Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

kaiat




Uten henger riktignok, men med hengerfeste - forøvrig registrert som nullutslippsbil denne i det britiske kjøretøyregisteret.

Og så har vi denne da:


Orbit

Sitat fra: knut.aulie på søndag 23. juli 2017, klokken 21:21
Sitat fra: Orbit på søndag 23. juli 2017, klokken 18:07
@Knut.Aulie og @StianSalG:
Håper dere kan komme med oppsummering til oss som ikke var raske nok på labben.
(Lang ønskeliste slettet)
Stor ordre, men skal vel prøve så godt jeg kan å gjengi det som gis av info.
De slapp noen få ekstraplasser i dag, og denne gangen var jeg rask nok. (men nå er det fullt igjen....) Så får jeg se om jeg klarer å levere på min egen ordre  :laugh:
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Jeg meldte meg også på. Men det stod vel ikke direkte at vi ville få noe informasjon om e-tron quattro ?

Counterpointer

Sitat fra: Orbit på tirsdag 08. august 2017, klokken 09:47
Sitat fra: knut.aulie på søndag 23. juli 2017, klokken 21:21
Sitat fra: Orbit på søndag 23. juli 2017, klokken 18:07
@Knut.Aulie og @StianSalG:
Håper dere kan komme med oppsummering til oss som ikke var raske nok på labben.
(Lang ønskeliste slettet)
Stor ordre, men skal vel prøve så godt jeg kan å gjengi det som gis av info.
De slapp noen få ekstraplasser i dag, og denne gangen var jeg rask nok. (men nå er det fullt igjen....) Så får jeg se om jeg klarer å levere på min egen ordre  :laugh:
Gratulerer. Sees

Tellus

Autobild med artikkel om e-tron Quatro. Står blant annet å lese at batteriet vil være fra 70-105 kWh.

http://www.autobild.de/artikel/audi-e-tron-quattro-2018-vorschau-technik-sitzprobe-6054877.html

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hmmm, batteri med 70kWh og rekkevidde på 500km tyder dessverre på NEDC tall. Hadde håpet på 500km WLTP, men da må nok batteriet være nærmere 105kWh
Ref: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34844.msg599866.html#msg599866

Løve

105kWh hadde vært toppers! Elon er nok en mann som ikke liker at andre sin er større enn hans, og da har vi batteripakkekappløp på gang. Det finnes ingen grunn til å stanse utviklingen på kWh størrelsen.

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Stikkkontakt

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 12. august 2017, klokken 11:38
Jo, vekt

En S som hadde utlignet x100 sin vekt med ekstra batterier hadde nok vært mulig å selge.. Men klart at når vekta passerer 2,5 tonn tom begynner det å dra i vei..

Løve

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 12. august 2017, klokken 11:38
Jo, vekt

Blir ikke mer vekt når en øker energitettheten. Det er der en må ha fokuset.

Hyperstress

Sitat fra: Løve på søndag 13. august 2017, klokken 20:39
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 12. august 2017, klokken 11:38
Jo, vekt

Blir ikke mer vekt når en øker energitettheten. Det er der en må ha fokuset.
En god grunn til å ikke øke kWh er for å få ned vekta. Når en har oppnådd «nok» rekkevidde så er det gunstig å ha fokus på det. Men jeg tror likevel at TMS kommer med 110-120 kWh med nye celler.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

turfsurf

50 mil NEDC er ihvertfall ikke nok rekkevidde. Hvis den ligner TMX i forbruk, så er det for kort for tyske motorveier. TMS 100D er vel den eneste elbilen som begynner å nærme seg akseptabelt til slikt bruk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på mandag 14. august 2017, klokken 06:19
50 mil NEDC er ihvertfall ikke nok rekkevidde. Hvis den ligner TMX i forbruk, så er det for kort for tyske motorveier. TMS 100D er vel den eneste elbilen som begynner å nærme seg akseptabelt til slikt bruk.

Jeg ser på et tysk forum at de spekulerer i et forbruk på ca 24kwh/100km i 130km/t. Altså i overkant av 400 km med det som antas som største batteri.

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på mandag 14. august 2017, klokken 06:19
50 mil NEDC er ihvertfall ikke nok rekkevidde.
Helt enig. Jeg synes/tror vi må opp mot 100 mil WLTP(EPA) før vi er forbi dagens fossiler også på rekkevidde.
Dette er utfordrende vektmessig og vil også kunne kompenseres litt/endel med hurtigere lading.

turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 14. august 2017, klokken 06:46

Jeg ser på et tysk forum at de spekulerer i et forbruk på ca 24kwh/100km i 130km/t. Altså i overkant av 400 km med det som antas som største batteri.
Det virker veldig optimistisk. Kanskje under optimale forhold, men da skal de ha gjort en bra jobb med aerodynamikken.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA