Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plassering av bombrikke i Model X

Startet av TpGn, fredag 19. august 2016, klokken 11:08

« forrige - neste »

Råde

e-Golf | X75D

zbk

Slutta det å fungere etter et år eller har det fungert i et år til nå?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Råde

Fungerer enda. Brikken er ganske ny. Ca 2 år gml
e-Golf | X75D

zbk

Brikka mi er minst fem år gammel. Merker vel ikke om den slutter å fungere før lenge etter siden det ikke er noe feedback i de nye bomstasjonene lokalt på Nord-Jæren.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

np

Hentet ut bilen i slutten av November. Selgeren/utlevereren gjorde et stort poeng ut av bombrikken. "Du vil vel ikke ha den i frontruta? Du vil vel ikke brekke opp dashboardet? Sett den under panseret. Det er aluminium, funker alltid."

Gjorde som han sa, men har ikke sett noen grønne kryss siden jeg hentet ut bilen...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

jkirkebo

Sitat fra: np på onsdag 09. januar 2019, klokken 11:06
Hentet ut bilen i slutten av November. Selgeren/utlevereren gjorde et stort poeng ut av bombrikken. "Du vil vel ikke ha den i frontruta? Du vil vel ikke brekke opp dashboardet? Sett den under panseret. Det er aluminium, funker alltid."

Gjorde som han sa, men har ikke sett noen grønne kryss siden jeg hentet ut bilen...

Brekke opp dashboardet? Det er snakk om å løsne på et deksel over speedometerskjermen. Legge inn brikken og sette på dekselet igjen. Helt uproblematisk, og det virker alltid med min brikke.

Etterhvert som flere og flere fergesamband går over på Autopass blir det bare kludder med brikker som ikke virker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øggen

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 09. januar 2019, klokken 11:19

Brekke opp dashboardet? Det er snakk om å løsne på et deksel over speedometerskjermen. Legge inn brikken og sette på dekselet igjen. Helt uproblematisk, og det virker alltid med min brikke.

Etterhvert som flere og flere fergesamband går over på Autopass blir det bare kludder med brikker som ikke virker.

3 år gammel brikke blei lagt inn i dash i 2017,funka fortsatt og grønnt lys kvar gang. Skal prøve den på Anda-Lote ferga i slutten av mnd.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Phantom3D

Sitat fra: np på onsdag 09. januar 2019, klokken 11:06
Hentet ut bilen i slutten av November. Selgeren/utlevereren gjorde et stort poeng ut av bombrikken. "Du vil vel ikke ha den i frontruta? Du vil vel ikke brekke opp dashboardet? Sett den under panseret. Det er aluminium, funker alltid."

Gjorde som han sa, men har ikke sett noen grønne kryss siden jeg hentet ut bilen...

I helt samme båt som deg, men på Model S.
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

Stylus

Samme her. Model S med bombrikke under panseret. Stort sett ingen lys i bommer. Har passert 53 bommer siden midten av desember da jeg fikk bilen og når jeg logger inn på Fjellinjen er det fin lesning med 0kr i alle unntatt på svinesund.

geear

Sitat fra: np på onsdag 09. januar 2019, klokken 11:06
Hentet ut bilen i slutten av November. Selgeren/utlevereren gjorde et stort poeng ut av bombrikken. "Du vil vel ikke ha den i frontruta? Du vil vel ikke brekke opp dashboardet? Sett den under panseret. Det er aluminium, funker alltid."

Gjorde som han sa, men har ikke sett noen grønne kryss siden jeg hentet ut bilen...
Det virket ikke hos meg, endte nok med bilde av bilen og skilt-id hver gang. La den så i dashbordet, og fikk grønt lys.

emmern

Har jeg hatt uflaks som hadde en som slutta å funke da?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

zbk

Tipper det. Bombrikka hadde nok ikke fungert i vinduet heller. Det eneste kan være om du har snudd den feil vei? Den må nok ligge med ryggen opp (den sida  som er mot frontruta til vanlig) for å virke best mulig.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

emmern

Sitat fra: zbk på søndag 13. januar 2019, klokken 07:48
Tipper det. Bombrikka hadde nok ikke fungert i vinduet heller. Det eneste kan være om du har snudd den feil vei? Den må nok ligge med ryggen opp (den sida  som er mot frontruta til vanlig) for å virke best mulig.

Jeg har S forresten.

Tok den ut av dashboardet for å ta den helt opp i vinduet. Funka ikke der heller. Men det rare var at det var en splitter ny brikke som funka fint i 2 mnd.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

spirrevipp

Sitat fra: emmern på søndag 13. januar 2019, klokken 17:04
Tok den ut av dashboardet for å ta den helt opp i vinduet. Funka ikke der heller. Men det rare var at det var en splitter ny brikke som funka fint i 2 mnd.

Holdt du den bare mot ruta eller festet du den? Før jeg monterte brikken i S'en jeg hadde tidligere forsøkte jeg å holde den mot ruta, og da ble den ikke registrert. Festet jeg den med borrelås samme sted så ble den registrert. Men godt mulig at din brikke har tatt kvelden.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA