Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av moby666, onsdag 17. august 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

nofuelno

Sitat fra: moby666 på lørdag 27. august 2016, klokken 08:18
Noen av disse bilene uten soltak? Ønsker å teste en ioniq uten soltak.
Ute etter elektrisk eller plugin ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

moby666


Gizmo

Forhandleren sier at det var fire Ioniq utstilt på Aker brygge i helgen. De var alle helt like med soltak.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

Gizmo

Uoffisiell nytt: Hyundai fastsetter nå eller har fastsatt lanseringsdato for bilen en dag i november. Akkurat når det er aner jeg ikke, men det blir et større antall biler som skal leveres ut fra forhandlerne denne datoen. Det kommer en båt i slutten av oktober (med biler som da skal klargjøres og registreres for lanseringen), deretter en ny båt cirka 3 uker senere.

2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

murdoc

Kan jo legge til at da jeg bestilte bilen i går fikk jeg beskjed om mye av de samme ca-datoene som gizmo nevner. I tillegg ble jeg fortalt at snart 400 biler var bestilt. Det kommer ca 500 biler med hver av de to båtene som kommer før jul.

moby666


bno

Var å prøvekjørte Ioniq el i dag. Fikk da beskjed om at jeg kunne få bilen i okt.

W.A.

Prøvekjørte bilen på aker brygge forrige helg. Dem sa at første båten skulle egentlig komme 15.okt i Norge men har blitt noe forsinket, ny dato er 29.okt: ankommer da Drammen, også blir den klargjort/fordelt derifra til forhandlerne.
Så første leverering blir neppe før starten av november.

Første elbil. Signerte kontrakten 29.aug.2016:
Hyundai IONIQ EV med teknikk og skinn, Phantom black, utlevert den 13.des. 2016

Skedsmokorset

autopass

Var innom forhandler i dag. De hadde startet å motta vimnr til bestillingene. De tolket at det kom en båt 28/10 og en ny ca 13/11. I tillegg blir det klargjøring og slikt før bilene slippes ut til kunde.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

HPSE

Fikk vite i dag at det ikke var svarte og blå biler med på den første båten.. De kom på den andre båten... Husker ikke helt hvilke farger som kom på den første, men vet at svart og blå ikke er siden det er de to fargene som er aktuell for meg.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

moby666


Inop

Selgeren jeg var hos mente de ikke hadde lov til å gi ut bilene til kunder før en gang i november (noe lanseringsdato greier de måtte overholde) og at det sånn sett antageligvis ikke var så viktig om man har bil på båt 1 eller 2. MEN ta det med en klype salt, selgere har en tendens til å glatte ut virkeligheten en smule for å få salget i boks....

Noen andre som har hørt noe om denne lanseringsdatoen?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

HPSE

Fikk e-post fra selger i dag om at svarte biler allerede er på vei på båt!! (men kan jo være de skal stå lagret et sted før de kan klargjøres og utleveres.

Men eg har lyst på blå hehe....
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Inop

Det var den blå bilen som var på båt? Dvs båt nummer 2?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

HPSE

De blå skal komme på båt nr 2 fikk eg vite i går.. Da sa de også at svarte kom på båt nr 2... Men i dag fikk eg beskjed om at svarte allerede var på vei på båt nr 1. (men kan jo være at flere svarte kommer på nr 2... )

Ville uansett dobbeltsjekka dette med forhandler man har handla hos/vurderer å handle hos :-)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA