Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

INDIEGOGO: SONO Motors. Elbil med integrert solcellepanel. 30kWh ~150 000 nok

Startet av leafster, tirsdag 02. august 2016, klokken 13:20

« forrige - neste »

Hansi

Prisene er pluss batteri, enten kjøp eller leie av batteri. Jeg håper de klarer å gjennomføre dette, men jeg har mine tvil (men litt fristende å støtte de uansett :))
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

elektrolux

Ideen er nok god, men å bygge en helt ny bil på den er tvilsom suksess.

Har likevel tatt kontakt med Indiegogo og bedt om samarbeid om solceller for campingbiler. Mye raskere å få ut i markedet, og dermed få inn penger de kan bruke på bilprosjektet sitt.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Takayama


goggo

Hmmm.   

Elbil.no artikkel:  https://elbil.no/provekjort-den-crowdsourcede-sion-elbilen-fra-sono-motors/
Spec: https://sonomotors.com/wp-content/uploads/2017/08/Facts_Short_ENG.pdf

Kanskje jeg skal spandere 500 Euro på å kjøpe et "lodd", dvs forhåndsbestille en bil :)
Jeg hadde ikke så mye hell med min forhåndsbestilling av Elio, https://www.eliomotors.com/ så kanskje jeg har mere flaks med denne? :)

Hva tror dere? Er det over 50% sjans for at de lykkes, og faktisk får laget biler som kan selges for 160.000,- kroner pluss batteri som kan leies eller kjøpes?

Jeg må si at bilen ser ut til å passe 100% for mine behov: Det viktigste for meg vil være hengerfeste for 750 kg,  god nok rekkevidde,  legge setene flatt for å sove i bilen, service/reparasjoner på valgfritt verksted.  Solcellene kan de gjerne droppe for min del, jeg håper de gjør det til en opsjon.


mvh
Hugo




Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA