Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan ruteplanlegger

Startet av Thomaslars1, tirsdag 12. juli 2016, klokken 19:52

« forrige - neste »

Thomaslars1

Hei.
Er det noen som vet hvordan jeg kan bidra til å forbedre ruteplanleggeren til nissan ved å legge til ladepunkter?


Mvh
Thomas

nr1rayner

#1
Har aldri prøvd den før nå..
Har kun brukt google-maps og ladestasjoner.no, og jurassictest i ettertid..

Måtte teste en tur vi har tenkt å ta til helga, masse lademuligheter underveis, både QC, schuko og "flexilader"
Trondheim-Kr.sund-Atlanterhavsveien-Smøla-Trondheim
3 hurtigladere på den veien, men ruteplanleggeren så ikke ut til å finne NOEN av de.

Trondheim-Oslo er det vel i dag fullt mulig å kjøre på kun QC, men planleggeren finner EN lader (Berkåk).

Og på E14, "Green Highway", Stjørdal-Sundsvall, finner den INGEN, kun den på Værnes...

Legge inn 1 og 1 lader er nok nytteløst, vi har jo langt flere i kartet på bilen.
Massesending av mail til Nissan er vel det eneste som hjelper...

Edit: Mail sendt, bare å hive seg på ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Thomaslars1

Jeg kan også sende en mail til dem. Hvilken mail sendte du henvendelse til?

nr1rayner

Norway@nissan-services.eu

Den mailen står oppført på www.nissan.no under kontakt oss, kundeservice.

Kjør på  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Thomaslars1

Da har jeg også sendt mail til dem :)

nr1rayner

#5
Hvis man blar i kartet, som er så tregt at man skulle tro man satt med ISDN, eller 66-modem...
Dukker de aller fleste ladestasjoner opp, til og med "Fagerhaug"/Oppdalsporten og Dombås, begge er åpnet sånn ca i år.
Men når man legger opp ruta stikker den ikke innom noen av de.
Mulig planleggeren deres er så dårlig at den ikke klarer å legge inn at bilen faktisk lader på laderne, og derfor får feilmelding om at distansen er for lang..

Edit:
Mye rart med den planleggeren der.
Setter jeg opp Trondheim-Oslo får den bare opp Berkåk og feilmelding "klarte ikke å finne en egnet ladestasjon i retning destinasjonen"
Setter jeg Berkåk-Oslo finner den merkelig nok en lader lenger sør.
Men setter jeg Otta-Oslo klarte den å innom 2 ladestasjoner.
Uansett, mye rart som ikke stemmer her..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

#6
Prøve rute mellom London og Liverpool, og da kommer den opp med komplett rute av i alt 6 hurtigladestopp.
Rute i Tyskland blir like fattig som Norge.
Så, et BIT eller BYTE hikke en eller annen plass er det.

EDIT: Men etter en simulert tur i England, så klarte den Trondheim-Dombås!
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

nr1rayner

Tr.heim-Dombås går fint til meg også. Men prøv Tr.h-Oslo...
Ser ut som den klarer å beregne en lading, nå ville den lade på oppdalsporten, og beregner visst å gå tom for strøm litt før Otta, selv om jeg satt via Dombås, rett ved laderen i kartet...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Sitat fra: nr1rayner på onsdag 13. juli 2016, klokken 18:28
Tr.heim-Dombås går fint til meg også. Men prøv Tr.h-Oslo...
Ser ut som den klarer å beregne en lading, nå ville den lade på oppdalsporten, og beregner visst å gå tom for strøm litt før Otta, selv om jeg satt via Dombås, rett ved laderen i kartet...
Ser ut som den over hodet ikke finner noen av Grønn Kontakt sine ladere.
Skal du til Oslo må du innom Grønn Kontakt sine ladere på enten Kvam eller Ringebu med 24kWt Leaf, of ruteplanleggeren viser ingen av dem.

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

nr1rayner

Fikk svar fra Nissan, takket for tilbakemelding osv osv, så det er bare å følge med  :)
Fikk en link til annen planlegger jeg skal se på over helga..
Hmm, grønn kontakt ja, ladet på Valsøytunet og Kristiansund, Vals lå ikke inne i bilen, lå inn noe i Kristiansund, men tror ikke QC var med, og de ligger vel ikke i kartet i planleggeren heller..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Trekkoppbil


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA