Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

turfsurf

#270
Senest på Bastø fosen i dag. X5 ved siden av - passasjer måtte åle seg ut. Jeg i førersete - åler meg ut. Barna - opp med FW dører. Jepp, motstandere av FW dører er stort sett de som ikke har bilen.

Ellers er det nok sånn at etron og iPace normalt ikke stiller i samme segment som X, men grunnet begrenset utvalg av modeller blir de nok vurdert opp mot hverandre. Jeg vet mange som synes at X rett og slett er for stor.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

#271
Sitat fra: turfsurf på lørdag 26. august 2017, klokken 21:09
Senest på Bastø fosen i dag. X5 ved siden av - passasjer måtte åle seg ut. Jeg i førersete - åler meg ut. Barna - opp med FW dører. Jepp, motstandere av FW dører er stort sett de som ikke har bilen.

Ellers er det nok sånn at etron og iPace normalt ikke stiller i samme segment som X, men grunnet begrenset utvalg av modeller blir de nok vurdert opp mot hverandre. Jeg vet mange som synes at X rett og slett er for stor.
Det er utvilsomt to fordeler med FWD. Komme ut på trange plasser og det ser imponerende ut når de åpnes og lukkes.
Men grunnet en lang liste med hvorfor vanlige dører er det som brukes, er jeg veldig glad E-tron ikke har det!

Edit; fryktelig dårlig skrevet..... altså jeg er glad E-tron ikke har FWD

Strøm Tycoon

Med henger


På "ringen"



Begin: Lift off oversteer




Ser ut som om Audi tar dette seriøst.

Øyvind.h

Sitat fra: turfsurf på lørdag 26. august 2017, klokken 21:09
Senest på Bastø fosen i dag. X5 ved siden av - passasjer måtte åle seg ut. Jeg i førersete - åler meg ut. Barna - opp med FW dører. Jepp, motstandere av FW dører er stort sett de som ikke har bilen.

Ellers er det nok sånn at etron og iPace normalt ikke stiller i samme segment som X, men grunnet begrenset utvalg av modeller blir de nok vurdert opp mot hverandre. Jeg vet mange som synes at X rett og slett er for stor.

Om man har barn kommer man til å elske fwd. Uansett hvor stor motstander man er på forhånd. Jeg valgte sågar å kansellere en reservasjon på grunn av dem. Det var idiotisk.

Men lages Q6 med 7 seter og 100kW+ ladenettverk kommer jeg absolutt til å vurdere den opp mot ny Tesla om et par år!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Etron ser ut til å bli en flott bil, og veldig passende for oss om noen år. Men jeg kommer ikke til å kjøpe VAG produkt igjen før de har vist at de mener alvor med elbilsatsingen sin og gjennomfører en stor kulturendring.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Utfordringen for mange er den manglende muligheten til skiboks. Det er kjipt nok på sommeren å ta hengerfeste av og på for bruk med sykler, men på vinteren - kaldt, møkk...  Orker ikke tanken på ski i poser etc i møkka bak der, det blir ille nok på taket uten skiboks.
PS synes Q6 e-tron blir en vesentlig mindre bil enn X.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Kun 6x ytterligere etron-prototyper registrert i Tyskland i august (63 total så langt i år)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Eodman

Det blir spennede om vi får se noe som nærmer seg en produksjonsmodell på bilmessen i Frankfurt som starter om 2 dager. Audi hinter litt om dette på sine pressesider.

https://www.audi-mediacenter.com/en


Counterpointer

Sitat fra: Eodman på tirsdag 12. september 2017, klokken 09:00
Det blir spennede om vi får se noe som nærmer seg en produksjonsmodell på bilmessen i Frankfurt som starter om 2 dager. Audi hinter litt om dette på sine pressesider.

https://www.audi-mediacenter.com/en
Hadde vært fint med noe konkret nå snart

schcar

Mangelen på informasjon gjør at jeg likevel vurderer om jeg skal slå til på en model X på tross av dårligere seter enn Audi sports seter.
Vi har betalt dyrt for en posisjon og Audi informerer intet om fremdrift eller omtrent hva vi kan forvente. Greit å vite omtrent når man må konfigurere og faktisk forplikte seg, når omtrent levering kan forventes og selvfølgelig prisleie blir viktig - med stadig synkende dollarkurs blir Tesla stadig rimeligere. Ser at jeg stadig rykker ned på leveranselisten så det er tydelig at mange trekker seg. De som står på listen har noe å selge også og jeg er redd for at det jeg skal selge vil tape mye i verdi kommende året på grunn av stadig nye muligheter på elbil fronten.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

gigafactory

Dette er vel Coupe-varianten, men ser ikke billig ut  8)

http://www.tv2.no/v/1230555/

Counterpointer

Sitat fra: gigafactory på tirsdag 12. september 2017, klokken 16:49
Dette er vel Coupe-varianten, men ser ikke billig ut  8)

http://www.tv2.no/v/1230555/
Litt mye gloss for min smak.
Liker at det er info display til baksetene, det vil bli satt pris på.

Stikkkontakt

Sitat fra: gigafactory på tirsdag 12. september 2017, klokken 16:49
Dette er vel Coupe-varianten, men ser ikke billig ut  8)

http://www.tv2.no/v/1230555/

Folk som liker biler som ser billige ut er ikke i Audi sin målgruppe.

AKM

Sitat fra: knut.aulie på søndag 23. juli 2017, klokken 21:21
Sitat fra: Orbit på søndag 23. juli 2017, klokken 18:07
@Knut.Aulie og @StianSalG:

Håper dere kan komme med oppsummering til oss som ikke var raske nok på labben. Noen ting jeg lurer på:

  • Hvilke av A8-detaljene blir også å finne på e-tron quattro (som standard- eller ekstrautstyr)?

    • Autonomi
    • Adaptiv fjæring basert på kamera
    • Betjeningssystem generelt
    • OLED skjermer (dersom A8 har dette på samme måte som konseptbilen)
    • Interiørvalg
  • Lastemuligheter for skiboks/takstativ/tilhenger (ref kamuflert bil med rails og hengerfeste)
  • Hjuldimensjoner sommer/vinter
  • WLTP rekkevidde (siden denne bilen først kommer neste år, er det teknisk sett ikke lov å markedsføre den med NEDC-rekkevidde)
  • Vekt
  • Sammenligning med i-Pace (Knut var vel også på visningen av denne så langt jeg fikk med meg her på forumet)
Stor ordre, men skal vel prøve så godt jeg kan å gjengi det som gis av info.

Dette er e-posten

Hei Knut

Nylig fikk nye Audi A8 sin verdenspremiere. Denne bilen gir et spennende innblikk i
fremtidens bilteknologi. Både innovasjonen og designet peker ut kursen for Audi
sine kommende modeller, deriblant Audi e-tron.
Derfor ønsker vi å invitere deg som står på reservasjonslisten for Audi e-tron til norgespremieren på nye Audi A8. Denne invitasjonen er eksklusiv for deg som har reservert plass i køen for Audi e-tron. Merk at det er svært begrenset antall plasser på arrangementet. Dette er én av få Audi A8 fabrikken kan vise nå, og den blir derfor i Norge kun en kort periode. 

Arrangementet finner sted på Ekebergrestauranten i Oslo onsdag 16. august 2017. Her vil vi presentere flere av Audi sine planer for fremtiden og være tilgjengelige for spørsmål.

Det er to tidspunkter du kan velge mellom, og som nevnt et begrenset antall plasser. Det er førstemann til mølla-prinsippet som gjelder.

Interiørbilde fra nye Audi A8

Interiørbilde fra nye Audi A8

Flere ladepunkter

Tilgang til ladepunkter er en vesentlig del av infrastrukturen når bilparken elektrifiseres. Derfor er Audi, i samarbeid med flere andre bilprodusenter, i gang med planlegging og bygging av et ladenettverk. I første omgang ser man for seg 400 stasjoner over hele Europa, hvorav flere er planlagt i Norge. Frem mot 2020 er planen å etablere tusenvis av slike ladestasjoner. Vi gleder oss til å dele mer informasjon om fremdriften og ikke minst hvilke norske lokasjoner som kan vente seg slike ladestasjoner først.
Les mer om ladenettverket hos Elbil.no

Mer informasjon kommer fortløpende, og dere som har reservert en plass i køen for Audi e-tron vil få denne informasjonen tidligst mulig.
Harald Edvardsen-Eibak

Med ønsker om en fortsatt god sommer!

Harald Edvardsen-Eibak
Direktør Audi Norge

Er det bare meg som synes det er skuffende lite nyheter fra både arrangementet på Ekeberg og nå fra bilmessen i Frankfurt vedrørende Audi Etron? Bikker mot Tesla X for min del.

Counterpointer

Enig i at det er lite info fra Audi, dvs ikkeno.

Det er noen drypp om spionbilder og registrerte elbiler. Tror ikke det er utsikter til noe konkret på en stund enda. 2018 er nok året hvor det kommer info.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA