Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Foliering/rubberspray/lakkforsegling

Startet av prophan, fredag 08. juli 2016, klokken 12:52

« forrige - neste »

Kvark

Sitat fra: ingehn på søndag 09. oktober 2016, klokken 19:46
Leverte i dag min X90D titanium til helfoliering hos Arkeoplan i Molde. De har ikke erfart noen problemer i forhold til sensorer på tidligere behandlede Teslaer, men spørsmålet er om X har andre sensorer enn S. Uansett er det så mange fordeler med helfoliering i forhold til å bevare lakken at jeg tar sjansen. I verste fall må noe fjernes igjen.

Hva ender det på i pris? :)
S85D

prophan

Jeg har gått for Xpel helfoliering. Har som nevnt prøvd lakkbehandling (ditec) og føler at de ikke gir samme grad av beskyttelse. Jeg har en sort bil og vet av erfaring at riper og swirls synes med en gang.  xpel 10 års garanti, noe som er greit siden det koster mye. Men gir litt sinnsro samt glede å vite at lakken ser ut som ny de neste 10 år. Kan tenkes også at det gir merverdi til evt neste eier.
Jeg kommer til å poste erfaringer fremover i denne tråden.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

ingehn

Sitat fra: Kvark på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 00:05
Sitat fra: ingehn på søndag 09. oktober 2016, klokken 19:46
Leverte i dag min X90D titanium til helfoliering hos Arkeoplan i Molde. De har ikke erfart noen problemer i forhold til sensorer på tidligere behandlede Teslaer, men spørsmålet er om X har andre sensorer enn S. Uansett er det så mange fordeler med helfoliering i forhold til å bevare lakken at jeg tar sjansen. I verste fall må noe fjernes igjen.

Hva ender det på i pris? :)

23500,- skulle det bli.
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

Kvark

Sitat fra: ingehn på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 22:35
Sitat fra: Kvark på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 00:05
Hva ender det på i pris? :)
23500,- skulle det bli.

Det er jo ikke så verst hvis du har standard svart bil.

Jeg innbiller meg at folie er lettere å vaske og holde ren. Stemmer det?
S85D

Tromic

Sitat fra: prophan på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 16:02
Jeg har gått for Xpel helfoliering. Har som nevnt prøvd lakkbehandling (ditec) og føler at de ikke gir samme grad av beskyttelse. Jeg har en sort bil og vet av erfaring at riper og swirls synes med en gang.  xpel 10 års garanti, noe som er greit siden det koster mye. Men gir litt sinnsro samt glede å vite at lakken ser ut som ny de neste 10 år. Kan tenkes også at det gir merverdi til evt neste eier.
Jeg kommer til å poste erfaringer fremover i denne tråden.

Hva må man ut med for såkalt xpel-foliering? Har hørt mye bra om dette. Er det virkelig verdt pengene? Vurderer også dette selv.
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

ingehn

#35
Sitat fra: Kvark på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 23:09
Sitat fra: ingehn på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 22:35
Sitat fra: Kvark på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 00:05
Hva ender det på i pris? :)
23500,- skulle det bli.

Det er jo ikke så verst hvis du har standard svart bil.

Jeg innbiller meg at folie er lettere å vaske og holde ren. Stemmer det?

Jeg har ikke svart, men titanium. Blank folie er lettere å vaske enn matt. Jeg fikk bilen tilbake i dag, meget pen. Jeg har ikke vasket den ennå, men jeg fikk opplyst at jeg må vaske og polere bilen helt som vanlig, folieringen innebærer altså ikke mindre vedlikehold med vann, såpe og polering enn uten.
For øvrig har det vært snakk om mulighet for dårligere sensorer i dørene pga. folieringen, men alt virker så langt helt som normalt når jeg åpner dører og bakluke i trangt rom (garasjen). De stopper når de skal.
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

Rune Raknes

Planlegger å helfoliere model x fordi jeg forstår at lakken er for miljøvennlig til å klare seg selv :-)
Virker som XPEL (nordic wrapping) er det som flest har benyttet. I tillegg er det nevnt Sign-protect og opticoat-pro.
Høres det fornuftig ut å gå for XPEL blant disse alternativene? Noe annet som bør vurderes?



ingehn

Jeg fikk helfoliert min TX for noen uker siden nå og jeg har ikke merket noen problemer med sensorene.  3M-folie. Jeg er meget fornøyd med resultatet.
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

noGas

Hei,

Etter å ha saumfart div forum og resten av nettet har jeg funnet noen som folierer til en overkommelig pris, shinefactory i Drammen.

Fanger, panser, speil, 4 seterygg og innstegs plate - 12100,- De bruker 3M, veldig flink fyr.

OleI

Sånn som seterygg  og innstegsplate burde vel være fullt overkommelig å ordne selv? Vet ihvertfall at jeg kommer til å bestille folie og prøve litt.

Epleskreller

Noen flere som har foliert den siste tiden? Bilder, hvor og pris?

Venter på en sort bil og fantaserer om å foliere den til noe lignende den originale brunfargen..  :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Innovatorium

Hei folkens

Hvilket produkt gjør bilen lettest å holde ren? Eller som gjør at støv etc tar lengre tid å feste seg, ettersom jeg sjeldent gidder å få bilen vasket? Jeg bor i Trondheim, og har i tillegg stående ute på grusvei, så den blir desperat fort skitten. Eneste jeg kan om bilpleie er fra min ungdom da jeg vokset familiens bil og fikk beskjed om å bruke Turtle Wax Excalibur. Hører gjerne også tips til hvilket firma jeg eventuelt bør bruke.

Har Tesla X med Obsidian Black Metallic.

Mvh Sondre

prophan

Jeg gikk for helfoliert Xpel Ultimate.
Dyrt.
Men fornøyd (til slutt, måtte inn en ekstra omgang fordi de hadde glemt å wrappe bakluken, men de fikset opp, så jeg er fornøyd).
Jeg har lite sammenligningsgrunnlag, men ville ha valgt det igjen. Garantien på 10 år gjorde også utslag og gir sinnsro.
Nordic Wrapping sa at det var bare å kjøre den i vaskemaskin. Det er deilig å slippe å håndvaske bilen.
PM meg hvis du ønsker detaljer.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA