Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av moby666, onsdag 17. august 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

kentroger1

#690
Sitat fra: kim.milde på onsdag 14. mars 2018, klokken 15:37
Forhandler sa 6mnd levering. Det er og skrevet i kontrakten

Du, som mange andre har opplevd, kommer nok til å merke det at det tidspunktet som står i kontrakten ikke er bindende og ikke i tråd med realiteten. Enkelte andre har forsøkt å  bruke dette mot enkelte forhandlere, men da har de bare fått beskjed om at de står fritt til å avbestille bilen. Kontrakten er ikke verdt filla og kan brytes av begge parter uten konsekvenser.
2019 Hyundai Ioniq EV Rød

Zimon

Jeg bestilte min i midten av Oktober og pratet med forhandler i dag og ifølge hva kan kunne se så var bilen nå under produksjon, så han forventet mai/juni for utlevering. Så estimert 7-8mnd på denne, om det ikke oppstår videre forsinkelse etc.

Selger og kjøper bør få med en ca estimert levering i kontrakten, denne bør være rimelig for begge parter. Dermed har selger litt rom på seg med tanke på forsinkelser fra fabrikk/transport/toll systemer etc etc etc. Kjøper vil også være sikret ved at om bilen blir ekstremt forsinket og slik at kjøper kan be om avslag i pris eller heving av kjøp uten å tape egenandel etc.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

tuono

Mulig jeg er en av de få da, men da jeg bestilte bil seint i september 2016, så stemte estimert dato jeg fikk oppgitt på uka. Heri inkludert transport Drammen-Tromsø. At det ikke ble på dagen kom av at jeg ikke hadde tid å hente bilen. 14 november rulla jeg avgårde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA