Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Orbit

Fra IAA: Mot slutten av intervjuet (fritt oversatt). "Møtes vi til e-tron prøvekjøring våren eller sommeren 2018?", hvorpå produktsjef for elbildivisjonen hos Audi svarer "det blir nok på sommeren"!

https://www.youtube.com/watch?v=c3mIHaPq38A

Nå har riktignok tyskerne senere sommerferie enn oss da.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Thorden

Står på reservasjonslisten med nummer under 300, og gleder meg!

Intervjuet over er interessant, og sammenfaller med flere andre signaler:
- Under A8 visningen for en tid tilbake sa Audi Norge at vi kom til å bli positivt overrasket. De vet altså noe, men kan ikke si det. Og overraskelsen tolket jeg og mange andre til å være tidligere levering enn før antydet. Før antydet var høst/vinter 2018. Altså fjerde kvartal.
- Audi sier de skal være først ute i segmentet. Altså før Jaguar i-Pace. Som skal komme i annet halvår 2018 i følge Jaguar.
- En kilde hos en underleverandør sier oppstart av produksjon i uke 14. Dette er "hearsay", men kommer fra en jeg stoler på. Kilden derimot, den vet jeg ikke noe om. Kan selvsagt være rent oppspinn. Men det virker ikke helt tåpelig.

Jeg er optimist, og tror det blir første halvår, senest august. Vedder en kald øl.  ;D

Stikkkontakt

Jeg tror den største overraskelsen både på e-tron og i-Pace blir prisen. I Tyskland har man gått konkret ut med at i-Pace koster 70.000 Euro. Det betyr under 60.000 ex moms og dermed under 600.000 norske. Audi kan ikke legge seg særlig høyere enn det. TMS75D koster jo også fra 617.500. De må koste rundt det og helst mindre.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 16:57
Jeg tror den største overraskelsen både på e-tron og i-Pace blir prisen. I Tyskland har man gått konkret ut med at i-Pace koster 70.000 Euro. Det betyr under 60.000 ex moms og dermed under 600.000 norske. Audi kan ikke legge seg særlig høyere enn det. TMS75D koster jo også fra 617.500. De må koste rundt det og helst mindre.
Jeg håper veldig at du har rett i disse antagelsene, og det kan stemme godt med uttalelsene fra visningen av A8/E-tron.

Men generelt så har alle prisantydninger en tendens til å være lavere enn faktisk pris. Tror også at de sammenligner med X75 ikke S75, den er 50 tusen dyrere

Thorden

Tesla er jo svindyr om man sammenligner epler og epler. Vi snakker Porsche-priser på Tesla. Audi ligger godt under Porsche, og kommer nok til å ligge godt under Tesla også. Joda, jeg vet at det ikke er helt korrekt å sammenligne batteri mot forbrenningsmotor, men tross alt koster en X100D omtrent det samme som en Cayenne Turbo S i Tyskland. Det sier seg selv at e-tron må ligge betydelig under dette. Mellom 500 og 600K i startpris er mitt bud.

Stikkkontakt

Sitat fra: Thorden på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 18:50
Joda, jeg vet at det ikke er helt korrekt å sammenligne batteri mot forbrenningsmotor, men tross alt koster en X100D omtrent det samme som en Cayenne Turbo S i Tyskland. Det sier seg selv at e-tron må ligge betydelig under dette. Mellom 500 og 600K i startpris er mitt bud.

Ja, for å gi en kanskje enda bedre sammenligning :
En TMX 75D koster 2000 euro mer i Tyskland enn en Audi SQ7 med 435 hk og 900 nm. I tillegg får vel "Otto Normalfahrer" glatt 12-15% rabatt på en ny Audi. Det bør være åpenbart at e-tron blir vesentlig billigere enn SQ7 som er noe av det grommeste Audi lager.

Counterpointer


Thorden

Audi har jo uttalt at e-tron quattro vil koste omtrent det samme som en godt utstyrt A6.

Om vi ser på A6 Allroad 3.0 TDI med 218 Hk, så starter den på NOK 453.000,- eks. mva. i Tyskland.
Om man spekker den greit spretter den opp til ca. 590K. Om dette er "godt utstyrt" eller ikke kan man jo diskutere, men det underbygger teorien om at e-tron kommer til å starte der et sted. Sannsynligvis over 550?
Så kan man sikkert spekke den til 800, og det er den delen jeg gleder meg aller mest til!   :D

Lepet65

Ved introduksjon i Norge blir det nok ikke billig versjonen som kommer først, Audi har helt sikkert lagt merke til nordmenns betalingsvilje når det gjelder elbiler.


Sent from my iPad using Tapatalk

Counterpointer

Annonse på face

Kan det være lanseringstidspunkt som Audi er så fornøyd med?


Stikkkontakt

Sitat fra: Lepet65 på torsdag 05. oktober 2017, klokken 11:32
Ved introduksjon i Norge blir det nok ikke billig versjonen som kommer først, Audi har helt sikkert lagt merke til nordmenns betalingsvilje når det gjelder elbiler.


Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg kommer nok ganske sikkert å ta ut i-Pace først. Så vil jeg eventuelt konvertere reservasjonen  min hos Audi til Sportback eller en RS-utgave om det kommer. Jeg er villig til å bla opp en mill for en RS. Det vil jo i tilfelle bli ytelser on par med Ludicrous og helt sikkert drøyere svingegenskaper.

hemi

Får ny leaf i mars/april, er tidlig på e-etron, 22x... og har reservert eqc og mission-e....

Desverre er jeg redd jeg rekker å bestille en 60KWH leaf og 40KWH i3, før audi klarer levere noe som helst, håper jeg tar feil

Orbit

Sitat fra: Orbit på torsdag 24. august 2017, klokken 10:05
Ser ut som det blir en form for demo i Spania i oktober (men kanskje ikke så mye mer informasjon enn det som ble gitt i Oslo)
Spania-arrangementet ble bare en repetisjon av det som ble vist i Frankfurt (dvs bare konseptbiler, ingen konkrete nyheter)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

alagerqv

Sitat fra: StianSalG på tirsdag 19. september 2017, klokken 23:10
Sitat fra: schcar på tirsdag 19. september 2017, klokken 17:49
Jeg har fanget opp informasjon fra FB siden at det neppe blir levering før i 2019. Ser at flere har droppet Audi nå, da jeg stadig rykker frem i køen. Har noen mer informasjon om forventet leveringstidspunkt?

Hvorfor skal man egentlig droppe Audi nå? Det har jo vært kommuniserthele veien at bestillinger vil bli andre halvdel 2018, og levering sannsynligvis starten av 2019?

Og hva forventer man av informasjon nå? Detaljert tilleggsutstyr, pris og alt? Det er en grunn til at bilen ennå ikke er klar for bestilling. Audi har nok ennå mye å få på plass. Bare se på informasjonen som Tesla har kommet med før Model X og Model 3 ble klar. Og ennå nå, som Model 3 faktisk allerede leveres til kunder, er det hemmelighetskremmeri rundt den bilen. Og jeg, som har en reservasjon inne på den bilen også, vet like lite om den som jeg vet om e-tron.

Jeg skulle meget gjerne fått mer info fra Audi, men jeg vet samtidig at det er langt opp og fram, og fullt forståelig at vi ikke kan få fulle detaljer på ennå mange måneder. Og når det gjelder reservasjonen min på e-tron så er det flere måneder siden sist det var bevegelse på reservasjonsnummeret mitt. Så sååå mange som har trukket seg kan det vel ikke være?

Jeg har gått fra 518 til 509. Aner ikke når, lenge siden jeg sjekket sist.

Men jeg startet forsåvidt på 502 eller noe sånt, men mange fikk jo «justert» sitt nummer i starten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stikkkontakt

Med de produksjonstallene Audi planlegger sett i sammen med at "Norge er prioritert" er hele reservasjonslisten i Norge levert i løpet av meget kort tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA