Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf manager og carwings

Startet av Elbella, tirsdag 09. august 2016, klokken 21:32

« forrige - neste »

Elbella

Yes!! Endelig er jeg blitt elbil eier! I den forbindelse dukker det tusen spørsmål opp. Jeg har kjøpt en Tekna 2015 mod privat. Bilen er kjøpt for et år siden hos norsk forhandler. Problemet mitt er at jeg bor i en annen by enn den forhandleren denne opprinnelig ble kjøpt. Det jeg funderer på er hvordan jeg kan få registrert carwings appen på meg. Er det bare for meg å laste appen ned på telefonen (android) for så å registrere meg opp mot bilen? Det andre jeg funderer på er om det er noen med erfaring med appen Leaf manager? Ser den har 4.1 i score på rating mens carwings bare har 2.0 og til sist,  fungerer carwings virkelig så dårlig som jeg leser om i anmelder feltet på google play? Har aldri sett så mye negativ kritikk om en app før.... Blir nesten betenkt over kjøpet mitt av å lese de anmeldelsene. Kan noen opplyse litt om dette?

BobbyBrown

Leaf manager er grei. Den er like treg som orginal appen, men den har widget, og det liker jeg. Carwings har jeg ingen erfaring med da jeg har den nye appen (nissan ev eller hva den nå heter) den funker den og, men blir liksom til at jeg bare bruker leaf manager pga widgeten som alltid er fremme

Electrix

Nissan Connect EV, som den heter nå, fungerer sånn passe greit. Den er ganske treg, men gjør ihvertfall jobben nå. Den forrige appen, carwings, fungerte også greit nok for meg da den bar ny, men fikk etterhvert store problemer. Selv om den svarte at lading eller forvarming var aktivert så kunne du ikke vite uten å gå ut til bilen og sjekke, og da forsvant jo litt av vitsen. Det finnes noen tråer her om den appen om du tør lese...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Kafk4

Hei og gratulerer med ny bil
Det enkleste du kan gjøre er å besøke https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus/register/registerStep1AP.htm for så å legge inn understellsnummer på bilen din. Hvis dette går så betyr det at forrige eier ikke aktiverte CarWings på bilen, noe som er bra for din del.
Hvis dette ikke går, fordi Nissan kun tillater én konto per understellsnummer så må du ty til andre tiltak. Det letteste da vil nok være å prøve å kontakte tidligere eier for å høre om han kan gi deg brukernavn og passord (dette kan endres) slik at du tar over kontoen.
Om det blir vanskelig så kan du kontakte Nissan for å få kontoen overført til deg. Litt usikker på hvordan det gjøres, men tror du må sende kopi av vognkort eller lignende.

Elbella

Takker så mye for svar! Da prøver jeg det som du sier Kafk4. Er så utrolig kjekt med et velfungerende forum!

Burger

Gratulerer med bil Elbella.

Leaf manager fungerer perfekt ut i fra forholdene Nissan legger til rette for den. Det tar litt tid å kommunisere med bilen, men det er hos Nissan. Heldigvis så har det vært nesten ett halvår der det bare har virket.

Anbefaler du betaler for pro versjonen og får lagt en widget på mobiltelefonen så kan du med ett trykk starte lading dersom tilkoblet, oppdatere batteristatus, AC på og av. Med Nissan sin app så må du logge inn, vente, vente, velge varmepanelet, vente, vente, starte forvarming.

Bilde av Leaf Manager widget


Triks til vinteren er at leafen kjører varme i to timer dersom tilkoblet strøm, så trykk AC på når du står opp eller spiser frokost om du er litt mer miljøvennlig enn meg. Uten strøm tilkoblet så varmer den bare i 15 minutter og stjeler sånn ca 5% batterikapasitet. Jeg starter forvarming i det jeg bestemmer meg at nå er det nok jobb. Har ikke skrapt is på over ett år  8)

Liten digress, men Carwings har vært så stabil at når det ikke er gratis lengre for meg om et par år, så kommer jeg til å betale for det. Skulle ikke ha trodd det for 6-12 måneder siden :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA