Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

5-seter - en annen 2. seterad enn på 6/7 seteren?

Startet av Bjoris, lørdag 09. juli 2016, klokken 11:20

« forrige - neste »

Bjoris

Ser det spekuleres på Tesla sitt forum om 5 seteren får en helt annen utforming av 2. seterad på 6/7 seteren. Sikkert ingen som vet, men finnes det noe hint om dette fra Tesla? Er vel en grunn til at denne ikke vises enda?

Tenker at slik det er i dag så er det 6 seteren som utmerker seg, men vi trenger ikke 6 seter og jeg ville mye gjerne hatt mer plass bak og 5 seter, men ikke slik disse fungerer i dag. Tenker at om feks midterste sete kunne legges ned så ble 5 seteren interessant igjen... Aller helst alle tre setene selvsagt, men, vel...

Er det sagt noe om når den blir lansert? Slutten av året bare?

lunitiks

Dem har plagdes med FW-dørene, plagdes med 2. seterad og plagdes med annet snacks. Kanskje dem plages med 5-setervarianten oxo?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Ellemelle

Husk at takhøyden er veldig lav i midten bak. Jeg vil derfor heller kalle det en 4,5 seter.
Derfor jeg gikk for seksseteren.

Øyvind.h

Jeg subbet i taket i midten på rad 2. Er 186cm ca. Midten er dermed ikke godt egnet for voksne menn.
Har man derimot barn eller tenåringer er rad 2 bra. Overraskende trang, men skyldes nok tykke dører.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kiefer

Jeg synes nu at 2. sæderække i en Model X er nognelunde på højde med de almindelige bagsæder i en Model S. Der kan man jo heller ikke være hvis man er højere end gennemsnittet.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Bjoris

Sitat fra: Kiefer på onsdag 20. juli 2016, klokken 09:49
Jeg synes nu at 2. sæderække i en Model X er nognelunde på højde med de almindelige bagsæder i en Model S. Der kan man jo heller ikke være hvis man er højere end gennemsnittet.

/Martin

Det er MYE større takhøyde i X'en en S'en på de to setene på sidene. Dette har vi sjekket veldig grundig da ett av våre problem med S'en vi har i bestilling er at 13 åring vokser 1 cm om dagen (nesten;) og snart må sitte fremme i en S, det var ikke slik vi hadde tenkt bilturene vår fremover... Fruen vil nok alltid få plass bak, menn 700 for en bil der ikke barna kan sitte bak blir litt feil...

Brede

Sitat fra: bjoris på onsdag 20. juli 2016, klokken 10:22
Sitat fra: Kiefer på onsdag 20. juli 2016, klokken 09:49
Jeg synes nu at 2. sæderække i en Model X er nognelunde på højde med de almindelige bagsæder i en Model S. Der kan man jo heller ikke være hvis man er højere end gennemsnittet.

/Martin
Fruen vil nok alltid få plass bak, menn 700 for en bil der ikke barna kan sitte bak blir litt feil...

Si det til Lamborghini, Ferrari og McLaren du!  ;D

calefranco

Jeg er fortsatt i tenkeboksen ang. bestilling av Mod X, og sliter med å bestemme hva som er hensiktsmessig når det gjelder antall seter. Det har vært sagt at takhøyden er vesentlig dårligere for midtplassen i andre seterad - det jeg lurer på er hvor mye dårligere dette er, dvs går det greit for en person som er 175cm? 180cm? Det jeg synes er synd med å ikke ha midtsete i andre rad er at dette er litt "kongeplassen" med tanke på å nyte utsikten gjennom den svære, høye frontruta.

MeTesla

Jeg er 184 og for meg var midtsetet alt for lavt. Måtte sitte med hodet til siden.

Bjoris

#9
Det er lengden på ryggen som avgjør, jeg tar godt oppi taket på S uten å strekke ryggen, midtsete på X var ubrukelig for meg. Tror dette er vesentlig lavere enn bak i S også... Det er heftig med kompromisse på X, men jeg har nå en i bestilling likevel:)

Min plan var å bestille 5 seter og holde den til 5 seteren blir lansert og så evt bytte. Tesla sier at de kan ikke garantere at jeg får bytte, men det blir for dumt om de nekter en slik oppgradering. Dersom 5 seteren blir som på dagens 2. seterad er den ikke aktuell da vi må kunne ha ski inne i bilen!

Motsatt om 5 seteren får nedfellbare seter så tror jeg den blir en hit, samtidig kommer nok en endring på alle versjonene da, tviler derfor på at det kommer noe annet en muligens en lasteluka i midtsete feks...

Bjoris

Bekreftelse av AP 2.0 hadde kanskje gjort at jeg bare gikk for 6 seteren nå, men syns disse to tingene skulle vært avklart, det er slutt på moroa når det gjelder gratis bil med Tesla så vil ikke trå feil denne gangen med Ap 1.0 og 6 seter og så 1 mnd etter komme ny 2. seterad og AP 2.0:)

Epleskreller

Mye av samme tankene som deg Bjoris. Jeg har bestilt 90D med fem seter og levering i mars. Skal ha hund bak og da fungerer ikke seksseter så godt. (selvom man kan ha ett sete kontinuerlig nedslått med bur på). Usikker på hva jeg gjør dersom den kommer uten foldbare seter. Trenger å kunne vippe ned midtsetet..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bjoris

Vanskelig med en så stor bil som ikke har 5 skikkelige seter, men sånn blir det uansett, ikke god plass for voksne på 3. rad heller. Jeg tok iallefall i bakluka når jeg prøvesatt:)

På 5 seteren får en ett enormt bagasjerom siden 3. raden bygger ganske mye og gjør høyde bak ikke mye større enn på S!

Diravi

Sitat fra: calefranco på søndag 11. september 2016, klokken 13:09
Jeg er fortsatt i tenkeboksen ang. bestilling av Mod X, og sliter med å bestemme hva som er hensiktsmessig når det gjelder antall seter. Det har vært sagt at takhøyden er vesentlig dårligere for midtplassen i andre seterad - det jeg lurer på er hvor mye dårligere dette er, dvs går det greit for en person som er 175cm? 180cm? Det jeg synes er synd med å ikke ha midtsete i andre rad er at dette er litt "kongeplassen" med tanke på å nyte utsikten gjennom den svære, høye frontruta.

Tesla-Bjørn har en video hvor han tester Model X og sitter på midtplassen i 2. seterad - han får vel akkurat plass under taket. Hvor høy er han? Videoen ligger i Youtube-katalogen hans.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

cstromme

Jeg er 187 og hadde ikke sjanse til å sitte i midten. Ikke i nærheten av en Model S uten panoramatak, det var rett og slett umulig for meg å sitte i setet.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA