Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Espen W på fredag 30. juni 2017, klokken 15:41
BTW, mener jeg leste i ''Motor'' (NAF blekka) at Mercedes EQ med 4wd og plenty med juice skulle starte under 400K, men det kan vel ikke stemme?
Minner om at Motor også varslet at Tesla model S skulle koste 300 k når den kom som syv seter....


Orbit

Juniregistreringen i Tyskland har skilt på ytterligere fem helelektriske Audiprototyper. Det dukket også opp 18 helelektriske Porscher på skilt! (+ én protyp hver fra VW og Citroën). Men ennå smått med bilder av biler på veien....om ikke "A7"-en som brant opp under trekking av henger på alpeveier egentlig var elektrisk? Brannen så ut vil å være veldig konsentrert om midten av bilen (batteri?), og det er veldig lite motor å se i det utbrente motorrommet foran.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bmw2002


daktari

Hm, laser. Det betyr vel da at de har Lidar?
Og chaufeur opp til 60 km/h i kø. Betyr det samme som Ap2 (lvl 2) eller level 3?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Er level 3. Man trenger ikke ha hender på rattet eller følge med i det hele tatt under gitte forhold.

I-Pace skal også få level 3, usikker på hvem som blir best.

Stikkkontakt

Er det mulig at Audi bygger inn kompatibilitet for 800V 350KW lading?  Altså at den kan benytte seg av samme ladehastighet som Mission E..

Tellus

Regner inhvert fall at bilen kommer med 120Kw lading. Det holder greit for de fleste vil jeg tro. De første 120 Kw ladestasjonene blir vel bygd i år allerede.

Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Orbit

Med sidespeil..... Umiddelbart ser de ikke ut til å være lånt av noen annen modell, så tipper dette blir med til lansering. De har beholdt ladeluke på begge sider (med litt annen utforming enn på konseptbilen), så det er ennå plass til å beholde speilkameraet der.....

Manglende foliering på alle hjørner, samt logo-ringen nærmest førerposisjon tyder på noen form for autonomi, men hva?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Enig, og jeg ville blitt veldig overrasket hvis de lanserer noe mindre enn samme sensorpakke som nye A8. Altså radar og Lidar i tillegg til radar i hjørnene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ove

Den ser høyere ut enn konseptbilen. Positivt med takrails, og så får vi håpe på hengerfeste :)

e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

bmw2002

Synes bilen lignet veldig lite på konseptutgaven, ser ikke fronten ser ganske lik ut som dagens Q7?

Her har Jaguar vært litt mer spenstig, der skal den endelige bilen bli nesten lik konseptutgaven.


Espen W

#192
Avviker noe fra konseptet, ja, men jeg setter egentlig pris på den økte takhøyden.
Overall synes jeg den ser veldig lovende ut, og godt å lese at Audi pusher på for å få den på markedet kjapt, for hvem vet når den nye rødgrønne regjeringen kommer til å endre avgiftene, spes. på dyrere elbiler... :)

http://blog.caranddriver.com/2019-audi-e-tron-quattro-teslas-nemesis-spied-in-production-form/

Stikkkontakt

Sitat fra: Ove på tirsdag 18. juli 2017, klokken 12:13
Den ser høyere ut enn konseptbilen. Positivt med takrails, og så får vi håpe på hengerfeste :)

Dine bønner ser ut til å være hørt..

https://www.germancarforum.com/threads/audi-e-tron-quattro.57338/

Counterpointer

Sitat fra: daktari på tirsdag 18. juli 2017, klokken 10:24
Enig, og jeg ville blitt veldig overrasket hvis de lanserer noe mindre enn samme sensorpakke som nye A8. Altså radar og Lidar i tillegg til radar i hjørnene.
Vi som har betalt depositum, er invitert til visning av nye A8 for å se systemene som kommer på E-tron. Så dette har du nok helt rett i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA