Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

Tellus

"Electric Audi E-tron SUV to race Jaguar I-Pace to market"

quote:
A senior Audi executive previously told Autocar that beating the I-Pace to market would make it the "first real premium manufacturer doing a premium electric SUV". This title could be important in kick-starting sales.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/electric-audi-e-tron-suv-race-jaguar-i-pace-market

Espen Hugaas Andersen

"first real premium manufacturer doing a premium electric SUV"

De burde nok heller sagt "first european premium manufacturer", ellers virker de bare smålig. Ikke at jeg tror Tesla bryr seg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bmw2002

Hva er poenget med å være først. Det første halvåret med produksjon er vel bestilt allerede? Det er vel bare snakk om 1 måned eller 2 differanse uansett.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på søndag 20. august 2017, klokken 21:30
Hva er poenget med å være først. Det første halvåret med produksjon er vel bestilt allerede? Det er vel bare snakk om 1 måned eller 2 differanse uansett.

Om jeg får bilen i mars eller september er av betydning for meg. Uansett er jeg usikker på hva jeg skal velge. Kanskje vente på e-tron coupe? Eller en S/RS?

Tellus

Mener det har vært snakk om sent 2018 for Audi sin del tidligere. Jaguar har snakket om midtveis 2018. Det har også blitt gitt signaler om at kanskje leveransene vil starte tidlig 2018. Hvis Audi mener de skal komme før Jaguar så holder det ikke å komme med de første bilene i 4. kvartal 2018.

bmw2002

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 20. august 2017, klokken 22:19
Om jeg får bilen i mars eller september er av betydning for meg. Uansett er jeg usikker på hva jeg skal velge. Kanskje vente på e-tron coupe? Eller en S/RS?

Jo det forstår jeg. 

Men jeg skjønner ikke at Audi skal få masse ekstra salg (slik det ble fremstilt) dersom de kommer en måned før Jaguar?

Orbit

Ser ut som det blir en form for demo i Spania i oktober (men kanskje ikke så mye mer informasjon enn det som ble gitt i Oslo):
https://www.youtube.com/watch?v=mippFrXQqtg
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

ArTa

#263
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 20. august 2017, klokken 20:14
"first real premium manufacturer doing a premium electric SUV"

De burde nok heller sagt "first european premium manufacturer", ellers virker de bare smålig. Ikke at jeg tror Tesla bryr seg.

Det de sier er nok ganske riktig.
En forvokst boble er ikke en SUV, det er fremdeles en forvokst boble, som mest sannsynlig sprekker når Audi E-tron quattro blir lansert.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: ArTa på fredag 25. august 2017, klokken 18:19Det de sier er nok ganske riktig.
En forvokst boble er ikke en SUV, det er fremdeles en forvokst boble, som mest sannsynlig sprekker når Audi E-tron quattro blir lansert.
Hva snakker du om? Model X er en Audi SQ7-konkurrent. e-tron blir mer i området A6 allroad.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

Audi og Jaguar sine elbiler vil selvfølgelig konkurrere i det samme segmentet som Model S/X. Bare å følge med på salgsstatistikken i Norge om ikke så mange måneder....

ludwig_holberg

Ja - tipper nok de fleste kjøpere av Model S og X egentlig ikke trenger en så diger bil, men det er nå engang den størrelsen som er tilgjengelig som elbil hvis man enten ønsker god rekkevidde, eller Golf-klassen blir for liten. E-tron quattro ser meget lovende ut - mest spent på om Audi kommer til å strupe produksjonen på samme måte som Opel med Ampera-e. Hvis Audi ønsker, er nok salgspotensialet meget stort. Bare det å slippe FWD gjør det til en mye mer salgbar elektrisk SUV enn Model X.

jkirkebo

Sitat fra: ludwig_holberg på lørdag 26. august 2017, klokken 11:53
Ja - tipper nok de fleste kjøpere av Model S og X egentlig ikke trenger en så diger bil, men det er nå engang den størrelsen som er tilgjengelig som elbil hvis man enten ønsker god rekkevidde, eller Golf-klassen blir for liten. E-tron quattro ser meget lovende ut - mest spent på om Audi kommer til å strupe produksjonen på samme måte som Opel med Ampera-e. Hvis Audi ønsker, er nok salgspotensialet meget stort. Bare det å slippe FWD gjør det til en mye mer salgbar elektrisk SUV enn Model X.

Etter en litt trøblete start er det nå svært få rapporter om problemer med FW-dørene. Jeg var også skeptisk, men etter å ha hatt bilen noen måneder ser jeg at de er helt overlegne vanlige dører i praktisk bruk. De kan åpnes helt opp på steder der vanlige dører knapt gir en sprekk å åle seg ut av, og man får en svært stor døråpning som er praktisk for å komme seg til 3.rad eller ordne med barneseter gjennom for de som driver med slikt.

Personlig ser jeg nå FWD som en fordel for salget, og ikke en ulempe som mange ikke-eiere ser ut til å ha landet på. Antageligvis uten å ha testet dørene i praktisk bruk?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ludwig_holberg

Jeg har selv testet de såvidt - greie nok, men ser særlig varmetap på vinteren, og også fremtidig vedlikehold (særlige etter garantitid) som problemer. Men ja - folk er nok ekstra skeptisk om de aldri har prøvd. Og det store flertallet har jo aldri prøvd. Tesla-kjøpere er jo jevnt over mye mer vennlig innstilt til nye løsninger enn andre bilkjøpere. E-tron quattro er rimelig optimal mtp nordmenns favoritter forøvrig - en veldig gjenkjennelig mellomstor+ SUV.

Espen Hugaas Andersen

#269
Falkedørene er både en fordel og en ulempe. Noen hater de, andre elsker de.

Jeg er sikker på at e-tron vil selge bra. Det globale markedet for større premium SUVer er noe sånt som 500k per år, så om Tesla står for 50k, Audi står for 20k (?) og Jaguar står for 20k (?), så er det fortsatt ett stort marked å forsyne seg av for andre aktører.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA