Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Meldola

Om alt dette kommer høres det brillefint ut. eneste jeg stusser litt på er at de oppgir bagasjerom på 550 liter, mens Audi selv sier 615. ikke noen krise men med barnevogn og bikkje vil jeg gjerne ha størstmulig :p
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Premium driver

550l bagasjerom referer til e-tron Sportback som kommer i 2019.

Stikkkontakt

Sitat fra: Premium driver på torsdag 21. desember 2017, klokken 16:08
550l bagasjerom referer til e-tron Sportback som kommer i 2019.

Håper prisen også refererer til Sportback. 80000 er 20% mer enn tidligere antagelser(66.000)

Thorden


Stikkkontakt

Sitat fra: Thorden på torsdag 21. desember 2017, klokken 16:53
80 minus tysk moms er? 67. :-)

66.000 var med moms. Det stemmer også med utsagn om pris som en velutsyrt A6.

Thorden

60 med moms hørtes særdeles optimistisk ut. Selv med dagens rekordhøye euro er det under 500K NOK. Og jeg tror ikke du får en særlig velutstyrt A6 for den prisen.
Vi må nesten forutsette at det er en godt motorisert utgave vi snakker om som sammenligning, altså en 3.0 TDI. Da starter den på snaut 60K helt uten utstyr, og nærmer seg veldig fort 80K. Så hva er "godt utstyrt"? Neppe noe fasitsvar på det, men under 70 kan man nok ikke si en slik bil havner. 

Om e-tron starter under 600K her i landet skal vi nok være veldig fornøyde.

hemi

ipace med utstyr bikka vel 7 sifffer sier det,  så tror desverre ikke på 600k, men lov å håpe.

Tor Ping

Sitat fra: hemi på fredag 22. desember 2017, klokken 15:51
ipace med utstyr bikka vel 7 sifffer sier det,  så tror desverre ikke på 600k, men lov å håpe.

Det er vel grunnpris man snakker om her. Ut fra det som er skrevet de siste dagene kan man vel håpe på at I-pace ikke begynner på så veldig mye over 600k og da bør vel Audi ligge på noe av det samme.

Hvis du snakker om 7 siffer (som i 1 mill) vil jeg tro du plukker med deg det meste :).
Selv håper jeg det går an å få en greit utstyrt en til en god del mindre.

daktari

Dette blir veldig spennende. Tenk så flaks Tesla hadde med dollarkursen tilbake i 2013/14 som gjorde at Model S kostet fra, hva var det, 500k?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kristian O

Sitat fra: daktari på fredag 22. desember 2017, klokken 17:45
Dette blir veldig spennende. Tenk så flaks Tesla hadde med dollarkursen tilbake i 2013/14 som gjorde at Model S kostet fra, hva var det, 500k?
Trur det var 460 seint 2013.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Thorden

Sitat fra: Tor Ping på fredag 22. desember 2017, klokken 17:09
Sitat fra: hemi på fredag 22. desember 2017, klokken 15:51
ipace med utstyr bikka vel 7 sifffer sier det,  så tror desverre ikke på 600k, men lov å håpe.

Det er vel grunnpris man snakker om her. Ut fra det som er skrevet de siste dagene kan man vel håpe på at I-pace ikke begynner på så veldig mye over 600k og da bør vel Audi ligge på noe av det samme.

Hvis du snakker om 7 siffer (som i 1 mill) vil jeg tro du plukker med deg det meste :).
Selv håper jeg det går an å få en greit utstyrt en til en god del mindre.

Jeg tror vi kan anta at den vil være relativt godt utstyrt i grunnversjon (til premium tysker å være). Og selv en A6 skal man jobbe ganske hardt med utstyrlisten på for å komme over 250K ekstra. På e-tron vil det ikke være moms på utstyr heller. Over 1 mill tror jeg blir veldig vanskelig om man ikke går bananas i "Exclusive" katalogen, bestiller spesialfarge etc. Om startprisen er 600K vil nok 800K gi deg et meget godt utstyrt eksemplar. Skjønt, jeg har hatt en Q5 som rundet 350K ekstra...

Stikkkontakt

Sitat fra: hemi på fredag 22. desember 2017, klokken 15:51
ipace med utstyr bikka vel 7 sifffer sier det,  så tror desverre ikke på 600k, men lov å håpe.

106.000 euro inkl 21% moms for First Edition med enormt med utstyr tilsier etter mitt skjønn at bilen aldri i verden vil være mulig å spekke til 1 mil kr. Det sannsynlige er at bilene er sikret på en mye lavere euro enn i dag og at FE trolig koster knappe 800.000.
Er det forresten vanlig med firmaavtaler hos JLR i Norge?

Imagine

Hvis vi tipper pris lignende en Audi Q7 etron. Så tar vi bort mva og engangsavgiften og legger til utstyr. Listepris inkl mva og avgift på den er fra kr 882.000.
Da tipper jeg vi er ganske nærme?

Q7 etron koster inkl mva i Tyskland fra 82.300 euro pluss utstyr. SQ7 koster 92.000 euro.
Sq5 koster bare 65.400 euro pluss utstyr. Q6 etron skal være godt motorisert og midt mellom disse i størrelse. Så 80.000 euro minus mva og pluss utstyr kan jeg tenke meg er inne på rett spor.
Om utstyret blir lignende Sq5 eller Q7 etron kan man spekke de opp og se hva det vil koste inkl mva.

Hva tror dere? Spennende blir det i alle fall.

Knut Røe

Det er rart hvis de ikke får til en startpris på under 60 tusen euro med mwa, siden de da får med rabatten fra staten på 4000 €. Startpris i Norge bør bli under 600. Det som taler imot er svært svak krone, det kan virke inn noe. Det har vært snakk om to forskjellige batteripakker og to forskjellige motoroppsett, en med 2 motorer og en med 3. Noen som har hørt noe mer om dette?

Tor Ping

Sitat fra: tiger`n på fredag 29. desember 2017, klokken 23:39
Det er rart hvis de ikke får til en startpris på under 60 tusen euro med mwa, siden de da får med rabatten fra staten på 4000 €. Startpris i Norge bør bli under 600. Det som taler imot er svært svak krone, det kan virke inn noe. Det har vært snakk om to forskjellige batteripakker og to forskjellige motoroppsett, en med 2 motorer og en med 3. Noen som har hørt noe mer om dette?

Det har vel blitt sagt fra Audi at den skal prises svært konkurransedyktig, da vil jeg håpe og tro at de klarer å presse den under 600k. Men dette er selvfølgelig bare gjetting.

Personlig håper jeg egentlig på bare et batterialternativ. Er redd de priser opp den med størst batteri, hvis den kommer med et mindre alternativ og jeg vil ha størst mulig batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA