Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bagasjeromsnett for 6-seter

Startet av eha, lørdag 30. juli 2016, klokken 18:34

« forrige - neste »

Trustno1

Sitat fra: jlan på onsdag 14. mars 2018, klokken 10:07
Kan du vise litt detaljer for braketten som går bakover oppe i "hattehylle" høyde. Det er gjort en liten endring der på nyere biler. Vil den passe både til ny og gammel løsning?

Det burde kanskje være en tversgående forsterkning som overlapper på forsiden i overgangen mellom akryl og plate, for å hindre begge fra å bøye forover.

Skiluke:
- Kan du vise hvordan den er festet?
- Burde den vært lavere nede ? Vis gjerne med ski.
- Kan den være i filttrukket plate?

Braketten som går bakover er kun ment for å sikres ekstra med en laststropp eller lignende, da det er utfordrende å få til noen annen type festeløsning her. Platene er filttrukket som nevnt i annonsen. Prototypen er i MDF, men blir antageligvis endret til 18mm kryssfiner i produksjonsversjonen.

Forsterkning bør i utgangspunktet ikke nødvendig, da platene er relativt solide, men her spørs det jo selvfølgelig hvilke styrkekrav man ønsker. Det hadde vært mulig å lagt inn feks ett stål-rør, men dette ville både fordyret konstruksjonen, samt det vil være mer arbeid å sette sammen/ta frahverandre

Har ikke detaljbilder av skiluken akkurat nå, men skal ordne det senere. Denne festes ved hjelp av styrepinner og kraftige magneter. Legges i mot baksiden av platen slik at den hviler i mot platen.

Har testet plassering av luka i bunnen på tidligere prototype, dette gikk vi bort fra av to årsaker:
- Styrken i plata blir mer svekket
- Enkelte biler har midkonsoll, noe som gjør det ønskelig å få skiene lengre opp.

Prototypen er kun testet i AP2-bil

Mats S.

Her er et bagasjeromsnett for 6-seteren, ikke sett det nevnt tidligere i tråden.

Noen som har erfaring med dette?

http://formytesla.com/product/cargo-net-for-67-seat-model-x-x-net-6-7/

o.b.lix

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 14. mars 2018, klokken 12:00
Prototypen er kun testet i AP2-bil

Vil det bli en bil med en slik vegg i på TOCN-treffet i Gol i helgen?

Lyst på en men også lyst å se live...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Trustno1

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 15. mars 2018, klokken 18:42
Sitat fra: Trustno1 på onsdag 14. mars 2018, klokken 12:00
Prototypen er kun testet i AP2-bil

Vil det bli en bil med en slik vegg i på TOCN-treffet i Gol i helgen?

Lyst på en men også lyst å se live...

Det er nok dessverre høyst tvilsomt siden det foreløpig kun eksisterer to prototyper, og begge befinner seg nå hos meg. Men satser på å starte produksjon i løpet av en ukes tid. Men om noen har lyst kan de jo kjøre til Gol via Numedal, så kan de svinge innom å låne den ene

KjEL

Heisann. Jeg så denne tråden og tenkte, siden det ikke var nevnt ennå, å vise hvordan man enkelt bruker den plata som likevel ligger baki bagasjen. Jeg har forøvrig skrudd av de to plastvinklene som ville ha kunnet skrape opp interiøret. Andre seterad bør også være så langt bak som mulig.
I dette tilfellet satte jeg den oppå skiene, men det funker uten ski også.
Jeg jekker fast større eller tunge ting med jekkestropper i tillegg hvis det er behov. Men uansett skyver jeg alltid ting helt frem til plata for at det ikke skal skape moment ved en nødbrems eller ulykke.
En bonus er at plata gjør at ryggen til setene ikke blir skrapa opp av alle mulige saker som blir satt inntil.
eneste negative er kanskje at man ikke får "lokk" bakerst i bagasjen, men når jeg bruker den er det som regel så mye stasj uansett så, den blir mer i veien når jeg stabler og vil bruke all plassen.
Usikker på hva plata er laget av og hvor mye den tåler, men det er bedre enn ingenting i hvert fall.

jkirkebo

Sitat fra: KjEL på lørdag 31. mars 2018, klokken 10:40
Heisann. Jeg så denne tråden og tenkte, siden det ikke var nevnt ennå, å vise hvordan man enkelt bruker den plata som likevel ligger baki bagasjen. Jeg har forøvrig skrudd av de to plastvinklene som ville ha kunnet skrape opp interiøret. Andre seterad bør også være så langt bak som mulig.
I dette tilfellet satte jeg den oppå skiene, men det funker uten ski også.
Jeg jekker fast større eller tunge ting med jekkestropper i tillegg hvis det er behov. Men uansett skyver jeg alltid ting helt frem til plata for at det ikke skal skape moment ved en nødbrems eller ulykke.
En bonus er at plata gjør at ryggen til setene ikke blir skrapa opp av alle mulige saker som blir satt inntil.
eneste negative er kanskje at man ikke får "lokk" bakerst i bagasjen, men når jeg bruker den er det som regel så mye stasj uansett så, den blir mer i veien når jeg stabler og vil bruke all plassen.
Usikker på hva plata er laget av og hvor mye den tåler, men det er bedre enn ingenting i hvert fall.

Grei løsning om man ikke har gummimatte bak. Har man det blir det upraktisk å kjøre uten plata liggende der den skal være.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Råde

Jaggu kommet enda en løsning for skillevegg til baggasje. Om den er sikker eller endog TÜV godkjent står det ikke noe om. Dyr er den i hvert fall.

http://ralo.no/services.html
e-Golf | X75D

Anders Heibø

Sitat fra: Råde på søndag 08. april 2018, klokken 23:21
Jaggu kommet enda en løsning for skillevegg til baggasje. Om den er sikker eller endog TÜV godkjent står det ikke noe om. Dyr er den i hvert fall.

http://ralo.no/services.html

Jeg kjøpte denne. De importerer fra Tyskland og gir TOCN rabatt... Er bygget slik at den festes i krokene på baksiden av setene når de er nedslått. Den passer helt perfekt ned under lokket i bagasjerommet når den ikke er i bruk, noe som er ett stort pluss. Er også trukket i samme stoff som tesla'n ellers i bagasjerommet så ser ganske greit ut.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA