Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Ulle

Sitat fra: Thorden på mandag 08. januar 2018, klokken 08:05
Sitat fra: Tellus på søndag 07. januar 2018, klokken 23:09
Med den argumentasjonen burde ikke Tesla selge en eneste S eller X. Likevel selges det en god del biler selv om bilene i alle land (med unntak av Norge) er svindyre sammenlignet med fosilkonkurrentene.

E-tron blir en langt mer attraktiv bil enn Tesla S75. Det er ingen grunn til å drømme om at dere vil få kjøpt bilen til langt under 600K.

Nå har Tesla en ekstremt lav markedsandel i Tyskland, da. De selger en brøkdel av det de gjør i Norge, med en befolkning på 82 millioner innbyggere. Og Model S starter faktisk på 69K euro, med moms og subsidier. Tilsvarer ca. 570k her, uten moms og subsidier.

Jeg tror nok du har rett i at e-tron ikke kommer til å koste langt under 600K. Men den kommer neppe til å ha høyere startpris enn Model X 75D, som i dag ligger på 670K. 650k er nok mer realistisk, og stemmer godt med både Audi sine uttalelser og det pressen har skrevet tidligere. Det betyr en startpris i Tyskland på drøye 80K euro, eller marginalt under Q7 e-tron. Og rett under X 75D, som er naturlig av en rekke grunner.

Høres fornuftig ut. En model s75d koster i skrivende stund fra 617.500 i Norge. Jeg tipper e-tron i billigste utgave (minste motor og batteri(?)) også kommer på ca. 600'. Da er prispolitikken passende i eget hus (sammenlignet med Q7 e-tron som bør ligge høyere i pris i Tyskland) og konkurransedyktig med tesla. Så må man legge på 150-250' for å få en greit til velutstyrt bil i kjent stil. En RS6 med 560hk koster fra ca 850' tyskland, mens RS6 plus med 605hk koster ca 930' (eks. mva) som kan gi en indikasjon på prisnivå for en topputgave. Sett med norske øyne er jo dette meget konkurransedyktige priser som audifolket indikerer, men da kun pga det norske avgiftsfritaket..
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah


PF

Alt tyder på at det blir, og møller har vel skat at det blir uten å ha sakt noe.
Kontakter i systemet sier 2500 kg hengervekt.

trd-73

Siden det ser ut til at bilen blir høyere enn konseptbilen, hva tror dere om muligheten for flere enn 5 seter?

Inge__1976

Sitat fra: trd-73 på torsdag 15. februar 2018, klokken 17:41
Siden det ser ut til at bilen blir høyere enn konseptbilen, hva tror dere om muligheten for flere enn 5 seter?

Forhåpentligvis lik null! De som er ute etter svær usporty koloss får heller kjøpe bussen Tesla X

PF

Er 15.mars datoen vi får vite mer?
https://www.cardekho.com/india-car-news/audi-to-launch-etron-quattro-on-march-15-21443.htm
Disse påstår at det er invitert til pressekonferanse.

Thorden

Sitat fra: Flobben på mandag 19. februar 2018, klokken 19:19
Er 15.mars datoen vi får vite mer?
https://www.cardekho.com/india-car-news/audi-to-launch-etron-quattro-on-march-15-21443.htm
Disse påstår at det er invitert til pressekonferanse.

Ja, den årlige pressekonferansen er den 15/3:
https://www.audi-mediacenter.com/en/annual-press-conference-220

Men at de skal lansere e-tron der stiller jeg meg litt tvilende til. Skal jeg driste meg til å dømme etter artikkelens øvrige tilfeldige omgang med fakta vil jeg si de gode indere rører litt. De sier jo blant annet at e-tron ble vist første gang i Shanghai i fjor...


Premium driver

Rupert Stadler (Audi CEO) har sagt til den tyske avisen Handelsblatt i januar at han kommer til å fortelle mer om e-tron ifm pressekonferansen 15. mars.

Det blir nok ingen lansering med visning av produksjonsbilen, men jeg regner med at vi får vite mer konkret om tekniske løsninger (batteristørrelse, om den kommer med induktiv ladning, solartak osv..).

Det er også meldt at pressen vil få anledning til å kjøre eller sitte på med fortsatt kamuflerte e-tron prototyper ifm bilutstillingen i Genève i mars. Da kommer det nok frem en og annen konkret informasjon om produksjonsmodellen også.

ArTa

Sitat fra: Premium driver på mandag 19. februar 2018, klokken 21:44
Rupert Stadler (Audi CEO) har sagt til den tyske avisen Handelsblatt i januar at han kommer til å fortelle mer om e-tron ifm pressekonferansen 15. mars.

Det blir nok ingen lansering med visning av produksjonsbilen, men jeg regner med at vi får vite mer konkret om tekniske løsninger (batteristørrelse, om den kommer med induktiv ladning, solartak osv..).

Det er også meldt at pressen vil få anledning til å kjøre eller sitte på med fortsatt kamuflerte e-tron prototyper ifm bilutstillingen i Genève i mars. Da kommer det nok frem en og annen konkret informasjon om produksjonsmodellen også.

Link til ny artikkel hos cardekho der dem mener at bilen vil bli lansert 15. mars.

https://www.cardekho.com/india-car-news/audi-to-launch-etron-quattro-on-march-15-21443.htm

Med en prisestimat på RS60 -70 lakh = NKR 720.000 - 840.000. ( mest sannsynlig inklusive indiske avgifter)
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Premium driver

Det er den samme artikkelen som ovenfor. Og prisintervallet er basert på antagelsen om at den vil bli priset mellom Q5 og Q7 og det er også feil. Startprisen på e-tron vil bli høyere enn Q7 uten avgifter.

Stikkkontakt

Sitat fra: Premium driver på mandag 19. februar 2018, klokken 22:23
Det er den samme artikkelen som ovenfor. Og prisintervallet er basert på antagelsen om at den vil bli priset mellom Q5 og Q7 og det er også feil. Startprisen på e-tron vil bli høyere enn Q7 uten avgifter.

Jeg har ikke lest at den blir dyrere enn Q7, men Audi har sagt at den blir billigere enn Q8. Det er ventet at Q8 blir 3-4000 euro dyrere enn Q7,men selvsagt kan startprisen på Q8 bli mye høyere dersom innstegsmotorene i Q7 ikke kommer i Q8.

AudiTron

Sendte chat til Audi Møller i dag om vi kunne få noe mer info da det er mange som vurderer å bestille jaguar sin elektriske suv(jeg skal ikke ha jaguar).

Fikk følgende svar:

Først og fremst, gratulerer med reservasjon og takk for interessen for Audi e-tron quattro!
Vi har dessverre fått like lite informasjon som dere fra Audi Norge angående bilen, og håper selv at det kommer noen nyheter snart.

Videre i chatten kom det frem at Audi Norge har ikke fått noe ny info i det hele tatt fra Audi Tyskland enn så lenge.

Noen andre som vet noe mer, evt noen som har Belgia kontakter på fabrikken?

Inge__1976

Nei, det foreligger ikke noe mer informasjon. Audi har sagt at bilen vil være på veien mot slutten av 2018. Man kan dermed ikke forvente at så mye informasjon skal være tilgjengelig 10 måneder i forkant.

Alfa Bergen

Noen som har fått med seg andre dimensjoner på bilen enn lengden på 490 cm som ble oppgitt i går? Dette er jo faktisk LITT lengre enn BMW X5 som er 488 cm. Den ser definitivt en del lavere ut enn X5-en, men det hadde vært interessant å vite bredde og høyde for å finne en eksisterende bil å sammenligne med.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Orbit

Har ikke sett noen konkrete tall, men har spekulert litt på dimensjoner i bilde-tråden.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA