Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Sponzo

Sitat fra: hemi på torsdag 05. oktober 2017, klokken 14:18
Får ny leaf i mars/april, er tidlig på e-etron, 22x... og har reservert eqc og mission-e....

Har Porsche åpnet opp for reservasjon på mission-e?
Er det depositum eller bare en interessent liste?

hemi

ikke depositum, og listen føles ikke veldig offisiell

bmw2002

Sitat fra: Sponzo på søndag 08. oktober 2017, klokken 21:24
Har Porsche åpnet opp for reservasjon på mission-e?
Er det depositum eller bare en interessent liste?

Har hørt at det åpnes for reservasjon i desember, pris 20 000kr.

hemi

hehe 4000 eurobonus til iaf :p men begynner faktisk bli endel jeg har utestående i depositum nå.

Trond.m

#349
Samme her, og mission-e er kanskje den elbilen jeg har minst behov for. Men 20.000 kan jeg vel legg i potten  ;) Det bør vel snart opprettes et eget delforum for Porsche.


Tellus

Sitat fra: Karlsen på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 17:05
Nyttig lesing i ny artikkel om elbilsatsingen til Audi:

https://blog.caranddriver.com/audi-e-tron-quattro-and-sportback-new-tech-details-on-the-tesla-model-x-rival/

Her var det litt nytt for meg i hvert fall.
Bilen kommer standard med to motorer. Den tredje motoren blir tilvalg.

Audi hevder videre at de har utviklet en hybrid motortype som kombinerer kompaktheten til permanentmagnetmotorer med høyhastighetsfordelen (?) til induksjonsmotoren. Ble litt skeptisk at det ikke står at de også kombinerer effektiviteten til permanentmagnetmotoren.

Thorden

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 05. oktober 2017, klokken 14:04
Jeg kommer nok ganske sikkert å ta ut i-Pace først. Så vil jeg eventuelt konvertere reservasjonen  min hos Audi til Sportback eller en RS-utgave om det kommer. Jeg er villig til å bla opp en mill for en RS. Det vil jo i tilfelle bli ytelser on par med Ludicrous og helt sikkert drøyere svingegenskaper.

EN RS-utgave tror jeg ikke vil komme, noensinne. Det rimer ikke med hvordan Audi segmenterer porteføljen. RS er en del av "Audi Sport" brandet, biler som er "nær racing". Sportsbiler altså, eller ekstreme ytelser. Så langt er den eneste "SUVen" som har fått denne logoen Q3. Og det har blitt kritisert for å være utvanning av brandet. e-tron RS ville vært mye drøyere, så det er usannsynlig. Elektrisk Audi RS vil vi sikkert se en gang i fremtiden, men neppe i stor SUV-fasong.   

Audi er heller ikke plagsomt opptatt av dragracing (pun intended), så å lage ekstrem effekt bare for å kunne skryte av å være kongen av lyskryss er ikke deres stil. Det får amerikanerne ta seg av. Audi er heldigvis mer opptatt av dynamiske kjøreegenskaper, siden de skjønner at landeveien ikke er en dragstripe. Så i den grad det kommer en "performance" variant av e-tron, så vil det ikke være snakk om ekstreme krefter alene.

Det er mange kilder som lenge har hevdet at det vil komme to versjoner fra start, og det har tildels vært bekreftet av Audi også. Det som ikke har vært bekreftet er hva forskjellen vil bestå av. Det spekuleres i både ytelse og batteristørrelse. At toppmodellen fra start kommer med 3 motorer og rundt 500 Hk i "boost" slik som konseptet er sannsynlig. Så enten vil basic modellen kun ha mindre batteri, eller så vil den ha 2 motorer og mindre effekt i tillegg. En RS på toppen er derimot ikke særlig sannsynlig. Men kanskje toppmodellen brandes som en "S" fra start? Kan hende.
 

Orbit

12 nye el-Audier med på tyske skilt i september [mot 27 (!!) Mission-E]
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PF

Ser på http://www.audi.com/en/innovation/futuredrive/e-tron_quattro.html så står det lansering tidlig 2018. Europeiske merker pleier å være raskt i gang etter lansering. Så rundt sent sommertider for de første bilene er mulig.
Her står det også så vidt jeg kan se tre motorer, men da referer de til konsept bilen. Så spennende å se.

Touring


Counterpointer

Koster ca 50 tusen ekstra på A8 så det blir ikke standard men evt opsjon

Touring

Det vil jeg tro! Slipper moms hvertfall

Thorden

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 11. oktober 2017, klokken 21:07
Koster ca 50 tusen ekstra på A8 så det blir ikke standard men evt opsjon

Verdt prisen? En venn har det på R8, er visst helt fantastisk. Forutsatt at man trenger lys som lyser "uendelig" langt frem om natten, det kan jo bare brukes som et superfjernlys, ikke noe annet. Kjører man mye ute på landet i mørket er det nok et godt tilvalg.

Counterpointer

Sitat fra: Touring på onsdag 11. oktober 2017, klokken 22:07
Det vil jeg tro! Slipper moms hvertfall
Det spørs hva Erna og Siv finner på......
De har allerede begynt å tukle med avgifter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA