo med at det ikke blir januar da, men sommer og høst. Har gått fra plass 748 til 734 på 2 uker.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

SurSnasen

Sitat fra: schcar på onsdag 20. september 2017, klokken 08:40
Den informasjon jeg fikk i forbindelse med reservasjon var at innen utgangen av 2017 skulle det være klart for bestilling og levering ut i 2018. Alle regner jo med at det ikke blir januar da, men sommer og høst.

Helt sikker på den informasjonen? Jeg har etter beste evne forsøkt å holde meg oppdatert på informasjonen fra både Audi og andre kilder, og kan så langt ikke minnes å ha sett et eneste sted noen antydning om at det skulle være klart for bestilling allerede i 2017, eller sågar første halvdel av 2018. Det har riktignok versert rykter eller antagelser om at det kan bli tidligere bestilling enn antatt i forbindelse med Audis utsagn om å komme seg raskere til markedet enn Jaguar, men likevel langt unna 2017-bestilling.

roarsolem

Audi Erik Arnesen Bryn sier på sin Facebook side at de ikke har hørt annet enn slutten av 2018 så jeg forholder meg til det enn så lenge


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
2018 Audi e-tron Quattro
2016 Mercedes Benz B Electric

Touring

Snakket med selger idag. Produksjonsstart uke 37 !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA