Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av moby666, onsdag 17. august 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

Crown

Sitat fra: HPSE på torsdag 15. september 2016, klokken 10:30
De blå skal komme på båt nr 2 fikk eg vite i går.. Da sa de også at svarte kom på båt nr 2... Men i dag fikk eg beskjed om at svarte allerede var på vei på båt nr 1. (men kan jo være at flere svarte kommer på nr 2... )

Ville uansett dobbeltsjekka dette med forhandler man har handla hos/vurderer å handle hos :-)

Min forhandler sa at hvite, svarte og platinum silver var på båt 1, mens min sølvfarge aurora og de andre var på båt nr 2. Hvis jeg ikke husker helt feil da, hadde mest fokus på "min" farge. Og den kom ikke først :-(
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Inop

Hehe! Enten er det ingen som har oversikt, eller så bare lirer selgerene av seg noe de ønsker vi skal høre :D
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Crown

Sitat fra: Inop på torsdag 15. september 2016, klokken 11:09
Hehe! Enten er det ingen som har oversikt, eller så bare lirer selgerene av seg noe de ønsker vi skal høre :D

Nei, det siste kan det ikke være, jeg ville jo selvsagt høre at min bil kom på første båten og ikke siste som nå ;-)  Men det var visst mye greier, det hadde vært noe streik inne i bildet også. Så bilen får komme når den kommer, har vært med på lengre leveringstider enn dette :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

johnsalf

Og jeg fikk høre at min orange u/soltak kommer med første sending - noe som ikke stemmer i.h.t. opplysningene over.

autopass

Min selger gikk gjennom bestillingene og en oransje som var bestilt etter min kom 13/11. Var bekreftet med vinnr. Har bestilt hvit oghåper på første båt.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

tuono

Jeg har fått opplyst at årsaken til usikkerheten rundt frakt og datoer skyldes at rederiet Hanjin er konk. Noe som høres riktig nok ut.

HPSE

Vi får håpe at båten ikke blir liggende midt utpå havet :-) Ifølge min selger var mange biler allerede kommet på båten.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Inop

SitatJeg har fått opplyst at årsaken til usikkerheten rundt frakt og datoer skyldes at rederiet Hanjin er konk. Noe som høres riktig nok ut

Tror Hyundai har et eget shipping selskap som de bruker til å frakte biler. Hanjin konkursen har sikkert en innvirkning på en eller annen måte men det burde ikke ha for store konsekvenser.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Merchant_Marine
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Gizmo

moby666 og andre:
Fikk en spennende melding i dag fra Hyundai Norge:

Vi ser at 66+98 biler ble lastet på Asian Trust henholdsvis 31 august og 6 september.
Deretter gikk 107 lastet på Asian EM 10 september.
Dette er den informasjonen vi har så langt.

2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf


Gizmo

Asian Trust er på vei fra Singapore til Oman, Asian EM fant jeg ikke. Men blir vel mer interessant å få info på skipet som skal den siste etappen.

2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

HPSE

Syns de kunne ha kjørt alle bilene på samme båt rett til Norge :-) Hehe. Tar tid dette. Har fått vite at eg får en Marina Blue med Teknikk/Skinn fra August produksjonen.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

bno

Sitat fra: Gizmo på mandag 19. september 2016, klokken 11:55
Asian Trust er på vei fra Singapore til Oman, Asian EM fant jeg ikke. Men blir vel mer interessant å få info på skipet som skal den siste etappen.

Asian EM ankom til Singapore i går.

autopass

2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

HPSE

Vi skulle fått et sporingsnr på bilene våre for å få vite hvor de er :-) (på båt, på en kai, på en fabrikk osv)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA